Gravid efter IVF hösten 15
Skönt att va hemma. Mår du bra nu?
Men oj då. Vill du föda själv eller vill du helst ha snitt? Lycka till n
Var hos bm idag, mitt blodtryck hade höjts rejält & visade +4 med proteinet i urinen, så blev skickad till sjukhuset för konstaterad havskapsförg!
Har fått lämna mer prover och gjort ctg. Blodtrycket var ännu högt, så fick medicin som hjälpte. Fått göra UL med, var kul att få se h*n igen, som mår bra.
Läkaren vill lägga in mig, så vi fick gå och äta lunch och ska strax till avdelningen.
Om detta inte var nog, så har busungen lagt sig i säte!! Så det blev mer att tänka på sa läkaren, dem vill inte göra vändningsförsök just nu, för att inte stressa kroppen ännu mer.
Så får se hur detta kommer arta sig. Men dem sa att jag kommer inte gå full tid ut.
Är i v. 37+3 idag.
Hej tjejer!
Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!
Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6
På natten innan vändningsförsöket hade hon vänt sig själv, så Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.
Så där tänker vi med. 4-celliga embryo blev så söta barn
Tack ska ni ha!
Tänk att vår lilla 4-celliga embryo(som vi fick se på skärm) blev denna söta tjej.
Nu följer jag er andra med spänning!
Åhh spännande :)
Här vaknade jag av vad jag tror är värkar för en stund sedan. Totalt oregelbundet och hanterbart. Gick på toaletten och fick en rätt stor blodstrimmig flytning, slemproppen. Ojoj! Blev alldeles skakig i kroppen så sitter ner i duschen nu. Får se var det här bär, hoppas att det betyder att det är nära och inte att det kommer gå en vecka-två till nu.
En till bebis på g!!!
Nog är det värkar! De kommer var 6:E minut sen kl 4 typ. Ont som bara den gör dom!! Kan inte sitta still då de kommer utan måste upp och gå och röra på höfterna. Har duschat två gånger och fått tömt mig två gånger.
Hoppas att det är på gång nu äntligen och att det inte avtar!
Vecka 40 imorgon!
Nu är han här!! :) 3614 g och 49 lång. Både det värsta och det bästa jag gjort!
Havanna är med i DN idag. Vi tycker att det är viktigt att det skrivs om hur det funkar i verkligheten
mobil.dn.se/sthlm/nar-havanna-skulle-fodas-fanns-inga-platser-i-lanet/
Usch vad jobbigt med svullna fötter. Jag var extrem svullen efter snittet. Tydligen rätt vanligt. Min man fick massera mina fötter varje morgon innan stödstrumpor åkte på. Spännande med slempropp. Har aldrig sett den trots att jag har fött 4 barn haha.
Vi kanske kan ha en barnlista med namn och födseledagen?
Huuuu vilka svullna fötter! Hehe! Tur att det ska bli lite svalare i stockholmstrakten from i em!
Har också fått rejäla flytningar. Kan vara blött och slemmigt. Har försökt googla, kanske är det lite av slemproppen som släpper pö om pö. Men det betyder ju inte att det är dags, men ett tecken på att det inom kort kommer!
17 dagar till bf!
Hur är det med alla nyfödda? Vad har ni gett för namn? En Havanna och två Selma vet jag :)
Kram!