Regnbågsdröm skrev 2015-12-20 08:56:22 följande:
Jag har fortfarande inte fått någon blödning. Dag 11 idag. Börjar bli fruktansvärt frustrerad. Inser dessutom att den vanliga mensen ju sammanfaller med detta. Enligt min app ska jag ha mens om tre dagar. Hur vet man då att det inte är vanlig mens man får utan den man ska ha av nedregleringen? Vet att det var samma sak sist också. Får mig att tänka att jag ju lika gärna kan ha missat näsan varje gång med sprayen och ändå börjat blöda.. Hur fan vet de att jag blivit nedreglerad ens? Ush, nu börjar mina tankar spåra ur. Trodde jag skulle vara lugnare den här gången..
Har nog själv både haft försenade blödningar och helt uteblivna med Suprecur. Det spelar ingen större roll om det är vanlig mens eller blödning av nedregleringen, det ger som jag förstår det samma effekt: en "tom" livmoder och lägsta möjliga hormonhalt i kroppen.
Jag tror att det är därför Sahlgrenska gör blodprov, så man svart på vitt ser att kroppen är nedreglerad. Men som sagt, blöder du så "nollställs" kroppen ändå naturligt. Man ska mest fortsätta med sprayen så dina egna hormoner inte gör dig överstimulerad i kombination med sprutorna.
Ring kliniken imorgon och prata med dem. Berätta hur orolig du är och skit i om de säger att du fortfarande har några dagar på dig att blöda. Be dem att hjälpa dig. Kanske kan de ordna ett sånt blodprov (tror det är estradiol). Tror att du måste göra ett sånt ändå om blödningen uteblir.
Klart du är oroad. Du vet alldeles för väl hur bräckligt det här är och att det inte är en dans på rosor. Din erfarenhet säger att det är svårare än man tror, och minsta lilla avvikelse blir enorm. Jag tror att vi alla som håller på med sånt här haft den här oron i en eller annan form. Det är så enormt mycket som hänger på att det funkar och det är så mycket av ens själ och hjärta investerat, så det är klart att du är orolig.
Med det sagt tror jag att det inte är någon som helst fara. Nedregleringen är ändå bara till för att nollställa kroppens hormoner och har ingenting med själva äggmognaden att göra. Du får inte sämre resultat på plocket för att nedregleringen tar tid eller inte riktigt vill sig. Det är sprutorna som spelar roll :)