• MålaMittHjärta

IVF oktober 2015

skatten12 skrev 2015-12-08 04:55:57 följande:

Allt var bra :) framflyttad så bf i mitten av juni ! V 11+4 idag sparkade och vände sig :) så härligt !! Ska dra ner på progesteron nu! En gång om dagen nu!

Vad skönt ????

Men flyttar de fram ivf genom ultraljud trodde de räknade efter embryot dag och återföring. Vilket datum fick du innan?

Hur länge ska du fortsätta med progesteronet?
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-12-08 17:03:21 följande:

Japp han flyttade fram , 4/7

Blev du framflyttad två veckor då ? Shit snart över den magiska 12 veckors gränsen :)
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-12-08 18:41:56 följande:

Är ju inte flyttad från v 10 till 12 nu om fu tror det, är några dagar det skiljer :)

Haha skyller på att jag gick upp tidigt och varit på skolan tyckte jag läste två veckor och tyckte det lät märkligt haha :P 

Är vanligt ultraljud på mvc tur man får lite "special treatment" när man gjort ivf, vi får ett tul med i v 33 :)

Ska bli så skönt att se mini på måndag och att vi vågar hoppas på en bebis så vi vågar berätta vid jul :)
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-12-08 20:50:05 följande:

Men bf 22/6 istället för 4/7 vet inte hur dem räknar, kan inte sådant !
    Skönt , är ju så mysigt !!

Är ju alltid bättre att bli framflyttad än tvärt om då växer ju bebis som den ska :) Har under mina 2 ivf fått höra att man absolut inte får flytta bf datum av kliniken då de räknar efter vul och efter återföringen och hur gammal embryot är. Men är det din ivf klinik som flyttat dig är det väl helt okej med andra ord, de vet säkert vad de gör :)
    Mysigt med en juni bebis, kanske t.o.m blir en midsommarbebis :)
  • MålaMittHjärta
    Lutetzia skrev 2015-12-10 20:00:11 följande:

Jag känner att det är lite för långt till rul så jag bokade faktiskt ett till ul nästa vecka, kommer vara i v 13 då. Tror inte jag kommer att kunna njuta av julen annars. När jag har tid att tänka så brukar jag ofta bli orolig. Så länge jag jobbar går det bra att hålla de jobbiga tankarna borta men på helgerna hinner jag oroa mig desto mer. Tror verkligen att allt är bra men vill så gärna ha det bekräftat. 

Så känner jag med. Hade vi inte fått ul av mvc hade vi bokat ett privat. Känner denna gången att jag inte vågar hoppas och känner mig inte glad än.. Är som man har satt upp en mur för att inte bli besviken om det går fel... Hoppas verkligen det vänder för det här blir min sista graviditet, vill verkligen kunna njuta av den.
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-12-11 09:44:30 följande:

Han jobbat i 100 år den ivf doktorn så litar på honom, men däremot reagerar jag på datumen, känns som han måste sagt fel... 22 stämmer inte med veckor :) så tror mer på 26 typ. Jag kollade ändå på min lapp, men men :) vet ju tydligt vid rul.

Jo men de kan ske spontant med ;) då är dem större dem små rackarna med, hänt flera ja känner / och förra som blivit fram flyttade några dagar hit och dit . Så att man absolut inte får känns konstigt.

Jsg skulle vilja Göra ett ul i v 15/16 typ, det hade passat mig fint. Ska se om jag kan få det :) betalar gärna !!

Mvc flyttar inte mitt datum för de vet när bebisen blev till så vi får efter den 2 juli som vi fick på kliniken (enligt landstinget här) men det de som får nån dag innan/efter men man ska in flytta datum mer än 1 vecka. Vid förra graviditeten visade rul bf en dag tidigare men flyttade ändå inte bf. Är nog lite olika på landsting och ivf beroende vart man bor. :P

Tror vårt rul blir i slutet av januari bokar det nästa fredag på mvc :)
  • MålaMittHjärta

Mitt illamående börjar bli bättre *peppar, peppar* och börjar få lite mer aptit nu :)
    Börjar känna av växtvärk i magen, det gör ganska ont emellanåt. 

Känner av att energin är bättre vissa dagar och att man orkar genomföra lite projekt t.ex bakade vi lussekatter idag vilket jag skulle gjort för två helger sedan men skjutit upp pga av att jag inte har orkat.

Vi har lämnat sonen hos farmor så jag o sambon har lite ensamtid ikväll :)

• MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-12-13 18:45:09 följande:
    Åh, jag hoppas att det blir så för mig också, återfå aptiten och kunna äta vanliga mängder mat hade varit guld känner jag :) Vågen säger -4 kg sen inskrivningen, men det kommer nog att vända snart och gå åt andra hållet snart!
    Jag har faktiskt inte vägt mig, har inte vågat :P Fast vissa maträtter är svårare att få i sig, sambon gjorde sin favvorätt kassler med vitlöksost inbakad kassler i smördeg. Det gick inte så bra för min del och mådde illa efteråt, t.o.m när han åt resterna mådde jag illa på bara lukten.

De "brukar väl säga att efter v 12-14 börjar de flesta att inte må illa men såklart det är ju individuellt :) 
  • MålaMittHjärta

Igår var vi på ul och fick se vår lila räka i v 11+1 som låg och sprattlade <3 Nu vågar vi berätta att sonen ska bli storebror i juli :)
    Fick en bild från ul men den var inte så jättebra (gjorde ul på mvc och deras ultraljudsapparater är inte de bästa) men ändå glad vi fick en bild på räkan <3

• MålaMittHjärta
    Lutetzia skrev 2015-12-13 21:03:07 följande:

Usch har verkligen inte haft någon bra dag i dag. Känner mig så otroligt trött och hängig. Huvudvärk och trött i kroppen. Mådde dessutom så illa att jag bara fick ner halva min middag och kändes nästan som att jag skulle kräkas. Vecka 12 nu så hoppas verkligen att det är slutspurten på illamåendet. Längtar så till jul då jag får vara långledig.

Har ni börjat berätta för folk än? Vi tänkte "avslöja" allting på julafton. Hoppas att ha lite nya fina bilder från ul som vi ska göra på onsdag att visa upp. Blir första barnbarnet så tror att våra föräldrar blir väldigt glada. :)

Nepp inte berättat än jo bara till svärmor som varit barnvakt när vi varit på kliniken och sambons ena syster som är min bästa vän hon vet med. Men resten får veta på julafton.
Svar på tråden IVF oktober 2015