• Sälma Riit

Gravid efter IVF hösten 15

Junilängtan skrev 2016-05-17 14:43:56 följande:
    Ååh! Blir alldeles tårögd här och glad för din skull att det gick som du ville trots allt! :D

Angående Winnerbäck; jag älskar hans musik och jag är 26 ;) Vår spellista (om det blir någon) till förlossningen kommer vara en salig blandning, haha! Lyssnar på allt från metal till... Ja, Winnerbäck ;) kanske får skippa den hårdare metalmusiken till förlossningen dock - många som är så kinkiga kring den och får "huvudvärk" haha
    <3 Nu går allt dock vääääldigt långsamt. Tur att jag har Twitter samt en halvgalen man som kör frågesport med mig. Värkar igång men de är inte så farligt onda än.
  • Sälma Riit

Imorse 8:48 föddes vår lilla flicka och hon ska - såklart - heta Selma :) Jag skriver mer när jag har hämtat mig för det blev lite dramatiskt för min del på slutet. Selma mår dock fint!

• Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-05-18 14:45:32 följande:
    Åh stort Grattis till eran tjej!!

Tänkte på dig i natt och fick för mig att vid 9:00 är h*n ute...var ju bra gissat.
    Det var det sannerligen :) Hon är en ganska stor tjej, 4115 g och 51 cm.
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-05-18 21:06:02 följande:
    Ja det är hon visst.

Blir ni kvar ett tag? Då det var nåt med dig?
    Blodtrycket så vi måste stanna till fredag. Jagar opererad för att moderkakan inte behagade komma ut så jag har lite ont och fortfarande kateter.
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-18 21:43:42 följande:
    Oj, låter otrevligt. Hoppas att du mår bra nu. Vet inte hur de opererar moderkakan, men ta alla medicin du blir erbjuden. Inte värt att ha ont och spela tuff, som läkaren sa till mig efter snittet. Jag är kanske lite knäpp men jag var rätt nöjd med kateter efter snittet....behövde inte röra på mig när jag ville på toa haha
    Jag tackar glatt ja till allt. Utom morfin. Det vet jag att jag mår illa av och jag vill ju ha smärtlindring inte vara nerknarkad, inte med en liten. Kateter var ju ett måste som sagt men nu är den borta och det är lite blandade känslor. Har ont i hela underlivet och fisa är en uppoffring varje gång, haha!

Moderkakan drar de ut med händerna men jag bedövades från midjan och neråt för att inte känna nåt och det är den biten som tar tid att hämta sig ifrån.
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-19 07:52:55 följande:
    Hmmm låter konstigt. Det viktigaste är att man läser på och tar fakta från olika håll så man kan fatta ett välgrundat beslut.
    Oj! Själv hade jag noll koll på olika metoder men det blev bra. Sattes igång med en gel.
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-23 12:25:57 följande:

Havanna är sondfri!!!! Hon ammar själv och snart blir vi utskrivna även från hemmavården!!!!

Hur går det för er andra? Inga fler bebisar på g?

Vad underbart! Här hemma är allt ganska lugnt. Selma sover mest och jag kan ta det väldigt lugnt. Kommer väl att ändra sig vad det lider :)
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-23 21:45:27 följande:
    Man får passa på och njuta när de sover haha, för som du skriver så kommer det att ändras snart
    Skönt att va hemma. Mår du bra nu?
    Bättre helt klart! Tänkte ta fram vagnen imorgon och gå ut själv. Skickar maken till jobbet för att börja jobba på egna rutiner. Han ska ta ut extra semester istället. Hur mår du?
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-23 22:41:01 följande:
    Vad skönt =) Vi har fortfarande inte varit på vagnpromenad haha. Skulle ut idag men det känns så obehagligt i snittet/ärret. Som om jag har för tajta byxor på mig och mage hänger över (snittet) Men kanske imorgon. Försöker att googla om det är normalt att känna så i magen eller inte men hittar inte
    Jag har bara gått lite med babybjörn men inte vagn. Jag minns att det var obehagligt ganska länge efter snittet. Nu är jag inte snittad den här gången men väl klippt och har lite jobbigt med att sitta. Hoppas du repar dig snart!

Nu har jag drabbats av eftervärkar och får se om jag lyckas gå någon sömn alls inatt. Tog med mig dottern i hennes näste och la mig i storebrors säng. Annars sover vi alla i samma säng. Brorsan vill ha det så. Det är inte lätt för honom. Hur går det för dina barn?
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-24 07:49:52 följande:
    Låter som för oss! Vi har också valt namnet Selma till vår dotter! Kul att höra att fler gillar det namnet, det var så svårt att välja. Och hon sover mest. Äter, sover. Nu efter 2 veckor är hon ibland vaken lite också.
    Åh vad roligt att er dotter också heter Selma! Sonen är dock förbannad och anser att vi lovat honom att hon skulle heta Elsa. Det är också ett fint namn men jag vill inte styra mina namnval efter disneyfilmer :)

Idag är första dagen ensam för mig. Det firar Selma med att...sova!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15