• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Sthlmsthlm

Vissa läkare skriver bara ut till nästa ultraljud och sedan får du nytt recept. Men det beror på dos. Jag hade 112 och då räcker ju 1200 till hela stimuleringen. :)

Ett namn skrev 2015-09-28 18:53:13 följande:

Har precis hämtat ut mina Gonal F sprutor. Imorgon ska jag in och ta blodprov för att se om jag är nedreglerad och förhoppningsvis får jag börja spruta på torsdag. Hur mycket Gonal F har ni fått utskrivet till er? Jag fick 1200ie, vilket jag tycker låter lite. Vet inte dos än, får jag reda på på torsdag.

Har sprutat med Suprecur i 2veckor nu och inga biverkningar för min del, vilket är skönt. Kanske något tröttare men blir lätt att jag känner efter lite extra samt härleder alla små förändringar till medicinen vilket jag egentligen inte tror stämmer för mig ;)

• Lutetzia

Jag fick utskrivet 2 * 900 men sen ändrades min dos från 200 till 300 per dag, så sprutorna räckte bara i 6 dagar. Har dock fått mer utskrivet nu. På onsdag ska jag på ultraljud - spännande! Känner mig uppsvullen och har haft lite lätt molvärk vid äggstockarna, så något verkar hända där. :)

• Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-28 20:20:19 följande:

Varit på apoteket och hämtat ut tabletter, beräknad mens om en vecka så då börjar vi äntligen med vårt stimulerade FET :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Vad skönt! När ungefär blir det som FETen blir för er del isåfall? :)
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-09-29 19:31:13 följande:
    Vad skönt! När ungefär blir det som FETen blir för er del isåfall? :)
    Blödning kommer troligtvis denna veckan, på söndag om mina beräkningar stämmer. Så återföring runt 25 - 26 okt ? Fast cyklen blir kanske lite annorlunda nu när jag blir stimulerad men runt de dagarna +/- några dagar :)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-30 09:13:31 följande:
    Blödning kommer troligtvis denna veckan, på söndag om mina beräkningar stämmer. Så återföring runt 25 - 26 okt ? Fast cyklen blir kanske lite annorlunda nu när jag blir stimulerad men runt de dagarna +/- några dagar :)
    Okej, men då blir det ju inom en månad i alla fall :) Och ungefär 10 dagar efter mig!
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-09-30 16:29:04 följande:
    Okej, men då blir det ju inom en månad i alla fall :) Och ungefär 10 dagar efter mig!
    Japp :)
    Åh spännande att det är så nära för dig :) Stimulerat med ?
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-30 17:35:32 följande:
    Japp :)
    Åh spännande att det är så nära för dig :) Stimulerat med ?

Nä vi måste ju göra hela proceduren från början igen, fick inga till frysen i våras när vi gjorde första försöket tyvärr..

Så denna gången har jag som mål att dels lyckas behålla plusset, och att även få en till frysen, då är jag nöjd :)
    Men imorgon börjar jag med sprutorna, och halverar sprayandet :)

• MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-09-30 20:55:00 följande:

Nä vi måste ju göra hela proceduren från början igen, fick inga till frysen i våras när vi gjorde första försöket tyvärr..

Så denna gången har jag som mål att dels lyckas behålla plusset, och att även få en till frysen, då är jag nöjd :)

Okej då är jag med, hoppas ni får bättre resultat denna gången då.

Tråkigt att behöva börjar om från början! Vi gör ju syskonförsök och var tvungna att börja om i april då vi byte klinik men allt gick mycket bättre på nya kliniken och kände mig bättre bemött.

Ett tips ät d vitamin, de var nog de som gjorde att vi fick bättre resultat vid denna ivf:en än förra för 4 år sedan. 
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-09-30 20:55:00 följande:

Okej då är jag med, hoppas ni får bättre resultat denna gången då.

Tråkigt att behöva börjar om från början! Vi gör ju syskonförsök och var tvungna att börja om i april då vi byte klinik men allt gick mycket bättre på nya kliniken och kände mig bättre bemött.

Ett tips ät d vitamin, de var nog de som gjorde att vi fick bättre resultat vid denna ivf:en än förra för 4 år sedan. 
  • Sthlmsthlm

Gjorde äggplock på carlanderska igår, snabbt och smärtfritt! 10 ägg blev det, så det känns väldigt lagom (haft för många tidigare). Verkligen stor skillnad upplevelse, kändes knappt under uttaget och har inte haft någon smärta eller svullnad efter. Otroligt. 

Svar på tråden IVF oktober 2015