Regnbågsdröm skrev 2015-12-27 17:25:37 följande:
Du är som vanligt klok och skriver bra saker! Helt rätt. Klart man är extra känslig av alla hormoner också och av hela processen liksom. Och jag tror att grejen att vi är två tjejer gör det typ ännu värre
Män brukar väl generellt sett inte bli lika hysteriska som vi kvinnor
Ibland känns det fan som att sambon är lika hormonell hon också, haha. Jag hoppas att vi om några månader bara kan le åt hur allt krånglade och slippa göra det någonsin igen. Det är faktiskt helt sinnessjukt var krångligt det är. Att man ens ska blanda skiten själv?! Vem kom på något så dumt?!
Hur mår din mage? Stor nu?
Kram och tack igen för att du orkar lyssna!
Haha, jag tror att det kan vara så! Det sägs ju att kvinnor som lever tillsammans "synkar" på olika sätt dessutom, så kanske påverkar det också? I vårt hushåll är det definitivt jag som är hysterisk. Maken går gärna ifrån gräl och jag följer efter som ett ilsket bi... Stackaren ;)
Eller hur - går detta bra kommer det förmodligen bli en jäkligt rolig historia ;) "Kommer du ihåg den där gången när jag......" Man får en rejäl respekt för hormonernas påverkan efter såna här behandlingar. Tänk vad mycket som påverkas av dem!
Jag fattar blankt inte varför något ska blandas, men så är jag inte farmaceut heller ;) Jag trodde i min enfald att det skulle vara förpackat som Gonal-f. Förstår plötsligt varför många IVF-kliniker väljer att börja med den istället för menopur... Maken hade fått blanda åt mig, jag har en benägenhet att bli rosenrasande när jag blir frustrerad så det hade funnits en risk att jag kastat iväg skiten ;)
I min mening är jag ENORM ;) Lilltjejen verkar må bra, hon sparkar omkring som sjutton, så jag är riktigt öm inifrån och ut. Men det är skönt ändå, har alltid ont men så länge hon rör sig känner jag åtminstone inte så stor oro. Har en hel del förvärkar så nu hoppas jag förstås att hon snart är på gång att komma ut ;)
Jag blir alltid glad när jag ser att du skrivit i tråden :) Så det handlar inte om någon "ork", det är alltid trevligt att skriva lite till dig. Önskar bara att du kunde få ha lite mer positiva saker att skriva om. Men det kommer förhoppningsvis snart :) Stor kram!!