Gravid efter IVF hösten 15
Brukar vätskan "åka med" (hehe) då bebisen är ute eller kan man fortfarande vara svullen och jäklig ett tag efter? Ni som fött tidigare kanske vet :)
Mitt i natten. Vaknade för ca 1 timme sedan med förvärkar/värkar. De kommer som i vågor och är en helt ny typ av smärta. Gör ordentligt ont men helt överkomligt... Nu måste det väl ändå vara igång?! Svårt att fördriva tiden mitt i natten utan att väcka nån... V 37+5 nu
Nu har jag steppat upp detta med havandeskapsförgiftning och hänvisas till förlossningen för vidare undersökning. Var med om detta sist också och behöver inte betyda att jag ska förlösas snart, men risken har ökat. Är inte odelat negativ till detta men havandeskapsförgiftning är ju inget kul att åka på så håll gärna tummarna för mig att jag slipper det!
Huvudvärk inatt så nu måste blodtrycket kollas igen. Det är igång nu känns det som...
Hur går det för dig Gweny? Inget i urinen än? Inte här heller som tur är men det kan ju ha ändrat sig idag.
Vi är hemma!!! Kom hem igår. Får ju hemmavård pga att hon inte ammar ännu. Men så fort hon gör det blir hon utskriven.
Berättar mer sen....
Nu har min dotter kommit! Värkar igår kväll och plötsligt massa blod, åkte då in direkt. Då öppen 6 cm, vidare till förlossning. Värkar som inte var så farliga men tilltog i styrka. Lustgas. Efter ett tag ryggbedövning, bästa beslutet! Kunde slappna av och till och med slumra till medan kroppen jobbade. Det tog bort lite av krystvärkarna så fick värlstimulerande dropp. Det sista gjorde ooooont! Ut kom en stark och fin tjej på knappt 3 kg (v 38+1), 9 tim efter att värkarna började. Moderkakorna och tvillingen kom sen också, väldigt mycket absorberad var hon. Nu vilar vi på BB. Är så lättad nu. :)
BM-besök idag. Alla värden såg bra ut. Jag har gått upp 10 kg såhär långt. Lillbebben är ruckbar, inte fixerad alltså vad jag förstår? Men huvudsaken att han ligger neråt med huvudet sa BM, och det har han gjort under alla undersökningar. V. 37 i tisdags.