• hjoss

Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?

Har precis gjort mitt första VUL efter en vecka med sprutor (med uppenbart lite för låg dos) Läkaren kunde endast se 3 äggblåsor. Ska nu ta sprutor under helgen också för att göra VUL igen på måndag..

Finns det ens hopp med endast 3 blåsor såhär långt?

Någon mer som haft såhär få blåsor på VUL?

Ha en fin helg alla..

• Svar på tråden Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?
  • Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-18 15:25:21 följande:
    Ja, man tänkte ju inte att man skulle behöva göra det här flera gånger.. Hade man vetat det så hade man fan skrivit upp exakt vilken dag man kände vad för att kunna jämföra.. fast det hade å andra sidan kanske givit ännu mer oro
    Hade svettningar som fan förra gången. Och det har jag inte fått än. Det var å andra sidan sommar då också, så kanske spädde på det lite. Men men, vi får se när det kommer. Ska väl inte börja få panik förrän på typ dag 14 eller så egentligen. Men lättare sagt än gjort.

Vi gör inget blodprov. Vet inte vad det beror på. Men tydligen gör inte alla det. Vi ska däremot ringa om jag inte börjar blöda, för då står det klart och tydligt att man inte får börja med hormonsprutorna..
    Eller hur ;) Jag har tagit Suprecur 4 ggr och det har inte varit likadant någon gång direkt. Jag svettades FRUKTANSVÄRT första gången, men då var det Juli/Augusti. Sen har jag haft lättare än normalt att svettas, men inte i närheten av så mycket som första gången ;) Sen var jag nog mer förberedd på vissa biverkningar, t.ex. blodsockerfallen, så de senare gångerna kände jag inte av det alls lika mycket. 

Jaha?! Vad märkligt. Eller kanske inte, vad vet jag ;) På Sahlgrenska gör de ett blodprov för att dubbelkolla så att kroppens egna hormonnivåer sjunkit tillräckligt mycket, men det kanske man kan anta att den gör om man börjar blöda? Du kanske får göra ett blodprov om du inte börjar blöda. Tror inte att det är någon fara i alla fall, just nu ska du bara nollställas i kroppen.
  • Regnbågsdröm

Jag har fortfarande inte fått någon blödning. Dag 11 idag. Börjar bli fruktansvärt frustrerad. Inser dessutom att den vanliga mensen ju sammanfaller med detta. Enligt min app ska jag ha mens om tre dagar. Hur vet man då att det inte är vanlig mens man får utan den man ska ha av nedregleringen? Vet att det var samma sak sist också. Får mig att tänka att jag ju lika gärna kan ha missat näsan varje gång med sprayen och ändå börjat blöda.. Hur fan vet de att jag blivit nedreglerad ens? Ush, nu börjar mina tankar spåra ur. Trodde jag skulle vara lugnare den här gången..

• Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-20 08:56:22 följande:

Jag har fortfarande inte fått någon blödning. Dag 11 idag. Börjar bli fruktansvärt frustrerad. Inser dessutom att den vanliga mensen ju sammanfaller med detta. Enligt min app ska jag ha mens om tre dagar. Hur vet man då att det inte är vanlig mens man får utan den man ska ha av nedregleringen? Vet att det var samma sak sist också. Får mig att tänka att jag ju lika gärna kan ha missat näsan varje gång med sprayen och ändå börjat blöda.. Hur fan vet de att jag blivit nedreglerad ens? Ush, nu börjar mina tankar spåra ur. Trodde jag skulle vara lugnare den här gången..

Har nog själv både haft försenade blödningar och helt uteblivna med Suprecur. Det spelar ingen större roll om det är vanlig mens eller blödning av nedregleringen, det ger som jag förstår det samma effekt: en "tom" livmoder och lägsta möjliga hormonhalt i kroppen. 

Jag tror att det är därför Sahlgrenska gör blodprov, så man svart på vitt ser att kroppen är nedreglerad. Men som sagt, blöder du så "nollställs" kroppen ändå naturligt. Man ska mest fortsätta med sprayen så dina egna hormoner inte gör dig överstimulerad i kombination med sprutorna. 

Ring kliniken imorgon och prata med dem. Berätta hur orolig du är och skit i om de säger att du fortfarande har några dagar på dig att blöda. Be dem att hjälpa dig. Kanske kan de ordna ett sånt blodprov (tror det är estradiol). Tror att du måste göra ett sånt ändå om blödningen uteblir. 

Klart du är oroad. Du vet alldeles för väl hur bräckligt det här är och att det inte är en dans på rosor. Din erfarenhet säger att det är svårare än man tror, och minsta lilla avvikelse blir enorm. Jag tror att vi alla som håller på med sånt här haft den här oron i en eller annan form. Det är så enormt mycket som hänger på att det funkar och det är så mycket av ens själ och hjärta investerat, så det är klart att du är orolig.

Med det sagt tror jag att det inte är någon som helst fara. Nedregleringen är ändå bara till för att nollställa kroppens hormoner och har ingenting med själva äggmognaden att göra. Du får inte sämre resultat på plocket för att nedregleringen tar tid eller inte riktigt vill sig. Det är sprutorna som spelar roll :) 
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-20 09:19:37 följande:
    Har nog själv både haft försenade blödningar och helt uteblivna med Suprecur. Det spelar ingen större roll om det är vanlig mens eller blödning av nedregleringen, det ger som jag förstår det samma effekt: en "tom" livmoder och lägsta möjliga hormonhalt i kroppen. 

Jag tror att det är därför Sahlgrenska gör blodprov, så man svart på vitt ser att kroppen är nedreglerad. Men som sagt, blöder du så "nollställs" kroppen ändå naturligt. Man ska mest fortsätta med sprayen så dina egna hormoner inte gör dig överstimulerad i kombination med sprutorna. 

Ring kliniken imorgon och prata med dem. Berätta hur orolig du är och skit i om de säger att du fortfarande har några dagar på dig att blöda. Be dem att hjälpa dig. Kanske kan de ordna ett sånt blodprov (tror det är estradiol). Tror att du måste göra ett sånt ändå om blödningen uteblir. 

Klart du är oroad. Du vet alldeles för väl hur bräckligt det här är och att det inte är en dans på rosor. Din erfarenhet säger att det är svårare än man tror, och minsta lilla avvikelse blir enorm. Jag tror att vi alla som håller på med sånt här haft den här oron i en eller annan form. Det är så enormt mycket som hänger på att det funkar och det är så mycket av ens själ och hjärta investerat, så det är klart att du är orolig.

Med det sagt tror jag att det inte är någon som helst fara. Nedregleringen är ändå bara till för att nollställa kroppens hormoner och har ingenting med själva äggmognaden att göra. Du får inte sämre resultat på plocket för att nedregleringen tar tid eller inte riktigt vill sig. Det är sprutorna som spelar roll :) 
    Tack för ditt svar. Just det sista du skrev om att äggkvaliteten inte påverkas var skönt att höra. Du vet hur man är, man tänker det värsta hela tiden. Började tänka att det kanske blev fel förra gången också och att det var därför inte äggen delade sig. Ja, som sagt, man blir ju konstig av det här.

Har lovat sambon, och mig själv, att ringa och höra imorgon. Blir bara så ledsen att man ska behövs göra det. Kunde det inte bara fått gå smidigt den här gången. Den här delen trodde vi ju att vi hade koll på. Och så ska vi behöva oroa oss här också. Blir så trött.
  • Regnbågsdröm

Säger godnatt genom att berätta att jag vid kvällskissen hade fått min blödning Såja, nu slipper jag ringa imorgon! Yihaa!!

• Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-20 10:00:29 följande:
    Tack för ditt svar. Just det sista du skrev om att äggkvaliteten inte påverkas var skönt att höra. Du vet hur man är, man tänker det värsta hela tiden. Började tänka att det kanske blev fel förra gången också och att det var därför inte äggen delade sig. Ja, som sagt, man blir ju konstig av det här.

Har lovat sambon, och mig själv, att ringa och höra imorgon. Blir bara så ledsen att man ska behövs göra det. Kunde det inte bara fått gå smidigt den här gången. Den här delen trodde vi ju att vi hade koll på. Och så ska vi behöva oroa oss här också. Blir så trött.
    Jag är likadan. Kanske värre. Oroar mig för allt och lite till, så det är väl därför jag försöker läsa på så mycket fakta jag bara kan komma över ;) Jag förstår hur du tänker. Som jag förstått det så är nedregleringen enbart till för att ta bort dina egna hormoner så man får 100% kontroll med sprutorna sen :) Så kvaliteten och mognaden har den inget att göra med, mer än att du ska ha så liten risk som möjligt att bli överstimulerad. 
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-20 22:47:31 följande:

Säger godnatt genom att berätta att jag vid kvällskissen hade fått min blödning Såja, nu slipper jag ringa imorgon! Yihaa!!

YES!!! Goda goda nyheter!!! Nu jäklar :D Ringde sambon ändå, eller struntade ni i det? Glad blir jag i alla fall :D 
  • Cyanea

Äsch, jag kan ju inte läsa, du skriver ju att ni struntar i telefonsamtalet ;) 

• Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-21 13:13:52 följande:

Äsch, jag kan ju inte läsa, du skriver ju att ni struntar i telefonsamtalet ;) 

Hihi inte lätt att hänga med när jag skriver så mycket Men nepp, skulle ringt idag då.. Men fick ju blödning innan jag gick och la mig. Så jäkla skönt! Ett orosmoment mindre Nu får jag fortsätta spraya på och sen blir det sprutstart på nyårsafton
  • Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-21 13:19:37 följande:
    Hihi inte lätt att hänga med när jag skriver så mycket Men nepp, skulle ringt idag då.. Men fick ju blödning innan jag gick och la mig. Så jäkla skönt! Ett orosmoment mindre Nu får jag fortsätta spraya på och sen blir det sprutstart på nyårsafton
    Jag kan nog förstå lättnaden ;) Inte kul att ens behöva tänka tanken "Vad händer om jag inte börjar blöda?". Det är krångligt nog med behandlingar som det är ;) 

Vilket sätt att avsluta och sedan kicka igång året :D Sprutstart på nyår liksom! Spännande spännande :D 
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-12-21 13:23:39 följande:
    Jag kan nog förstå lättnaden ;) Inte kul att ens behöva tänka tanken "Vad händer om jag inte börjar blöda?". Det är krångligt nog med behandlingar som det är ;) 

Vilket sätt att avsluta och sedan kicka igång året :D Sprutstart på nyår liksom! Spännande spännande :D 
    Haha ja men verkligen! Men kanske hade varit liiiite smidigare en annan dag Men har bestämt att blanda grejen innan. Jobbigt att det inte är samma spruta som förut, hade förstås varit smidigare då.
    Vi ska vara på spa över nyår och sitta och käka trerätters och grejer.. Men får försöka gå ifrån lite smidigt. Det ordnar sig!
Svar på tråden Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?