Regnbågsdröm skrev 2016-01-21 10:00:00 följande:
Jag blir så glad när jag ser att du har svarat. Och jag vill att du ska bolla med mig. Det har jag absolut inget emot, utan ser bara som något som jag mår bättre av. Och det fördriver tid också för den delen
Jag tänkte främst på den där gången när jag började svettas, må illa, fick ont i magen och blev svimfärdig. Det var ju typ dag 4. Ska man analysera och spekulera så kan ju embryot rent av ha fäst då? För det var ju ruvardag 4. Den befruktades ju innan dess. Så kanske?
Det känns som att hoppet är det enda man har nu. Och då känns det skönare att få leva på det nu, oavsett hur det blir. Det är väl lite därför jag är emot tjuvtestande också. Har vi nu ett negativt test framför oss, ja men då var det väl ändå bra att vi fick vara glada ett par dagar ändå.. Innan världen ska rasa, typ
Att sambon får klappa på magen och säga "kämpa nu embryot". Det är ju bättre än att bli besvikna redan nu, tänker jag.
Sen tror jag inte att jag kan förbereda mig på ett negativt test. Hur mycket jag än tänker på det, så går det inte. Jag fantiserar om plusset. Men om det negativa, nej.. Jag orkar liksom inte det. Jag kan inte ställa mig in i känslan ändå. Och precis som jag skrev innan, bättre att må så bra som möjligt nu om man ändå ska må dåligt sen
Men förhoppningsvis får man ju må bra hela tiden!
Egentligen är det inte så viktigt det där med "giftas sig innan barn". Det är nog mest att jag alltid tänkt att det ska vara så. Men vi har gjort allt i "fel" ordning nu. Jag tyckte "gifta sig - skaffa barn - skaffa hus". Nu blev det hus först. Sen förhoppningsvis barn. Och giftermålet får komma sen. Men vad fan, som du säger - då har vi mer saker ett se fram emot
Detsamma ;)
Vad skönt, då vet jag att det är grönt ljus ;)
Precis, ägget kan ha fäst dagen innan, så det kan vara en reaktion på det :) Jag hulkade utan att kräkas på RD2 med blasto. Var skeptisk som sjutton till att det hade med ruvningen att göra, men det gav sig inte förrän i v. 16 och har aldrig mått så med bara progesteron.
Det låter så himla sunt! Bra inställning! Hopp behöver man, och glädje också. Det är inte förrän man tänker tillbaka som man inser hur onödigt det var att slösa tid på att sörja redan innan man hade något att sörja. Om det blir dags att sörja igen är man helt utmattad redan, så man förlorar enormt på att göra det. Intala dig själv ända tills du sett testet att "Så vitt du vet har du ett växande litet barn i magen". För det är ju faktiskt sant, inte ens en liten vit lögn, utan så det är :)
Ibland tänkte jag "Tänk om detta är allt jag får? Tänk om detta är så nära en graviditet jag kommer? Varför då slösa bort den på att vara pessimistisk?". Det är en speciell känsla att ha något som växer i magen, så slösa inte bort den tiden på att oroa dig i onödan. Som sagt är du van vid besvikelser och kan hantera dem strålande vid det här laget. Nu gäller det att spara energi, ladda upp och träna på att finna glädje i allt du bara kan :)
Nej fy, och frågan är om man vill förbereda sig på det? Minus är man ju ändå van vid att få, så det är plusset som är svårt att ta till sig. Det är vad din hjärna behöver träna på, så fantisera på! Och precis, risken finns att du kommer må uselt ganska länge ganska snart, så njut av att ha aptit och framförallt energi ;)
Eller hur, det är ju normen liksom ;) Mina föräldrar körde den oromantiska varianten - de gifte sig för att mamma var gravid och de tyckte att det var förnedrande att pappa skulle behöva fylla i papper på att han var pappan XD Din sambo har ju redan fyllt i dem, så hon kommer ju inte undan ändå :P Äsch, passa på att drömma om bröllopet, det är ju ingen som helst brådska - tvärtom :D