• Sälma Riit

Gravid efter IVF hösten 15

Jag överlevde Eurovision och har inte fått bebis än. Men idag mår jag sämre och måste nog tillbaka till sjukhuset. Jobbigt nu, men bara en vecka kvar.

Jag är ju anonym här, men har inget emot om ni skulle få reda på vem jag är. Är ju verkligen inte känd, men bloggar och vill inte att en googlesökning ska få träffar i en ivf-tråd på Familjeliv. Men hur som helst. Idag är det en artikel i SvD om Familjeliv och jag är citerad! Jag antar att ni kan gissa vem som är jag och nej, jag heter inte Sälma på riktigt ;)

www.svd.se/varfor-tycker-alla-sa-illa-om-familjelivse/om/svds-kulturmagasin

• Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-05-15 12:01:19 följande:
    Jag klarade det också! Varit kul med en tjejhelg innan bebisen kommer.

Dock varit jobbigt med benet, nerv i kläm, men fick det vara värt.

Gått in i v.37 idag! Så nu får h*n gärna komma närsom, helst innan BF.
    Jag hänger på BB nästan varje dag. Vill nu mer och mer att de sätter igång mig. Orkar ärligt talat inte mer nu.
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-05-15 14:48:32 följande:
    Nä uch vad jobbigt! Men vad säger dem om det då?
    Det blir igångsättning på tisdag! Så lättad nu.
  • Sälma Riit

Jag lovar att hålla er uppdaterade! Ska nu stå ut i två dygn med mitt nya hemska illamående. När jag ser ljuset i tunneln är det betydligt lättare.

• Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-16 20:01:59 följande:
    Verkligen superspännande! Jag tror sälma blir näst på tur, undrar vem som kommer sen? :D
    Låt oss hoppas att det är jag och att jag därmed får en igångsättning. Eller ja, ni andra får gärna springa om mig om ni vill men jag hoppas inte jag behöver vänta en dag till! Mår nu på nivån de första tre månaderna. "kul" Not.

Apropå gå över tiden och ivf så var det förut så att vi bara fick gå över en vecka. I Sthlm kör de nog på det fortfarande. 
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-16 21:07:15 följande:
    Var det inte klart med igångsättning för dig till imorgon? Tråkigt att höra att du mår så dåligt, håller mina tummar att du får ploppa snart!

Ska försöka komma ihåg att fråga bm om det nu i veckan då :)
    Jag vågar inte tro på det förrän de ringt om exakt tid. Det kan ju hända att de ringer och säger att det är fullt och att jag får komma på onsdag. Men på min BM som jag träffade idag lät det som att det redan var inskrivet att jag skulle komma imorgon.
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-16 22:23:50 följande:
    Annars tycker jag att du bara dyker upp där på förlossningen och kräver! Spännande oavsett! :D
    Låtsas som inget och bara kommer! Det vore nåt :) Halv elva imorgon ringer de och meddelar tid. Jag hör av mig och berättar hur det blir!
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-16 23:19:54 följande:
    Haha ja, jag kan stå och stötta upp i protest om de vägrar ;)

Håller mina tummar!
    Jag skulle behöva hjälp med proteströrelse idag! Fick samtalet jag inte ville ha: "vi vill att du kommer in och tar prover och sen tar vi ett samtal om när och hur. Det är väldigt tjock just idag." Blääää! Men imorgon är ju inte så långt fram i tiden...
  • Sälma Riit
    Hey.orange skrev 2016-05-17 12:08:26 följande:
    I'm in! ;) har du lämnat prover nu?
    Äsch idag är det ju ändå norges nationaldag, en firar dag för alla norrmän, så det kanske är bättre med imorgon ? ;)
    Ja! Och jag får igångsättning idag! Blev så överväldigad att jag började gråta och läkaren kom förskräckt ut igen och frågade om det var tårar av lättnad och jag nickade ivrigt. Nu väntar jag på rum och skickade hem maken för att hämta grejer.
  • Sälma Riit

Tack för glada tillrop. Nu ligger jag bara och slöar och lyssnar på Winnerbäck och gamla hits med De lyckliga kompisarna! Jag är snart 40 för er som undrar över dålig musiksmak ;) Hoppas nåt händer snart...

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15