• Sälma Riit

Gravid efter IVF hösten 15

Gweny skrev 2016-04-29 14:36:23 följande:
    Vi var på 2a mötet med föräldutb i veckan och då togs det upp om komplikationer och baby blues.

80 % av alla kvinnor får det och varar det 1 vecka eller mer, så ska man söka hjälp sa hon.

Jag fick det med mitt 1a barn på dygn 2, men gick över snabbt.
    Vad bra att man tog upp det! Jag hade inte hört ett knyst om det innan.
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-04-29 23:31:22 följande:
    Konstigt. Jag/vi blev erbjuden gå det, fast jag har sen innan.

Tycker det borde vara liknande med info i hela landet. Här informerade dem på kursen om olika kejsarsnitt som kan bli, när man sövs och vart pappan får vara osv, sugklocka, biverkningar av EDA osv. Viktigt ändå att veta lite, så man inte blir helt i chock, ifall nåt av det skulle bli nödvändigt.
    Jag fick en fråga från min BM men avböjde då vi redan gått en sådan utbildning. Jag tyckte hela utbildningen var tämligen värdelös, förutom infon om olika smärtlindringar.
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-01 00:11:15 följande:

Och nu är det maj och hon är kvar i magen!!!! Wiii

Håller tummarna för att hon stannar inne ett tag till! Jag hoppas också på majbebis. Min ska ju komma om tre veckor. Men hen får gärna komma tidigare, eftersom hen är färdigbakad nu :)
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-05-01 11:30:36 följande:
    Jag siktar på 6/6. (bf 11/6) då blir det alltid röd dag och kul födelsedatum 160606.
    Kul datum! Jag vill ju gå på eurovision den 14:e, men sen är det fritt fram. Nu mår jag så urbota dåligt att jag vet inte hur jag ska överleva ens några dagar framåt. Har fått ont i ena skinkan (foglossning?), mår svinilla och har on top of this blivit förkyld. Kan inte sova på nätterna och liten trycker mot urinblåsan stup i kvarten så jag går på toa typ jämt. Sådär ja, gnäll gnäll. Men det är fint vänder ;)
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-01 12:16:41 följande:

Vi kör på det tycker jag. Du får först, du har ju faktist förtur innan min, sen får min ploppa ut haha.

Precis, komma här och gå före. Det är lite dåligt tycker jag ;)
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-01 12:42:08 följande:

Eller hur!!! Jag messar till henne i magen och meddelar det haha

Jamen gör det! Be henne vänta på sin tur :)
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-01 17:18:01 följande:
    Haha jag menar det!
    Gweny skrev 2016-05-01 16:09:02 följande:

Min tycker vårat BF 11/6 är perfekt och hoppas också vara hemma vid EM.

Haha då är vi i samma sits då ;) Typiskt att det är OS i augusti också bara :'D
    Jag kommer att vara mammaledig både under EM och OS. *dansar Chandler-dansen på bordet*

Förra gången föll det på maken, himla osis :)
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-01 19:26:42 följande:
    Hahaha, antar att du gillar båda två? :)

Vi kommer båda vara lediga största delen av sommaren, så jag får stå ut med att gubben kollar på fotboll i vilket fall :P
    Jajamensan! Här ska glos på allt! Tänkte nattamma till simkval och fäktningsfinaler eller whatever som är igång ;)

Den enda som jag tror inte kommer att gilla det är sonen. Eller OS kan han nog lära sig att tycka om men två fotbollsmatcher om dagen under em är nog mer än han pallar. Under VM senast var han två och ett halvt och sa till mig: nu vill jag att det ska va slut den där bollen. Stackarn, det var fortfarande gruppspel :)
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-01 20:19:26 följande:
    Då får du ju en toppensommar av tre anledningar då ;) Jag kan stå ut med OS någorlunda... Men fotboll, huuuu, det är en riktig pina för mig!
    Jajamensan! Och Sverige är ju med i em! Hur jan du säga att det är en pina??? :)
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-01 18:50:17 följande:

Jag har BF 21/5! Nån mer i maj?

23/5 för mig!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15