Gravid efter IVF hösten 15
Någon av er här som ska göra tillväxt ultraljud pga att det är IVF graviditet? Har någons NM sagt något?
Någon av er här som ska göra tillväxt ultraljud pga att det är IVF graviditet? Har någons NM sagt något?
Hmm ok. Konstigt att det skiljer sig så.
Har ni blivit drabbade av att Sophiahemmet stänger ner redan i maj? El har ni tänkt andr ställen? (ni i dem trakterna)
Jag tillhör NÄL själv.
Fast det gäller bara BB Sophia och inte södra BB
Nu är det internationella kvinnodagen och vad passar då inte bättre att tipsa om för oss blivande mammor, än min husgud Agnes Wold? Hon talar om för oss att vi bör inte städa ihjäl oss, våra barn dör inte av att suga på plast och vi kan lugnt dricka vin om vi önskar och orkar för barnen får inte i sig skadliga mängder alkohol från bröstmjölken.
Så kom ihåg att ta det lugnt mammor, vi har nog med stress ändå med våra små när de kommer ut :)
www.expressen.se/nyheter/professor-agnes-wolds-10-fantastiska-budord/
Var visst väldigt längesen jag skrev här.
Jag är i v 30 nu. Förra veckan var jag på tillväxtultraljud för kontroll hur tvillingarna växte. Det visade sig att den ena tvillingen dött. Och det hade hänt ca i v 20. Blev väldigt chockad och ledsen! Det börjar kännas bättre nu, men jag sörjer fortfarande... Den andra bebisen var perfekt storlek, och den sparkar och har sig hela dagarna! Nu är jag sjukskriven, är mest hemma och vilar. Börjar se ljuset i tunneln litegrann och har vågat mig på att förbereda lite för bebisen som ska komma. Men är orolig att nåt ska hända henne också...
Jag är i v 30 och mår skit. Känns som att jag håller på att bli utbränd. Ska träffa en läkare på tisdag och det känns som evigheter tills dess. Idag gav jag upp och har ringt mig sjuk. Liten i magen verkar må bra i alla fall!
Hej! Nu har jag med kommit ner till tvåsiffrigt, 99 dagar kvar idag :)
Gweny>> jag var på ullared i fredags! Handlade hem en del bra saker bebisen behövde :) det var skönt att klara av några saker till på listan!
Eftersom jag är förstföderska så har jag lite förlossningsskräck - att det ska göra så jävla ont (som det såklart gör)... Har hög smärtgräns men är nog mer rädd för att inte kunna ha kontroll på smärtan. Jag har babygruppens app där det finns ett par avslappningsövningar som är bra och gör att man ser på förlossningen ur en annan synvinkel... Någon här som har tips om bra appar eller liknande som man kanske kan lyssna på?!
Trevlig kväll!