• Sälma Riit

Gravid efter IVF hösten 15

frucgsvensson skrev 2016-05-04 15:04:05 följande:
    Jag har bara ett par och de brukar jag handtvätta varje kväll :) funkar bra det med!

Brukar vätskan "åka med" (hehe) då bebisen är ute eller kan man fortfarande vara svullen och jäklig ett tag efter? Ni som fött tidigare kanske vet :)
    Ett litet tag om jag minns rätt, men minns att det nästan gick att se hur det rann ur en :)
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-06 03:56:20 följande:

Mitt i natten. Vaknade för ca 1 timme sedan med förvärkar/värkar. De kommer som i vågor och är en helt ny typ av smärta. Gör ordentligt ont men helt överkomligt... Nu måste det väl ändå vara igång?! Svårt att fördriva tiden mitt i natten utan att väcka nån... V 37+5 nu

Coolt! Håller tummarna för att du får träffa din bebis snart. Min verkar vänta på sig, v 37+3 idag.
  • Sälma Riit

Nu har jag steppat upp detta med havandeskapsförgiftning och hänvisas till förlossningen för vidare undersökning. Var med om detta sist också och behöver inte betyda att jag ska förlösas snart, men risken har ökat. Är inte odelat negativ till detta men havandeskapsförgiftning är ju inget kul att åka på så håll gärna tummarna för mig att jag slipper det!

• Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-05-09 16:40:29 följande:
    Håller tummarna! Har du fått sämre med blodtrycket och i urinen?

Ska själv på min extrakoll imorgon....hoppas inte det visar värre
    Det är ibland högt blodtryck. Nu såg allt bra ut, men måste tillbaka på torsdag. Fick tom göra ultraljud! Men nu kan man ju inte se så mycket längre. Hen har iaf en stor mage vet vi :)

En sak som är positivt med det hela är att jag nu är i rullorna på BB. För en höggravid stockholmare är det guld värt!
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-09 19:37:39 följande:
    Vad skönt för dig! Betyder det att du har en garanterad plats? :)
    Nja inte om det sätter igång sig själv. Då kan det ju vara fullt. Men förtur iaf :)
  • Sälma Riit

Huvudvärk inatt så nu måste blodtrycket kollas igen. Det är igång nu känns det som...

Hur går det för dig Gweny? Inget i urinen än? Inte här heller som tur är men det kan ju ha ändrat sig idag.

• Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-10 09:25:15 följande:

Vi är hemma!!! Kom hem igår. Får ju hemmavård pga att hon inte ammar ännu. Men så fort hon gör det blir hon utskriven.

Berättar mer sen....

Så underbart att få komma hem! Ser fram emot att höra mer sen!
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-10 16:13:55 följande:

Nu har min dotter kommit! Värkar igår kväll och plötsligt massa blod, åkte då in direkt. Då öppen 6 cm, vidare till förlossning. Värkar som inte var så farliga men tilltog i styrka. Lustgas. Efter ett tag ryggbedövning, bästa beslutet! Kunde slappna av och till och med slumra till medan kroppen jobbade. Det tog bort lite av krystvärkarna så fick värlstimulerande dropp. Det sista gjorde ooooont! Ut kom en stark och fin tjej på knappt 3 kg (v 38+1), 9 tim efter att värkarna började. Moderkakorna och tvillingen kom sen också, väldigt mycket absorberad var hon. Nu vilar vi på BB. Är så lättad nu. :)

Grattis! Vad underbart att hon är hos er nu!
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-05-10 20:34:01 följande:
    Jo blodtrycket låg samma idag och inget i urinen eller allmäntillståndet, skönt. Jag ska dock dit varje vecka nu, känns bra dem har koll.

Nu hade även h*n vänt sig och ligger långt ner med huvudet, hoppas det kvarstår.
    Jag var på MVC idag igen pga huvudvärk (är tvungen att höra av mig så fort något blir negativt) och då har det börjat sippra ut äggvita i urinen och blodtrycket var skyhögt. Väl på BB var allt ok igen. Ska dit på torsdag igen så nu känns det som att det kan bli igångsättning när som helst. Men jag är längre gången än du väl? V 38+0 idag för mig.
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-05-12 14:40:27 följande:

BM-besök idag. Alla värden såg bra ut. Jag har gått upp 10 kg såhär långt. Lillbebben är ruckbar, inte fixerad alltså vad jag förstår? Men huvudsaken att han ligger neråt med huvudet sa BM, och det har han gjort under alla undersökningar. V. 37 i tisdags.

Min liten är inte heller fixerad trots v 39. 

Ska till BB idag igen för att kolla mig. Ingen havandeskapsförgiftning igår men skyhögt blodtryck. Nu addar jag blodtrycksmedicin till alla jäkla tabletter jag äter varje dag. Känner mig som en sjuk pensionär :) 10 dagar kvar till BF...
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15