Cyanea skrev 2015-09-09 14:52:59 följande:
Det är så mycket lättare sagt än gjort att ha is i magen, jag vet. Men det är det bästa för dig ;) Jag tror inte att de direkt sa något om storleken första gången, inte mer än att de antecknade i min journal, så jag minns tyvärr inte. Jag tror inte att du behöver oroa dig, för är det något problem justerar de sprutdosen och kanske låter dig spruta längre. Jag fick sluta med sprutor eftersom jag istället blev överstimulerad, och det är helt värdelöst ;) Det blev ändå finfina ägg.
Jajjamensan - det lilla ägget har blivit stort ;) Är i v. 19+4 nu, och på RUL förra veckan fick vi besked om att det troligtvis är en frisk och fin liten flicka <3 Och jag kan lova dig att jag trott det värsta varje steg på vägen och aldrig riktigt trott att vi skulle kunna. Det är fortfarande overkligt - trots att jag har en rund och go' mage som det ibland sprattlar inuti.
Jag förstår din oro, och jag tror att vi allihop känner igen den. Min erfarenhet är att de är duktiga på det de gör nu för tiden och de kan fixa det mesta - till och med transplantera en fungerande livmoder som kan bära bebisar! Äggmognad är de bra på. Skulle något mot förmodan gå fel gör man upp en ny plan. Det behöver absolut inte vara dig det är "fel på", det är bara så många saker som ska finjusteras för att det ska bli så bra det kan bli.
Åh! Så fint att höra att du bär på en liten efterlängtad krabat! Blir så glad när jag hör det! Och den flickan kommer minsann få en fin mamma
Tack för de fina och lugnande orden. De betyder väldigt mycket!
Nu vet jag inte vad jag skrivit i vilken tråd. Men ska idag öka Gonal-F från 200 till 300. Sen tillbaka för UL på fredag. Och sen måndag igen. Får hålla tummarna att de växer till sig de små blåsorna