• MålaMittHjärta

IVF oktober 2015

skatten12 skrev 2015-11-05 14:59:29 följande:

Har med ont i brösten / gasig men de ät garanterat lutinus ;)

Jopp känner igen det.

Dock har kaffet inte smakat så gott på sistonde, har blivit mer en tedrickare. I normala fall dricker jag MASSOR av kaffe (förutom inför försöken då har jag dragit ner till 2 koppar/dag)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-11-05 18:44:12 följande:

Jag älskar kaffe fort ! Dock förra gången drack ja inte en droppe ! Smakade skit;)

Va berodde din blödning på ? Torr Slemhinna ? Ex? Hoppas vi får se små hjärtan !!!

Vilka tider tar ni lutinus ?

Jag hoppas det berodde på torr slemhinna, peppar peppar har inte märkt något mer

Jag försöker ta dem 8, 14, 20 men de dagar jag är i skolan tar jag dem 1 timme tidigare.
  • MålaMittHjärta
    Pluttan86 skrev 2015-11-05 18:48:10 följande:

Hur länge tar ni lutinus? Jag skulle sluta vid positivt test. Gjorde ivf/pgd så kanske annorlunda då.

Vid mitt förra försök tog jag lutinus fram till v 8 pga av risk för överstimulering.

Denna gånger gör jag ett stimulerat fet så tar lutinus fram till v 12.

När man slutat är inviduell, fast vanligast är väl fram till td.
  • MålaMittHjärta

Åh längtar som tusan till vårt vul på torsdag behöver se att det finns något där inne med ett tickande hjärta för att tro på det!

• MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-11-13 15:57:27 följande:

Säger samma, längtar också till vul på torsdag!! :D

Det räcker inte med symtom, man vill ju faktiskt se att det är något där inne..

Fick ju en total chock förra gången då de inte kunde hitta ett tickande hjärta och kände samtidigt av flera gravsymtom. Vill verkligen inte skrämma upp er !

Men både jag och sambon vågar först tro på en bebis efter vulet då vi kan se att något finns där.
  • MålaMittHjärta

Ja snart är det äntligen dags för vul, bara två dagar kvar :)
    Fyller 30 år idag och det hade blivit en fantastisk födelsedagspresent om vi får se ett tickande hjärta på torsdag <3

• MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-11-17 21:14:37 följande:

Grattis på din dag :))

Klart du får <3

Vad har ni för symtom nu ?

Jag känner av mer illamående, trötthet, ömma bröst, kaffe är inte gott längre (dricker vanligtvis massor av kaffe)
  • MålaMittHjärta

Sen känner jag av molvärk som känns ungefär som mensvärk.

Tack för gratulationerna :) imorgon är det dags spännande och nervöst på samma gång ?

• MålaMittHjärta

Zamira

Zamira skrev 2015-11-18 16:03:29 följande:

Jag har tänkt göra det, min bm tog tom upp det på hälsosamtalet som jag hade för två veckor sen :) Här erbjuds det för alla tydligen!

Vi erbjuds också ett ultraljud i v 12 (inte kubb utan ett vanligt ultraljud ) och ett tillväxtultraljud i v 32 pga att vi gjort ivf.
  • MålaMittHjärta

Idag fick vi se ett tickande hjärta på vul och lyckan är total. Har mått så illa innan av nervositet att jag inte kunde äta innan. Men så skönt vi kunde få se att det var ett liv där inne. Fick bf till 2 juli.

Svar på tråden IVF oktober 2015