• Sälma Riit

Gravid efter IVF hösten 15

frucgsvensson skrev 2016-03-31 14:24:47 följande:
    Mäter de hba1c på dig eller tar de just innan/efter måltid?

De snabba kolhydraterna kan ställa till det, om det är MÄNGDER vad jag förstår. Kanske får dra ner lite grann, men inte ska du behöva dra ner helt.

Lightprodukter kan du ju äta också. Hoppas att det ser bra ut på vidare undersökningar.
    Det mäter när jag kommer dit vilket är olika tider och ibland direkt efter måltid (då är det högt). Har varit där på fastande mage en gång och då var det normalt.

Kolhydraterna var nog mest illa för bebisen. Lightprodukter går inte pga känner aspartamsmaken för mycket (jag som inte kunde leva utan pepsi max innan!). Men det behövs inte heller då jag inte äter så mycket sötsaker alls och läsk dricker jag inte nu.
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-03-31 19:24:49 följande:
    Vad skönt, då kommer det säkert inte utvecklas till diabetes heller. Men fortsätter hålla tummarna för er ändå ;)
    Tack! Ska träffa bm imorgon och diskutera allt. Kommer nog att säga något om läkarens beteende. Ska föra utredningen, eller glukosbelastningen som det kallas, så får jag det svart på vitt. Men är inte så orolig.
  • Sälma Riit

Har varit hos barnmorskan idag och fått så mycket stöd. Jag berättade allt om vad läkaren hade sagt och hon blev förskräckt. Sedan sa hon att jag tyvärr inte var den enda som haft klagomål. Min bm är bra och stöttande och hon hejar på nr jag gör bra saker och klagar inte på när jag gör mindre bra saker (som i att äta godis ibland). Hon vill att vi gör utredningen om diabetes, men tror inte att det är någon risk. Eftersom jag haft högt socker några gånger så ska man utredas så det är helt i sin ordning tycker jag. Känner mig stärkt idag!

• Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-04-01 18:47:38 följande:
    Vad skönt att det gick bra och att din bm är bra och stöttande jämfört med läkaren! Är läkaren kopplad till bm-mottagningen?
    Ja, det är hon och hon är förlossningsläkare på BB Stockholm :( Men ja, jag är jätteglad att få stöd! Nu kanske jag till och med känner mig så stärkt att jag vågar säga något när vi ses nästa gång. Jag var visst inte den enda som klagat heller.
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-04-01 20:15:47 följande:
    Är det där du önskar föda också? :(

Om det är fler som klagat borde det väl på något sätt åtgärdas? Prick eller vad som? Låter ju sjukt om denna läkare får fortsätta bete sig på det där sättet!
    Japp! Det är ju en ganska stor klinik trots allt... Jag hoppas att hon får en tillsägelse i alla fall.
  • Sälma Riit
    Lulak1 skrev 2016-04-03 10:34:02 följande:

Sälma Riit i vilken mvc är du ?

Moodgallerian, BB Stockholm.
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-06 11:45:53 följande:

Gick där en gång, för att få göra NIPT och sen bytte till södra BB. Gillade inte bm jag hade på mood, bättre på södra BB men nu måste kanske byta igen grrrr. Inte så kul att byta när man är i v 31....

Den jag har är bra faktiskt! Men det där är ju så slumpmässigt. Trist att byta så sent :(
  • Sälma Riit

Någon som börjar få ont i ljumskarna än? För mig strålar det en smärta ner när jag går.

• Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-04-11 15:32:27 följande:
    Jag har haft lite småkänningar, som ilningar då och då. Men inget som sitter i särskilt länge. Däremot har jag en del sammandragningar, fast det har jag iofs haft i några veckor :P Men nu kan det då och då kännas lite som mensvärk, kan det vara förvärkar månne? :O
    Det går över för mig också. Sitter i en stund, ibland längre ibland kortare. Får även en hålliknande känsla längre ner i magen som kan göra hemskt ont och det enda som hjälper då är vila och sitta ner. Hände oturligt nog på Ikea härom veckan och mitt i en dagishämtning. Jobbigt.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15