• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Ett namn
    Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.
    Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10. 
    Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.
    MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (FET stimulerad cykel) 
    Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10

TwinkyIVF , 26år STHLM, IVF 1, kort Gonal-F 150, ÄP 25/9, ET 30/9
    Ett namn, 28år, IVF nr 1, långa Gonal-F 75, Prel ÄP v42.
  • Zamira
    Ett namn skrev 2015-10-05 16:32:31 följande:
    Började spreja 14september och tagit sprutor sen 1oktober, dvs 4st. Än så länge mår jag väldigt bra, har inte känt av några direkta biverkningar möjligtvis lite extra trötthet. Imorgon ska jag ta blodprov för att se om dosen på Gonal-F ska justeras.

Hur är det för er andra som är igång, känner ni av något?
    Har haft lite huvudvärk, och känner mig tröttare än vanligt, men annars så tycker jag att allt är som vanligt :) 
    Jag hoppas att det blir äp på måndag, men tror att det blir på tisdag som förra gången, men oavsett så är det ju drygt en vecka kvar bara!
  • Ett namn
    Zamira skrev 2015-10-05 17:26:30 följande:
    Har haft lite huvudvärk, och känner mig tröttare än vanligt, men annars så tycker jag att allt är som vanligt :) 
    Jag hoppas att det blir äp på måndag, men tror att det blir på tisdag som förra gången, men oavsett så är det ju drygt en vecka kvar bara!
    Vad skönt :)
    Spännande, har du varit inne för UL än? Vilken sprutdag är du på?

Jag hoppas få lite mer information i veckan men preliminärt är ÄP nästa vecka, men ingen aning om när ännu. Första IVFen så är ganska grön på detta.
  • Sthlmsthlm

Tips är att skriva logg vad man tar för mediciner och hur man mår. Förhoppningsvis gör man bara ett IVF, men om inte är det superbra att ha för att kunna jämföra försök, doser etc.

Jag är på ruvdag 3. Försöker inte känna efter så mycket, men har lite lätt mensvärk. Äggstockarna verkar ha återhämtat sig helt en knapp vecka efter ÄP.

• Zamira
    Ett namn skrev 2015-10-05 17:45:52 följande:
    Vad skönt :)
    Spännande, har du varit inne för UL än? Vilken sprutdag är du på?

Jag hoppas få lite mer information i veckan men preliminärt är ÄP nästa vecka, men ingen aning om när ännu. Första IVFen så är ganska grön på detta.

Nä, hade ju blodprov på denna dagen (dag 5) och onsdagen dag 7) förra gången då dosen höjdes, men nu så fick jag "bara" ultraljud på fredag (dag 9), samma som förra gången :)

Är på samma dag som dig, började 1 oktober, så blir femte idag!

Ja, vid första så vet man ju inte riktigt hur det blir, allt är ju så nytt! Har du varit inne för blodprov/ul än?

• Zamira
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-05 19:50:55 följande:
    Tips är att skriva logg vad man tar för mediciner och hur man mår. Förhoppningsvis gör man bara ett IVF, men om inte är det superbra att ha för att kunna jämföra försök, doser etc.

Jag är på ruvdag 3. Försöker inte känna efter så mycket, men har lite lätt mensvärk. Äggstockarna verkar ha återhämtat sig helt en knapp vecka efter ÄP.
    Jag håller med, har sparat mina papper/böcker från förra, så man kan jämföra!

Skönt att det känns bättre iallafall, tycker tiden gick jättesakta när man var öm och svullen, var mycket lättare när man var lite piggare :)
  • Ett namn
    Zamira skrev 2015-10-05 19:52:45 följande:

Nä, hade ju blodprov på denna dagen (dag 5) och onsdagen dag 7) förra gången då dosen höjdes, men nu så fick jag "bara" ultraljud på fredag (dag 9), samma som förra gången :)

Är på samma dag som dig, började 1 oktober, så blir femte idag!

Ja, vid första så vet man ju inte riktigt hur det blir, allt är ju så nytt! Har du varit inne för blodprov/ul än?

Kul att vi ligger på samma :)
    Ser det alltså lite annorlunda ut gång två eller beror det på att de hittade en bra dos förra gången?

Jag ska in för blodprov imorgon och då skulle vi nog boka in ultraljud också. :)
    Hoppas verkligen att allt ser bra ut med testerna.
  • hagnestahill

Hej!

Hoppas jag får hoppa in här.

Jag ska påbörja IVF (första) nu i oktober. Väntar och väntar... men mensen kommer inte (nej är inte gravid).

Ska göra korta protokollet och har hämtat ut sprutor m.m. och planerad start var kring 2-3 oktober enligt beräknad mens. Men har en oregelbunden cykel och självklart dröjer mensen just denna gången... är på dag 38 nu och väntan på mensen är olidlig.

Vet att jag inte är gravid eftersom vårt problem beror på min man som har riktigt dåliga spermier.

Ser så fram emot att få börja försök 1 nu i oktober. Har lång cykel ett par gånger per varje år, på ca 45 dgr, så om detta är en sådan så bör ju mensen komma om en vecka och därefter kör vi igång.

Jätteintressant att följa er andra!
    Stort lycka till till er som ska påbörja IVF nu eller redan har börjat.

• Zamira
    Ett namn skrev 2015-10-05 22:08:45 följande:
    Kul att vi ligger på samma :)
    Ser det alltså lite annorlunda ut gång två eller beror det på att de hittade en bra dos förra gången?

Jag ska in för blodprov imorgon och då skulle vi nog boka in ultraljud också. :)
    Hoppas verkligen att allt ser bra ut med testerna.
    Ja det gör det, förra gången så höjde de på dag 5 efter första blodprovet, så från 150 till 200, vilket jag hade tiden ut, nu ska jag ha 150 åtminstone fram tills ultraljudet på fredag :)
    Chefen i Örebro/Karlstad tyckte det var bättre att hålla sig på den lägre och inte höja, så vi får se vad resultatet blir på fredag!

Aha okej, ja hoppas att allt var som det skulle idag :)
  • Zamira
    apelsinpress skrev 2015-10-06 10:46:34 följande:
    Hej!

Hoppas jag får hoppa in här.

Jag ska påbörja IVF (första) nu i oktober. Väntar och väntar... men mensen kommer inte (nej är inte gravid).

Ska göra korta protokollet och har hämtat ut sprutor m.m. och planerad start var kring 2-3 oktober enligt beräknad mens. Men har en oregelbunden cykel och självklart dröjer mensen just denna gången... är på dag 38 nu och väntan på mensen är olidlig.

Vet att jag inte är gravid eftersom vårt problem beror på min man som har riktigt dåliga spermier.

Ser så fram emot att få börja försök 1 nu i oktober. Har lång cykel ett par gånger per varje år, på ca 45 dgr, så om detta är en sådan så bör ju mensen komma om en vecka och därefter kör vi igång.

Jätteintressant att följa er andra!
    Stort lycka till till er som ska påbörja IVF nu eller redan har börjat.

Hejsan!

Visst är det typiskt att den ska vara sen när man verkligen vill att den ska komma?!
    Vi har också manlig faktor, det blir ICSI för er då också?
    Vilka sprutor är det som du ska använda?

Svar på tråden IVF oktober 2015