• Kine

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

Anonym (M) skrev 2015-09-13 21:53:55 följande:

Kanske i och för sig är lite långsökt då hon till skillnad från ts inte bor i Sverige plus har ingen koll på hur det fungerar med sjukskrivning.

Jag har då mera koll än vad du har.
  • Kine
    Anonym (MO) skrev 2015-09-13 21:58:51 följande:

Som sagt innan så är detta detsamma som att säga att en människa med magknip faktiskt också har cancer fast den inte har det. Lika tandlöst.

Det ts beskrivit i i sitt första inlägg och därefter är INTE likt en krisreaktion eller depression i någon bemärkelse. Det tar man sig inte helskinnad ur efter endast ett par dagar och på "lite skakiga ben". Hävdar du det bevisar du bara hur lite erfarenhet du faktiskt har och hur okunnig du är i ämnet.

Nej, det är inte samma sak.

Du vet ju inte ens vad en krisreaktion är. Jag har upplevd samma sak som ts, minus att det inte var självmord och att person stod mig nära.

Ts har väl aldrig påstått att hon nu är helt frisk.
  • Kine
    Anonym (konstigt) skrev 2015-09-13 21:58:58 följande:

Hon har nog missat att vi fått nya regler i sjukförsäkringen.

Inte missat det heller.
  • Kine
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 22:00:15 följande:

Har inte märkts hittills i varje fall.

Men om du söker på nätet efter fakta om det så ska du se att du sen kan" titulera "dig läkare,arbetsgivare och handläggare på Försäkringskassan.

Jag är vaken läkare, arbetsgivare eller handläggare på f-kassan. Och har aldrig påstått det heller. Behöver inte googla för att veta saker. Men det är klart vissa har ju behov av att googla och dessutom Inte först varken vad de ska googla på eller innebörden av det de får fram...
  • Kine
    Anonym (MO) skrev 2015-09-13 22:06:46 följande:

Nej iom att hon aldrig var sjuk.

Jo det vareeksport vad hon var
  • Kine
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 22:08:58 följande:

Alltså nu menade jag att DU kan googla för att till att börja med skaffa dig kunskap om nedstämdhet,depression och krisreaktion.

När sen det är gjort har du förhoppningsvis lite "mer kött på benen " hur systemet med sjukskrivning fungerar.

Har redan den kunskap som behövs.
  • Kine
    Anonym (konstigt) skrev 2015-09-13 22:09:52 följande:

Kine och TS skriver mer och mer likadant, tom. stavning och meningsuppbyggnad är likadana.

Vi inte samma person.
  • Kine
    Anonym (fcts) skrev 2015-09-13 22:13:02 följande:

Ingen sjukdom berättigar till sjukpenning.

Det är arbetsförmågan det handlar om.

Och du förstår inte att sjukdomen påverkar arbetsförmågan?!
  • Kine
    Anonym (konstigt) skrev 2015-09-13 22:24:07 följande:

Det är Kine som kallar mig för idiot och svär i var och vartannat inlägg. Har inte tänk på att någon med liknande namn också skrivit.

Nej, det är Kiine. Lär dig skallade på mig (Kine) och Kiine, det är två olika personer
  • Kine
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 23:10:52 följande:

Det har inte märkts so far!

Det är tacka lov inte mitt problem att du ante kan läsa.
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?