• MålaMittHjärta

IVF oktober 2015

Hej här hoppar jag in, ska göra ett stimulerat FET i oktober :)

Känns skönt att få komma igång med 5 mån paus, först MA i v 10, sen hade kliniken sommaruppehåll, sen krokade vår kreta resa och denna månaden registrerades inte min äl på äl stickor trots att jag hade ägglossning.  

Känner mig väldigt positiv till nästa försök :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Varit på apoteket och hämtat ut tabletter, beräknad mens om en vecka så då börjar vi äntligen med vårt stimulerade FET :)

• MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-09-29 19:31:13 följande:
    Vad skönt! När ungefär blir det som FETen blir för er del isåfall? :)
    Blödning kommer troligtvis denna veckan, på söndag om mina beräkningar stämmer. Så återföring runt 25 - 26 okt ? Fast cyklen blir kanske lite annorlunda nu när jag blir stimulerad men runt de dagarna +/- några dagar :)
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-09-30 16:29:04 följande:
    Okej, men då blir det ju inom en månad i alla fall :) Och ungefär 10 dagar efter mig!
    Japp :)
    Åh spännande att det är så nära för dig :) Stimulerat med ?
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-09-30 20:55:00 följande:

Nä vi måste ju göra hela proceduren från början igen, fick inga till frysen i våras när vi gjorde första försöket tyvärr..

Så denna gången har jag som mål att dels lyckas behålla plusset, och att även få en till frysen, då är jag nöjd :)
    Men imorgon börjar jag med sprutorna, och halverar sprayandet :)

Okej då är jag med, hoppas ni får bättre resultat denna gången då.

Tråkigt att behöva börjar om från början! Vi gör ju syskonförsök och var tvungna att börja om i april då vi byte klinik men allt gick mycket bättre på nya kliniken och kände mig bättre bemött.

Ett tips ät d vitamin, de var nog de som gjorde att vi fick bättre resultat vid denna ivf:en än förra för 4 år sedan. 
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-09-30 20:55:00 följande:

Nä vi måste ju göra hela proceduren från början igen, fick inga till frysen i våras när vi gjorde första försöket tyvärr..

Så denna gången har jag som mål att dels lyckas behålla plusset, och att även få en till frysen, då är jag nöjd :)
    Men imorgon börjar jag med sprutorna, och halverar sprayandet :)

Okej då är jag med, hoppas ni får bättre resultat denna gången då.

Tråkigt att behöva börjar om från början! Vi gör ju syskonförsök och var tvungna att börja om i april då vi byte klinik men allt gick mycket bättre på nya kliniken och kände mig bättre bemött.

Ett tips ät d vitamin, de var nog de som gjorde att vi fick bättre resultat vid denna ivf:en än förra för 4 år sedan. 
  • MålaMittHjärta

Idag kom blödningen så nu startar jag med progynon tabletter. Känns så skönt att äntligen få börja med vårt stimulerade FET :) 

• MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-01 17:08:32 följande:
    Vad skönt att klinikbytet kändes bra, allt går mycket lättare när man känner sig nöjd och trygg med dem!

Har ett gäng vitaminer som jag ätit nu några månader, kört maxdosen så jag hoppas på bättre resultat nu :)
    Ja den privata känns så mycket bättre :)

Åh bra :) Jag kör på mitt val kvinna + d vitamin,
    nu jäklar ska det gå heeela vägen :)

• MålaMittHjärta
    Skriver in mig också :)

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.
    Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10. 
    Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.
    MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (FET stimulerad cykel) 
  • MålaMittHjärta

Var på kliniken igår och allt såg bra ut :) Börjar med lutinus imorgon och på fredag är det dags för ET. Galet vad allt går fort när man väl har börjat :)

Svar på tråden IVF oktober 2015