• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • lilsis

Tog Elonva i måndags, börjar med orgalutran imorgon och sen VUL och blodprov på måndag. Från måndag mest troligt menopur och orgalutran. Första försöket.

Har två X 2013 och 2014, en äggledare kvar men ej funktionsduglig. GBP okt 14 och ingen ägglossning sedan nov 2014.

Ca 20% chans att det lyckas. Kör de tre försöken landstinget betalar sen får det vara. Blir 35 i februari.

• PD1984

Hej på er! Jag hoppar in här oxå. Börjar spraya den 14/10 och kör långa protokollet, har planerat ÄP v 46. Går på CvL I uppsala o detta är mitt 2 försök. Är 31

Lycka till

• lilsis

Ang sex innan opu så rekommenderar de här att mannen inte haft utlösning 2-3 dygn innan han lämnar sitt prov så det ger sig självt...

• lilsis

Mitt AMH var i mars 2014 0.7 och det lär ju inte vara bättre nu. Det första utomkvedset var viabelt, dvs hjärtslag syntes på VUL, så vi har ju producerat ett bra embryo.

Det andra i maj 2014 blev däremot ett spontant (och utdraget) missfall rätt tidigt.

• Namnlös2015

Hej!
    Jag har inte läst igenom hela tråden, men jag hoppar in ändå, hoppas det är okej!

Vi påbörjade vår utredning i mars i år, ganska fort var själva utredningen klar men sommar, personalbrist och kö har gjort väntan på IVF starten väldigt seg!

Nu äntligen har vi fått starta korta protokollet, jag började med Gonal-F i söndags 4/10 och i dag 8/10 var jag på UL.
    Det såg bra ut, lagom antal blåsor, några stora, flera mindre. Sänkt dos Gonal-F och start med Orgalutran. Ska tillbaka på lördag för nytt UL.

Detta är vår första IVF och äntligen känns det som vi rör oss framåt!

• TwinkyIVF

Stort lycka till med din behandling :) hållet alla tummar :)

Namnlös2015 skrev 2015-10-08 21:52:15 följande:

Hej!

Jag har inte läst igenom hela tråden, men jag hoppar in ändå, hoppas det är okej!

Vi påbörjade vår utredning i mars i år, ganska fort var själva utredningen klar men sommar, personalbrist och kö har gjort väntan på IVF starten väldigt seg!

Nu äntligen har vi fått starta korta protokollet, jag började med Gonal-F i söndags 4/10 och i dag 8/10 var jag på UL.

Det såg bra ut, lagom antal blåsor, några stora, flera mindre. Sänkt dos Gonal-F och start med Orgalutran. Ska tillbaka på lördag för nytt UL.

Detta är vår första IVF och äntligen känns det som vi rör oss framåt!

• Sthlmsthlm
    Lutetzia skrev 2015-10-08 11:13:32 följande:
    Jag tror inte man kan veta innan vad man kan förvänta sig. Alla upplevelser är olika. Själv klarade jag nedreglering och sprutor bra, mådde oväntat bra, men har inte någon positiv upplevelse av ÄP. Det bästa är nog att gå dit utan förväntningar och inse att man inte kan påverka hur det blir. Själv har jag gått mycket på vårdens beskrivningar att det inte ska göra ont och känner att deras beskrivning inte stämmer med min verklighet. Håller oavsett tummarna för att det ska gå bra för dig!
    Vad tråkigt att det var en så dålig upplevelse! För mig gjorde därifrån tillbakasättningen ont - hon blev jätteförvånad och frågade om jag gjort kejsarsnitt. Jag har ju inte ens varit gravid, så nej! Tydligen kan livmoderhalsen "knipa", har inte varit med om det förut. Det är ju kanske det mest odramatiska steget i hela behandlingen.
  • Sthlmsthlm

Idag fick jag ljusbeiga lutinus-flytningar, känns väldigt illavarslande! Är bara på RD7 (CD22), så det känns väldigt tidigt om mensen är på gång redan nu...

Jag blev osäker på om jag kom ihåg lutinus imorse, så jag tog en vid 10. Men det kan ju inte spela roll att man missar på några timmar?! Så exakt har jag aldrig fattat att det ska vara.

Deppigt! Rynkar på näsan

• TwinkyIVF

Du kan få miniblödningar av lutinus också! Kan också vara en liten nidblödning.

Absolut ingen fara om du tog vid 10!

Jag håller alla tummar för dig <3

Sthlmsthlm skrev 2015-10-09 11:33:34 följande:

Idag fick jag ljusbeiga lutinus-flytningar, känns väldigt illavarslande! Är bara på RD7 (CD22), så det känns väldigt tidigt om mensen är på gång redan nu...

Jag blev osäker på om jag kom ihåg lutinus imorse, så jag tog en vid 10. Men det kan ju inte spela roll att man missar på några timmar?! Så exakt har jag aldrig fattat att det ska vara.

Deppigt! 

• Zamira

Var på ul förut där 14 äggblåsor syntes, så ÄP blir på tisdag som jag hade räknat med:)
    Hade önskat färre blåsor, för förra gången syntes ungefär lika många, som resulterade i 19 ägg(15dugliga) men bara 2 blev befruktande den gången, så är nervös om det blir samma igen, men det hoppas jag inte!! Så två stycken gonal kvar, sen Ovitrellen på söndag kl.21:)

Svar på tråden IVF oktober 2015