Regnbågsdröm skrev 2016-01-15 11:24:37 följande:
TACK!! Ja, det var ju verkligen det! Och det ska ju verkligen vara ovanligt att de inte delar sig och att man inte får något tillbaka. Så är det ju faktiskt. Jag tycker inte att vi borde ha samma otur en gång till. Vi har dessutom bytt donator och bytt till menopur (som för vissa ger bättre kvalitet på äggen) Jag önskar så att jag får ett guldägg tillbaka nu! Jag bara måste få det! 14.15 är tiden imorgon. De ringer på morgonen om det inte gått bra. För det ser de direkt då sa dem. Livrädd. Sambon var tydlig med att vi har 3 timmars resväg dit och tog upp vår oro med tanke på hur det gick sist. De sa att vi måste försöka tänka bort förra gången. Det är faktiskt sant. Det här är en ny gång med andra förutsättningar.
Förresten så har jag nu fått ta Crinone. De sa igår att vi skulle vänta med att ta den tills vi visste, så jag inte behöver ta i onödan. Vi frågade om det där med dubbel dos igår. Läkaren sa direkt att det är vid FET som man gör det. Och då förhandlade jag inte mer, för tänkte att hon nog säkert har rätt. För det är ju sånt du gjort också väl?
Jag målar i en sån där "vuxenmålarbok" för att försöka fokusera på annat. Imorgon bitti ska vi baka, ha ha!
Du förtjänar att höra allt fint i världen! Det betyder sjukt mycket för mig att ha dig här. Sambon sa innan "alltså ni måste ju nästan bli kompisar på riktigt"
Eller hur! Som de svarade dig, det händer ju bara typ 2%. Något litet embryo ska väl klara sig :) Jag tror att det egentligen är jättebra att ha donator just för att kunna byta ut åtminstone en komponent om det inte funkar. Funkar inte min makes spermier är det liksom bara att försöka exakt likadant igen och igen tills vi väljer att avbryta och byta, vilket verkligen inte är självklart (vi kan ju inte trampa på en
mans ego ;) ). Tur att de hör av sig på morgonen, det är ju helt omänskligt att gå nästan en hel dag och bara vänta på ett sånt avgörande besked... Vi fick göra det med sista återföringen, när de hade odlat dem till blastocyster. Då visste vi inte om en enda hade överlevt förrän vi var på kliniken. Det var tufft, trots att vi fått tillbaka tre stycken tidigare och jag var rätt inställd på att göra äggplock nummer två. Tre timmar är långt att åka, så jag hoppas verkligen att det blir en väl värd resa :D
Aha! Så är det säkert. Äggstockarna producerar ju progesteron efter ägglossning, vilket du just haft av det kraftigare slaget ;) Jag ägglossade ju inte alls vid någon av mina FET och behövde alltså ersätta det helt och hållet. Bra svar :)
Ååååh, jag ÄLSKAR såna målarböcker!! Har en som jag klottrar i just när tankarna är för besvärliga, gärna med något ljud i bakgrunden för att inte lämna en millimeter till jobbiga tankar. Mysigt att baka! Vad blir det för något?
Naaw, tack min vän <3 Hahaha, det roliga är att maken sagt detsamma XD Vi får helt enkelt börja följas på Facebook eller ta en fika ;) Det är så himla skönt att känna någon mer som förstår hur det är med IVF. Det gör liksom inte gemene man, tyvärr, så man blir så ensam. Det känns som att jag aldrig riktigt kommer att lämna den här bubblan, även om den snart inte är hela mitt liv. Men det är lättare när man inte är helt ensam därinne, det är skönt att ha sällskap av någon som dig.