• Sälma Riit

Gravid efter IVF hösten 15

frucgsvensson skrev 2016-03-24 11:34:18 följande:
    Jag har turen att inte gilla varken brie eller lax, gravid som ogravid. Därimot känner jag igen det här med "äckel i munnen" av viss mat. Däribland vanlig köttfärs! Spelar ingen roll vad vi lagat med den. Hoppas att det försvinner då det här är över.
    Jobbigt! För mig är det frukt och det är ju inte helt kul det heller. Ska ta med mig hallon till BB!
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-03-27 14:12:19 följande:
    Å jag som älskar frukt och grönt nu. Helt galen i apelsiner och iskalla hårda körsbärstomater. Mmm! Tänk vad olika det kan vara :)
    Vad avis jag är!!! Jag är så sugen på frukt men vet att priset är för högt.
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-03-27 14:14:13 följande:

När kan man köpa AmningsBHar? Har hört att man ska vänta så länge som möjligt och t.om till efter mjölken runnit till? Men jag vill gärna ha något innan så att man har också. Vill gärna ha några mjukare och några med BRA stöd, har ni några tips? Jag har rätt stor byst så stödet är viktigt för mig.

Jag har redan köpt då mina bröst blivit större och jag inte kan ha flera av mina gamla. Jag har köpt med bygel, vilket är svårt att hitta. Change har en superbra modell! Jag har storlek 85f i vanliga fall och 85g nu. Köper inte att man inte ska ha bygel. Det funkade hur bra som helst förra gången.
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-03-28 18:09:57 följande:
    Jag köpte dumt nog två vanliga bh-ar från någon billigare kedja då de växte som mest. Nu har dock ena gått sönder i bygeln så tänkte köpa något nytt nu igen, amningsvänliga.

Ja, jag har läst att man kan få mjölkstockning av bygeln, men stämmer det? Tänkte mig ha några mjuka hemma och med bygel kanske då man ska ut bland folk ;) får gå in och prova på change, de har alltså amningsBHar där?
    Ang mjölkstockning så tror jag att man jan få det om man har del storlek. Majoriteten an alla kvinnor lär ju ha för små bh så det är väl därför man varnas. Jag är ganska säker på att min storlek är rätt och jag hade dom sagt med bygel förra gången utan problem! Dessutom är byglarna i changes amningsmodeller lite mjukare än i de vanliga.
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-03-29 11:12:38 följande:

Hur mycket rör sig era små i magen nu i de högre veckorna? Går in i vecka 31 idag och tycker sedan några dagar tillbaka att rörelserna är annorlunda på något vis. Lite mindre utspritt under dagen och mest på kvällen, fast ändå inte som förut.

Här är det party hela natten lång, men inte så mycket sparkar utan mest hicka och tillfälliga kullerbyttor eller vad det är. Hen är egentligen bara still när jag promenerar eller tränar. V 33 för mig.
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-03-29 15:08:04 följande:
    Jag har haft mjölkstockningar med alla 3 barn. Hade rätt strl på bh, men och utan bygel och inget hjälpte iaf....Tyvärr, lär få den nu igen....Men nu vet jag iaf hur man ska hantera den 
    Det är just det att det är en massa andra orsaker som ger mjölkstockning och kanske inte främst för liten bh eller bada kallt som jag också hört. Och gjort och fått panik för men inget har hänt.
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-03-31 11:09:51 följande:

Åh, nu har två av min mans syskon fått sina pojkar. Bara vi kvar nu med vår pojke. Längtar nu!

Jobbar dessutom sista dagen idag och går på gravledigt. Så skönt! Bara 2 1/2 timme kvar av arbetsdagen.

Underbart! Min bror och svåger har också fått barn. Bara vi kvar :)
  • Sälma Riit

Tillväxtultraljud idag och allt var typ bra. Liten är lite stor bara men det var sonen också. Men det pekar ju åt diabeteshållet igen så en liten oro finns det där. Jag har inga problem med att helt ge upp sötsaker i två månader men vit pasta, ris, potatis och couscous är jag helt beroende av! Håll tummarna för mig att jag slipper det.

• Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-03-31 11:51:43 följande:
    Jag håller mina tummar! Tittade du förresten på blodsockret hos din mor över påsk?

Det kommer säkert inte vara någon fara, men ska du på fler ul för att följa upp? :)
    Ja! Det var tämligen normalt. Två timmar efter kladdkaka var det på normal nivå, och det är så man mäter även i utredningen. Fast då ska man dricka motsvarande 75 cl läsk, vilket jag såklart inte drar i mig dagligen :) Direkt efter sött var det ganska högt, men jämför med mamma som har diabetes så var det lågt. Jag är därför inte jätteorolig.

Vet inte om fler ul. Eventuellt blir det så.
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-03-31 12:15:27 följande:
    Hoppas det går bra! Men pasta, ris osv måste du väl få äta, i lagom mängd, om det nu blir så?

Har inte haft några diabetes-patienter som behövt avstå det..
    Det är ju det som är kvar att plocka bort. Men jag kanske bara behöver äta mindre av det. Och det var mest för att liten inte ska växa mer. Hen växer ju för mycket av socker och snabba kolhydrater.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15