Regnbågsdröm skrev 2015-12-10 14:37:50 följande:
Okej. Så i statistiken räknas du som en som klarade det på första försöket? Sjukt. Med tanke på hur många försök det egentligen är, men bara ett ÄP.
Jag känner definitivt igen tankarna. Jag hade jättemycket klimakteriebiverkningar förra gången. Men är inte alls orolig för det nu. Allt känns liksom skitsamma så länge det går vägen nu
Kanske blir det även lite lättare med svettnigarna nu när det inte är sommar OCKSÅ. Glömmer aldrig när jag en högsommardag gjorde ett jobb på ett varmbadhus (är journalist, så var något reportage eller nått) samtidigt som jag gick på synarela. Herregud, det rann ju om mig när jag kom tillbaka till jobbet
Svårt att sätta sig in i känslan. Men förstår dina tankar. Men snart är hon här. Det som ni så länge väntat på. Har det varit härligt att vara gravid? Jag längtar så mycket efter det.
Exakt så :) Kliniken kallar det "första försöket", jag kallar det fjärde. Sen hänger jag ju med på vad de menar, eftersom deras "försök" är ett äggplock och alla dess återföringar. Återföringarna är dessutom MYCKET lättare än plocket, så det känns väl också rimligt att de inte räknas som lika stora ingrepp.
Hahaha, fy vad det låter otrevligt :P Hatar att svettas, och svettas gör man ju verkligen av det. Det var nog den biverkningen jag hade svårast för, de andra kan man ju liksom dölja men svett syns och märks ;)
Det har varit underbart. Tungt på sina sätt, eftersom demonerna från barnlösheten besvärat mig, men själva grejen att vara gravid har jag tyckt väldigt mycket om. Framförallt var det skönt att lägga "ryggsäcken" man haft med sig på resans gång åt sidan och känna sig färdig med det. Belöningen för allt slit man gjort kommer när man ser miraklet på ultraljud eller känner hur någon sparkar inuti magen. Du har en fantastisk resa framför dig. Men är du redan nu oroad över din situation - tänk på att den oron inte nödvändigtvis försvinner av sig självt när du blir gravid. Inte för att skrämma upp dig, utan bara för att förvarna när du senare känner oro och tror att något är fel. Inget är fel, utan det är bara gammalt som tar sig nya former.