• Sälma Riit

Gravid efter IVF hösten 15

TwinkyIVF skrev 2016-02-29 19:19:38 följande:

Någon av er här som ska göra tillväxt ultraljud pga att det är IVF graviditet? Har någons NM sagt något?

Vi ska! Vet inte om det beror på mina dåliga värden men bm satt att man inte gör det längre men att hon tyckte att vi skulle göra det ändå. Har fått tid sista mars i v 33.
  • Sälma Riit
    Frutopia skrev 2016-02-29 21:15:24 följande:
    Kan det bero på vilket landsting man tillhör? Vi ska runt tul v32, som inte har med ivf att göra, utan det var standard som jag förstod det (Sthlm)
    Vad jag har fattat var det standard för ivf-patienter. Men det är det inte längre. Vi ska som sagt också göra det för bm tyckte det. Också Sthlm.
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-03-01 16:38:04 följande:

Hmm ok. Konstigt att det skiljer sig så.

Har ni blivit drabbade av att Sophiahemmet stänger ner redan i maj? El har ni tänkt andr ställen? (ni i dem trakterna)

Jag tillhör NÄL själv.

Vi ska föda på BB Sthlm som förra gången så inte vi.
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-03-01 22:18:55 följande:
    Det är ju riktigt dåligt...suck, hur tänker dem?!
    Det är ju privata företag så finns inga pengar så finns inga pengar. Men trist är det!
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-03-02 22:22:59 följande:

Fast det gäller bara BB Sophia och inte södra BB

Alltså jag har alltid trott att södra BB och BB Sthlm hörde ihop på nåt sätt men jackan ha fel!
  • Sälma Riit

Nu är det internationella kvinnodagen och vad passar då inte bättre att tipsa om för oss blivande mammor, än min husgud Agnes Wold? Hon talar om för oss att vi bör inte städa ihjäl oss, våra barn dör inte av att suga på plast och vi kan lugnt dricka vin om vi önskar och orkar för barnen får inte i sig skadliga mängder alkohol från bröstmjölken. 

Så kom ihåg att ta det lugnt mammor, vi har nog med stress ändå med våra små när de kommer ut :)

www.expressen.se/nyheter/professor-agnes-wolds-10-fantastiska-budord/

• Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2016-03-09 12:04:59 följande:

Var visst väldigt längesen jag skrev här.
    Jag är i v 30 nu. Förra veckan var jag på tillväxtultraljud för kontroll hur tvillingarna växte. Det visade sig att den ena tvillingen dött. Och det hade hänt ca i v 20. Blev väldigt chockad och ledsen! Det börjar kännas bättre nu, men jag sörjer fortfarande... Den andra bebisen var perfekt storlek, och den sparkar och har sig hela dagarna! Nu är jag sjukskriven, är mest hemma och vilar. Börjar se ljuset i tunneln litegrann och har vågat mig på att förbereda lite för bebisen som ska komma. Men är orolig att nåt ska hända henne också...

Så hemskt! Stor kram till dig och din familj! <3
  • Sälma Riit

Jag är i v 30 och mår skit. Känns som att jag håller på att bli utbränd. Ska träffa en läkare på tisdag och det känns som evigheter tills dess. Idag gav jag upp och har ringt mig sjuk. Liten i magen verkar må bra i alla fall!

• Sälma Riit
    Hey.orange skrev 2016-03-13 18:31:36 följande:

Hej! Nu har jag med kommit ner till tvåsiffrigt, 99 dagar kvar idag :)
    Gweny>> jag var på ullared i fredags! Handlade hem en del bra saker bebisen behövde :) det var skönt att klara av några saker till på listan!

Eftersom jag är förstföderska så har jag lite förlossningsskräck - att det ska göra så jävla ont (som det såklart gör)... Har hög smärtgräns men är nog mer rädd för att inte kunna ha kontroll på smärtan. Jag har babygruppens app där det finns ett par avslappningsövningar som är bra och gör att man ser på förlossningen ur en annan synvinkel... Någon här som har tips om bra appar eller liknande som man kanske kan lyssna på?!
    Trevlig kväll!

Jag har inga tips om det mer än profylax funkade bra för mig.

Ett annat tips, som gäller alla, är att inte glömma att göra sin snippgympa! Eller bäckenbottenövningar som sjukvården säger. Det kommer vi ha nytta av under och efter förlossningen!
  • Sälma Riit
    Hey.orange skrev 2016-03-13 21:12:17 följande:
    Ok, profylax ska jag nog gå, men via en app ellerbabygruppen där också...
    Ja knipövningar är bra! Jag har knipkulor som jag försöker använda så mycket som möjligt!
    Det har jag ju också kom jag på. Köpta i en porrbutik av vänner när jag fyllde 20. Men det är samma kulor ;)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15