• Hoppsan2016

Gravid efter IVF hösten 15

Ja titta bara på mig haha. Hade bf 14 juni och jag "vann"

Gweny skrev 2016-05-11 12:22:01 följande:

Så kul att det händer mycket i tråden nu och det närmar sig för alla och några fått.

Så länge som vi alla väntat!

Hey.orange>> jag är beräknad 11/6, så du kan ju hinna få före om din är tidig och min sen.

• Hoppsan2016

Hallå där. Vi är hemma sen i måndags och får nu hemmavård. Sköterska kommer att komma till oss 2-3 gånger/v för att väga, kolla hur det går osv. Supertrevlig sköterska som jag kommer bra överens. Havanna växer, och väger nu över 2400 gr. Hon var 2350 när hon föddes och gick ner sen till 2268, så det känns superbra. Fortfarande sondmatning som gäller, men vi kämpar med amningen varje dag. Ibland suger hon 4-5 gånger och det är stort för henne nu. Jag pumpar hela tiden så hon äter bara min mjölk nu. Annars är hon bara liten och söt =) Ser ut som en docka haha.
    Syskonen älskar henne och slås om att hålla i henne och byta blöjor...Hoppas att det fortsätter så haha

Vad kul att så många är nära målet nu....

• Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2016-05-15 16:02:40 följande:
    Det blir igångsättning på tisdag! Så lättad nu.
    Vad skönt!!!
  • Hoppsan2016

Spännande!!! Så kul att läsa här nu. Saknar att vara gravid ( visste att jag skulle göra det och nu försvann magen innan jag var ens trött på den).

Hey.orange skrev 2016-05-16 18:24:40 följande:

Åå så spännande! Nu är vi verkligen inne i en annan fas i denna tråd <3

• Hoppsan2016

Vad tycker ni tjejer... Ska vi starta ett nytt tråd sen när våra bebisar är ute eller ska vi säga hej då när bebisar är ute eller fortsätta att skriva här?

• Hoppsan2016

Åhhh min dotter föddes i v 33+4....önskar dock att hon väntade i några veckor till i magen hehe

odie skrev 2016-05-17 07:42:32 följande:

Är också förstföderska, är i v. 33+4 idag så en bit kvar tills vi får möta vår lilla tjej! Men efter många år av väntan känns det ändå så nära nu!

• Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2016-05-17 12:45:49 följande:
    Ja! Och jag får igångsättning idag! Blev så överväldigad att jag började gråta och läkaren kom förskräckt ut igen och frågade om det var tårar av lättnad och jag nickade ivrigt. Nu väntar jag på rum och skickade hem maken för att hämta grejer.
    Åhhh vad roligt!!!
  • Hoppsan2016
    odie skrev 2016-05-17 13:53:15 följande:
    Förstår det, men mår hon bra och så? Måste vara så mysigt att ha henne ute ändå! <3
    Vår lilla tös ger inga tecken på att vilja komma ut idag ;) och för oss får hon stanna till minst 37+0 i alla fall men sånt går ju inte att bestämma över, vill barnet ut så vill det! 
    Hon mår jättebra som tur är. Vi har varit henna i 1 vecka nu och allt går bra. Känns jättekonstigt att ha henne, det var ju typ igår man plussade och nu är hon här haha.
    Nää precis, det är ju barnet som bestämmer, alla inom vården blir bara så förvånade eftersom jag har gått över med alla 3 barn innan haha. 
  • Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2016-05-17 22:03:57 följande:
    <3 Nu går allt dock vääääldigt långsamt. Tur att jag har Twitter samt en halvgalen man som kör frågesport med mig. Värkar igång men de är inte så farligt onda än.
    Var igångsatt med tvåan, och första 3 timmar hade jag ballongkateter och sen tog det 5 timmar med värkar innan sonen tittade ut. Ska bli spännande att läsa på morgonen hur det har gått =)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15