• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • totoo
    Sthlmsthlm skrev 2015-09-25 15:34:43 följande:

Hej , hoppar in här!
    Är på mitt fjärde IVF nu och kör korta protokollet med 112 Menopur. Är på dag 7 idag och preliminärt äggplock onsdag nästa vecka på Carladerska.

Känns bra so far, men känner mig så otroligt stressad. Blä. Vaknar på morgonen och känner direkt stress över allt. Jobb, behandling, allt. Så vet man att det är dåligt att vara stressad, så blir det stress över stressen. 

Någon som känner igen detta? Är sjukt mycket känsligare denna gången än tidigare försök. Om någon petar på mig börjar jag gråta känns det som. Tänker att det är för att det är fjärde gången och man verkligen vill, men inte vågar hoppas att det blir något.

Jag känner igen mig mycket i det! Har massa stressymptom och känner mig konstant utmattad och ledsen, och jag har inte ens börjat med sprutorna än :/ Försöker att ta bort mycket ur mitt liv och ta det lugnare, men det hjälper inte så mycket. Har tom funderat på att gå till en läkare. Hur har du tänkt kring det? 

• totoo

Vill också passa på att välkomna er som är nya här :)

• totoo
    Andersson.linda82 skrev 2015-09-25 12:13:29 följande:
    Ja, söndag ska min mens komma... Sprutorna ligger redo hemma så den får mer är gärna dyka upp ngn dag tidigare :)
    Åh så spännande! Har du fått börja nu? 
  • Andersson.linda82
    totoo skrev 2015-09-28 14:06:33 följande:
    Åh så spännande! Har du fått börja nu? 
    Nej :(
    Mensen är sen så jag väntar fortfarande!
  • Sthlmsthlm

Totoo- just idag känns det faktiskt lite bättre. Jag fick hjälp med en del saker på jobbet och då släppte en del av stressen. Annars har jag som du försökt ta det allmänt lugnt. 

Sista VUL idag - 12 stora äggblåsor på g, plus ett gäng små. Slemhinnan var på 9 mm så det såg också bra ut. Så ikväll blir det Ovitrelle och onsdag äggplock - spännande! Och sedan börjar riktiga väntan... skräckblandad förtjusning!

• Pocatello

Hoppar också gärna in här :)

Vi ska påbörja vår första IVF snart, spraystart på söndag! Vi har gjort tre inseminationer i våras som inte lyckades så nu känns det skönt att få gå vidare. Kan uppleva att jag känner mig alldeles för lite nervös, många verkar ju uppleva det hela som väldigt jobbigt men jag tycker bara att det ska bli "roligt", att få känna att vi kommer igång med försök igen. Känner mycket stress över livet i övrigt men inte just det här. Försöker också lugna mig med att tänka på att det inte finns så mycket belägg för att stress skulle ha en negativ påverkan, stress kan ju påverka ägglossning/menscykeln men den är ju redan styrd av mediciner. 

• Ett namn

Har precis hämtat ut mina Gonal F sprutor. Imorgon ska jag in och ta blodprov för att se om jag är nedreglerad och förhoppningsvis får jag börja spruta på torsdag. Hur mycket Gonal F har ni fått utskrivet till er? Jag fick 1200ie, vilket jag tycker låter lite. Vet inte dos än, får jag reda på på torsdag.

Har sprutat med Suprecur i 2veckor nu och inga biverkningar för min del, vilket är skönt. Kanske något tröttare men blir lätt att jag känner efter lite extra samt härleder alla små förändringar till medicinen vilket jag egentligen inte tror stämmer för mig ;)

• Ett namn
    Zamira skrev 2015-09-28 12:07:59 följande:

Och jag var nedreglerad visade ultraljudet!!
    Slemhinnan var tunn som den skulle, så sprutstart för mig 1/10, jippi! :)

Vad härligt och spännande! :D
    Gjorde de bara UL på dig eller tog du blodprov också? Jag ska in imorgon för att ta blodprov och se om jag är nedreglerad. Hoppas också på sprutstart 1/10!
  • Zamira
    Ett namn skrev 2015-09-28 18:55:12 följande:
    Vad härligt och spännande! :D
    Gjorde de bara UL på dig eller tog du blodprov också? Jag ska in imorgon för att ta blodprov och se om jag är nedreglerad. Hoppas också på sprutstart 1/10!

De gjorde bara ul, de kollade så att slemhinnan var tunn, och den var tunn och fin som den skulle :)

Hoppas att du också får starta på torsdag!! :D

Fick göra det förra gången också, så innan sprutstart har det bara varit ul som gällt!
    Men denna gången ska jag inte ta blodprov på dag 5 o 7, utan bara göra ul dag 9, och sen se om det behövs höjas, men tror inte det ska behövas.

Angående Gonalen så har jag två sprutor á 900 IE, ska spraya 150 i 8 dagar, sen får vi se vad det blir efter ul:et på dag 9 :)

• MålaMittHjärta

Varit på apoteket och hämtat ut tabletter, beräknad mens om en vecka så då börjar vi äntligen med vårt stimulerade FET :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden IVF oktober 2015