• hjoss

Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?

Har precis gjort mitt första VUL efter en vecka med sprutor (med uppenbart lite för låg dos) Läkaren kunde endast se 3 äggblåsor. Ska nu ta sprutor under helgen också för att göra VUL igen på måndag..

Finns det ens hopp med endast 3 blåsor såhär långt?

Någon mer som haft såhär få blåsor på VUL?

Ha en fin helg alla..

• Svar på tråden Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?
  • Regnbågsdröm

Första sprutan tagen. Såklart lite krångel där också, först fylldes den inte upp. Men sen gick det bra. Så igång på riktigt nu
    Hur har du det vännen? <3

• Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-01 18:40:21 följande:

Första sprutan tagen. Såklart lite krångel där också, först fylldes den inte upp. Men sen gick det bra. Så igång på riktigt nu
    Hur har du det vännen? <3

Ååååh vad härligt att det är igång nu!!! Det kommer bli en riktig nagelbitare ;) Skönt att det löste sig med menopuren, jag är fortfarande helt tagen av att det ska vara så krångligt att använda en medicin.... dålig produktutveckling... Har du fått tid för ultraljud än? 

Jag har det bra, tack! Har haft full rulle här hemma med massor med vänner som varit på besök för nyår :) Supermysigt, men det ska faktiskt bli lite skönt att bara rå om sig själv igen, nu är jag bra trött ;) Hur blev ert nyår på spa? 

God fortsättning!! Hoppas att 2016 är ert år. Kram!! 
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2016-01-02 11:37:16 följande:
    Ååååh vad härligt att det är igång nu!!! Det kommer bli en riktig nagelbitare ;) Skönt att det löste sig med menopuren, jag är fortfarande helt tagen av att det ska vara så krångligt att använda en medicin.... dålig produktutveckling... Har du fått tid för ultraljud än? 

Jag har det bra, tack! Har haft full rulle här hemma med massor med vänner som varit på besök för nyår :) Supermysigt, men det ska faktiskt bli lite skönt att bara rå om sig själv igen, nu är jag bra trött ;) Hur blev ert nyår på spa? 

God fortsättning!! Hoppas att 2016 är ert år. Kram!! 
    Vi ska på ultraljud den 7 januari, så på torsdag. Tagit två doser av sprutan nu. Jobbigt båda gångerna. Alltid något som krånglar. Igår råkade jag sticka mig själv i fingret för att nålskyddet satt så hårt. Helt sjukt. Och så löstes pulvret upp innan jag ens hunnit få i vätskan (men tänker att det ju inte kan ha försvunnit ut i tomma intet, så orkar inte riktigt fundera mer över det) Men som sagt, helt jäkla obegripligt att det ska vara så krångligt. Och det är knappast oss det är fel på heller, så övernoga som vi är med allt. Helt otroligt. Man hoppas ju för sitt liv att det är värt det nu..

Skönt med fullt upp ändå på något vis! Hoppas ni haft det bra! Vi hade det fantastiskt mysigt på spat. Blev en riktigt avkopplande och bra nyårsvistelse, kan verkligen rekommenderas. Var varbergs kusthotell
  • Regnbågsdröm

Och god fortsättning till er också förstås! 2016 blir ert år, det vet vi ju typ Jag hoppas det blir vårt också!!

• Regnbågsdröm

En liten uppdatering. Vad på ultraljud idag. Allt såg bra ut, var mellan 10-14 mm stora nu. Så ska på nytt UL på måndag igen och fortsätta spruta fram tills dess. Känns jättebra. Man har ju oroat sig för allt möjligt såklart. Cystor, för stora äggblåsor, för små äggblåsor, att livmodern ska ha ramlat ut, äggstocken trasig.. Ja du fattar Haha!

• Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-07 11:36:50 följande:

En liten uppdatering. Vad på ultraljud idag. Allt såg bra ut, var mellan 10-14 mm stora nu. Så ska på nytt UL på måndag igen och fortsätta spruta fram tills dess. Känns jättebra. Man har ju oroat sig för allt möjligt såklart. Cystor, för stora äggblåsor, för små äggblåsor, att livmodern ska ha ramlat ut, äggstocken trasig.. Ja du fattar Haha!

JAAA!!!!! Åh vad härligt att höra! Det ser ju hittills bättre ut än förra gången :D Fy farao vad jag hoppas att de får ut ett helt gäng fina äggblåsor! Ta det här som en stor delseger. Oavsett vad som händer på måndag så är det här bättre än förra gången. Det känns som att menopur passar dig bättre än Gonal. 

Åh vad spännande det är nu!! Fira ordentligt idag och njut av ett stort steg i rätt riktning så ska jag hålla tummarna ännu hårdare! Stor kram!!! 
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2016-01-07 11:50:40 följande:
    JAAA!!!!! Åh vad härligt att höra! Det ser ju hittills bättre ut än förra gången :D Fy farao vad jag hoppas att de får ut ett helt gäng fina äggblåsor! Ta det här som en stor delseger. Oavsett vad som händer på måndag så är det här bättre än förra gången. Det känns som att menopur passar dig bättre än Gonal. 

Åh vad spännande det är nu!! Fira ordentligt idag och njut av ett stort steg i rätt riktning så ska jag hålla tummarna ännu hårdare! Stor kram!!! 
    Åh, tack fina du för dina ord! Och du har så rätt, klart vi ska se det som ett delmål och en seger att första ultraljudet var beeeeetydligt mycket bättre än förra gången. Visserligen började jag ju på 450 nu direkt, men i alla fall. Känns skitbra! En sak avklarad. Och har precis blandat de nya två menopuren med gott resultat
    Tur att man blev så glad idag, för det är inte kul att ta sprutorna den här gången vill jag lova. Blåmärken på magen och gör ont som fasen att ta. Men jag hoppas för mitt liv att det är värt det

Kram till dig!!
  • Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-07 17:57:15 följande:
    Åh, tack fina du för dina ord! Och du har så rätt, klart vi ska se det som ett delmål och en seger att första ultraljudet var beeeeetydligt mycket bättre än förra gången. Visserligen började jag ju på 450 nu direkt, men i alla fall. Känns skitbra! En sak avklarad. Och har precis blandat de nya två menopuren med gott resultat
    Tur att man blev så glad idag, för det är inte kul att ta sprutorna den här gången vill jag lova. Blåmärken på magen och gör ont som fasen att ta. Men jag hoppas för mitt liv att det är värt det

Kram till dig!!
    Det blir så fruktansvärt tungt om man inte har delmål som kan uppnås. Just nu känns det ju som att er klinik fattat vad det var som gick fel sist och rättat till det, så förhoppningsvis blir resultatet helt annorlunda den här gången :D 

Haha - en till seger!! Segern mot menopur :P 

Men fy, är de så stygga? Gör de ont att injicera? Det kommer kännas SÅ värt det  när plusset är där, det kan jag lova. Så nu håller vi tummarna för att det blir resultatet av allt ditt slit :) 
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2016-01-07 19:42:12 följande:
    Det blir så fruktansvärt tungt om man inte har delmål som kan uppnås. Just nu känns det ju som att er klinik fattat vad det var som gick fel sist och rättat till det, så förhoppningsvis blir resultatet helt annorlunda den här gången :D 

Haha - en till seger!! Segern mot menopur :P 

Men fy, är de så stygga? Gör de ont att injicera? Det kommer kännas SÅ värt det  när plusset är där, det kan jag lova. Så nu håller vi tummarna för att det blir resultatet av allt ditt slit :) 
    Jag hoppas så att du har rätt! Och att det är vår tur den här gången! Samtidigt är jag ju livrädd. Särskilt när jag tänker steg framåt. Som efter äggplock och väntan på eventuell insättning. Fullkomligt livrädd. Försöker tänka dag för dag och inte för mycket framåt, men ibland är det så svårt. Men idag gläds jag åt ett avklarat steg

Ja, magen börjar bli extremt öm nu, så vissa dagar har varit riktigt svårt att sticka i nålen. Får trycka som fan. Igår var det fruktansvärt att injicera, gjorde ont varenda droppe som kom in typ. Nu ikväll gick det mot förmodan bättre. Kanske för att jag vet att det gett resultat
  • Regnbågsdröm

Så, ytterligare ett steg avklarat. Blir äggplock på torsdag Jag hade några nya blåsor sen förra gången som var typ runt 15-16, så läkaren ville att jag skulle ta menopur en dag till, för att förhoppningsvis få även dem att bli mogna. Men i övrigt var det moget som det skulle, så nu blir det spruta och spray idag. Sen ägglossningssprutan imorgon tisdag.

Hur mår du? När har du BF egentligen? säkert frågat förut, men har så dåligt minne du vet Kram!!

Svar på tråden Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?