![Sälma Riit](/avatar/thumb/salma_riit/95d52a9c0404dfff7ab3e7ef6265237a.jpg)
-
Mina är snustorra och minns att de var det förra gången också. Så oroa er inte :) jag är i v 27.TwinkyIVF skrev 2016-02-16 16:28:47 följande:Samma här! Mina är inte så spända eller svullna Heller. Vilken vecka är du i? Jag är v.23 nu
-
Fast mina bröst är gigantiska! Har visserligen F från början men har vuxit ur flera bh.
-
Det kan ju vara bra att ha nån pyjamas och body för sommar ifall det blir jättevarmt.frucgsvensson skrev 2016-02-16 17:45:26 följande:
Det här har vi köpt i klädväg hittils. Vad tycker ni, visst behövs det mer bodys va? Nått mer ni tycker?
Storlek 50:
2 långärmade bodys
Storlek 56:
2 långärmade bodys
3 pyjamaser med fötter
3 byxor med fötter
1 t-shirt
1 par finbyxor
2 mössor
1 dress munkjacka med tillhörande byxor
-
Det blir säkert jättebra och jag vet att jag var nervös inför första barnet också men köp några body till och sen kan du köpa efter hand när ungen är ute.frucgsvensson skrev 2016-02-16 19:47:44 följande:Ja, absolut. Ska köpa fler bodys/pyjamaser som är kortärmade. Grejerna vi har köpt nu är i jättefint material, men som sagt heltäckande, så mindre täckande behövs.
-
Säg inte det! Jag såg inte röken av någon bebisbubbla förra gången. Hade mest panik och kände mig instängd. Men visst är det bra att ha lite hemma!frucgsvensson skrev 2016-02-17 09:43:58 följande:Ja, precis! Jag tänker att jsg ändå vill ha lite hemma till första tiden för då lär ingen av oss vilja åka och shoppa heller. :)
-
140 här så det är hugget som stucket här precis som förra gången. Men det är ju bara som det sägs precis som att man kräks mer med flickor :)Gweny skrev 2016-02-19 09:41:25 följande:Härligt!
Det sägs ju att tjejer ligger över 140 och killar under. Vårt hoppade väldigt från 120-150 men i snitt på 145. -
Tredje trimestern!
En läkare ringde idag och meddelade att mina blodprover såg dåliga ut och det är förmodligen därför jag fortfarande inte mår bra. Ska äta mer tabletter och jobba halvtid ett par dagar och hoppas att det blir bättre! -
Järntabletter äter jag redan, men måste öka dosen. Inte kul. Sedan måste jag äta b-vitamin och doktorn ville helst att jag skulle ta sprutor, men et blev för krångligt så jag ska börja med tabletter där också. Tydligen är b-vitaminbrist något vegetarianer får, men jag äter ju jättemycket kött. Nåt är det som inte stämmer, men det är ju mig det gäller och inte bebisen som tur är.frucgsvensson skrev 2016-02-23 15:31:02 följande:Är det järntabletter du menar? Vad jobbigt att behöva äta sånna. Har hört att vissa har djävulska biverkningar?! Hoppas du mår bättre snart!
-
Minns inte helt förloppet men tror det var så att bm upptäckte låga värden och konsulterade läkare. På hennes beordran gjordes fler specifika tester (bara läkare kan beordra dessa tester). Sist jag var där sa bm att läkaren ville att vi gjorde fler tester för att kolla blodet. Och idag ringde hon alltså. Kändes bra att ha fått direktkontakt med läkaren så att det verkligen är någon som vet precis vad jag behöver.frucgsvensson skrev 2016-02-23 21:49:51 följande:Okej! Hur kom dom fram till att du har b-vitaminbrist?
Tänkte om det är några rutinprover som tas, eller om dom helt enkelt gjort det pga några symtom du har?
Låter inte roligt vilket som!
Läget är ju inte så bra med mig. Spydde upp middagen idag för första gången på veckor. Men kanske kan tabletterna hjälpa mig. Hoppas det. -
Kan idag krasst konstatera att den som inte haft förstoppning och varit lös i magen samtidigt har inte levt. Hoppas ingen av er någonsin behöver uppleva detta, kändes stundvis som en förlossning light :)