• hagnestahill

IVF oktober 2015

Hej!

Hoppas jag får hoppa in här.

Jag ska påbörja IVF (första) nu i oktober. Väntar och väntar... men mensen kommer inte (nej är inte gravid).

Ska göra korta protokollet och har hämtat ut sprutor m.m. och planerad start var kring 2-3 oktober enligt beräknad mens. Men har en oregelbunden cykel och självklart dröjer mensen just denna gången... är på dag 38 nu och väntan på mensen är olidlig.

Vet att jag inte är gravid eftersom vårt problem beror på min man som har riktigt dåliga spermier.

Ser så fram emot att få börja försök 1 nu i oktober. Har lång cykel ett par gånger per varje år, på ca 45 dgr, så om detta är en sådan så bör ju mensen komma om en vecka och därefter kör vi igång.

Jätteintressant att följa er andra!
    Stort lycka till till er som ska påbörja IVF nu eller redan har börjat.

• hagnestahill

Uppdaterar här:

Skrev i början av tråden och väntade då på mensen för att sätta igång med IVF nr 1. Äntligen har mensen kommit (på dag 57, snacka om sen!) och igår tog jag spruta nr 1.

Kör korta protokollet och metoden blir ICSI, pga. att mannen har dåliga spermier.

Känns skönt att komma igång nu
    Enda ångesten är att jag kanske ska börja på nytt jobb snart, känner inte att jag bör tacka nej till ett bra erbjudande även om man just nu är mitt uppe i ett kaos i och med allt detta. Det är ju vår första IVF men kanske inte den sista... (även om man hoppas)

Apelsinpress, 30 år, IVF nr 1, korta protokollet, Gonal-F 112,5 prel ÄP v 45

Svar på tråden IVF oktober 2015