• Hoppsan2016

Gravid efter IVF hösten 15

frucgsvensson skrev 2016-04-13 11:49:21 följande:

Har för mig att det skrevs lite om extra ultraljud här pga att vi gjort IVF?

Hur som. Min BM ringde idag för jag hade tagit fel på dag för besök. I samtalet sa hon också att hon skickat en förfrågan om ett extra ultraljud. Jaha? Varför då? Frågade jag för det är nämligen ingenting hon har nämnt för mig förut.

"Jo, det är för att ni har gjort ivf, du är förstföderska och för att du gick in med en liten övervikt".

Mjaha...? Förstår ingenting. Ska dit på fredag iallafall så får höra då, men varför behöver vi göra ett till ultraljud?

Vi ska på extra UL men det var bara för att moderkakan var långt ner. Hoppas att den har flyttat på sig, annars blir det kejsarsnitt *gråta*
  • Hoppsan2016
    Lutetzia skrev 2016-04-15 15:42:03 följande:

Min BM säger att IVF inte skiljer sig något från en normal graviditet och därför behöver man inte göra fler ultraljud. Dock hade ju jag också föreliggande moderkaka på RUL och ska därför tillbaka på UL i början av maj. Jag har inte riktigt tagit ställning till hur jag reagerar om det blir planerat kejsarsnitt, en del av mig blir nog lite lättad eftersom det känns mer kontrollerat, om ni förstår vad jag menar? Samtidigt finns ju en del nackdelar, i och med att det blir en stor operation med risk för infektioner osv. Men av all info jag hört om planerade kejsarsnitt så känner jag mig ändå väldigt trygg om det skulle bli så.                                                    

Jag var på en extra UL idag just pga moderkakan. Jag hade tur och den har flyttat på sig så nu slipper jag kejsarsnitt!!!! Såååå glad. Lilltjejen i  magen sög på sitt finger och det var rätt häftigt att se. Hon vägde ca 2000-2100 gr nu i v 31+2. Fick fina bilder hem och nu sitter och firar dagen med jordgubbar =)
  • Hoppsan2016
    Gweny skrev 2016-04-16 08:14:55 följande:
    Men så skönt! Kul att få se henne.

Vi ligger nära. Är i v.31+6 själv. 80 % avklarat.

Gott med jordgubbar! Kommer sakna äta det i sommar. (kan ge utslag på bebisen när man ammar)
    Oj har dina reagerat  på jordgubbar? Ingen av mina har gjort det, däremot reagerade min äldsta när jag drack apelsin juice....kan ha överdoserat haha
  • Hoppsan2016
    Hey.orange skrev 2016-04-16 08:19:26 följande:
    Vad underbart hoppsan!
    Och du som ar fått tre barn tidigare, föredrar vaginal förlossning, då känner jag mig pepp!
    Hur var det nu för dig, har du bytt bb?
    Föredrar det alla gånger! Ska inte ljuga att det inte gör ont, men det är sååå häftig upplevelse tycker jag och är överlycklig att få uppleva det igen. =)

Skulle ringa och byta idag men nu tvekar jag.....Alla bb är nu fullbokade, jag får kanske plats i Södertälje....och ditt lär jag inte ens hinna...
  • Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2016-04-16 17:14:34 följande:

Vi har köpt vagn! Lättnaden nu är total. Jag började känna mig lite stressad. Pratade med en kollega som rekommenderade blocket eftersom alla Stockholmsföräldrar köper nytt så är det som finns där både billigt och i mycket gott skick. Så om det mot förmodan finns någon här som inte köpt vagn än så kan jag varmt rekommendera blocket. Vi fick en Teutionia med mjuklift, babyskydd, ståplatta, regn- och myggskydd och lite vagnsängkläder + åkpåse för 2700!

Vi väntar fortfarande på leveransen, borde komma denna eller nästa vecka. 
  • Hoppsan2016

Jag är såååå arg nu. Går på Södra BB nu (Stockholm) och deras förlossnings stängdes 4/4, som egentligen skulle stängas i augusti. Då tänkte vi föda på BB Sophia...som nu stänger 16/5, en månad innan jag ska ha. 
    Ringde idag till BB family för att byta dit och Danderyd och får då reda på att ALLA förlossningar i Stockholm är nu fullbokade och det  finns platser i Södertälje. Min yngsta kom på 1,5 timme och vi kommer att vara på norra sidan om stan hela juni och där går inte ekvationen ihop längre. Jag kommer helt enkelt inte hinna till Södertälje.....(måste köra barnen hem innan oxå) Så nu tack vore politiker här som sparar alla pengar de kan planerar jag min förlossning på Danderyds parkering....Hoppas att det inte regnar iaf *ARG*

• Hoppsan2016
    Junilängtan skrev 2016-04-18 15:57:55 följande:
    Nej, fy vad tråkigt att höra!!! Men, hur kan de på rak arm redan säga nej? Är det så många inskrivna där med det beräknade datumet? Det låter ju helt sinnessjukt. Fy fan för politiker! :(
    Det undrar jag med. Det är ju inte så att man bokar tid till frisören direkt. De frågade inte ens om datum, bara vilken månad jag var beräknat. 
  • Hoppsan2016
    Junilängtan skrev 2016-04-18 16:49:32 följande:
    Man kan ju tycka att närliggande förlossningar borde ta över efter de som stängt ner - rakt av bara utan krusiduller. Vad jag förstår det som så är det förlossningens uppgift att leta upp plats på annan förlossning om jag skulle ringa nu och det skulle vara fullt. Eller har jag missuppfattat det? :(
    Det är sjukhusets uppgift att göra det...på pappret men så funkar inte det i verkligheten...tyvärr. Eller de gör det enkelt för sig, skickar alla till Gävle eller so en kompis till mig blev skickat till Gotland!!!! Och som sagt, det är fjärde barnet jag väntar och förra förlossning var bara 1,5 timme låg.
  • Hoppsan2016
    Gweny skrev 2016-04-18 17:02:49 följande:

kan bb/förlossningar bli fullbokade innan? Oj lite stressigt. Visste jag inte det kan bli så.

Hoppas själv få slippa skickas vidare från vårat.

10 mil till nästa närmaste

Hoposan>> Mina har inte reagerat på jordgubbar, utan fick tips att undvika för risken med utslag osv. Men kanske värt chansa då?

Det undrar jag med hur det kan vara fullbokat redan nu. I Stockholm är tyvärr inte avståndet som styr om man hinner eller inte, utan hur trafiken ser ut. Min man jobbar 15-20 min hemifrån om man åker på dagtid, men det har hänt att det har tagit närmare 2 timmar för honom att komma hem....Så från norra till södra sidan kan ta rätt långt tid...

Äta lite då och då borde funka kanske =) 
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15