• Regnbågsdröm

Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?

hjoss skrev 2015-08-28 11:27:34 följande:

Har precis gjort mitt första VUL efter en vecka med sprutor (med uppenbart lite för låg dos) Läkaren kunde endast se 3 äggblåsor. Ska nu ta sprutor under helgen också för att göra VUL igen på måndag..

Finns det ens hopp med endast 3 blåsor såhär långt?

Någon mer som haft såhär få blåsor på VUL?

Ha en fin helg alla..

Hej. Hoppas någon ser detta.. Jag behöver lite pepp! Endast 4 äggblåsor vid mitt första ultraljud idag. Och jag tror att jag känner exakt så som det du förmedlar med ditt inlägg här. Desperation. Är det fel på mig? Kommer jag aldrig kunna bli gravid? Eller finns det hopp?

Min största rädsla handlar dessutom om att min största blåsa av de fyra var endast typ 5mm. De andra mellan 3-4. Känns som att hoppet liksom försvann...

Kan ni ge mig pepp? Snälla! <3 Och hur går det för er andra här?
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-09-09 14:26:41 följande:

Men vännen - det är klart det finns hopp!!! Du behöver egentligen bara ett för att lyckas, eller hur? Många äggblåsor betyder inte alltid större chans. En vän till mig fick ut typ två. Båda befruktades och det ena blev en fin liten dotter! Det andra tog sig tyvärr inte. Jag å andra sidan hade över 30 vid ett VUL (dock plockades inte så många ut vid ÄP tack och lov), vi fick 7 embryon men bara ett var livskraftigt. 

Kvalitet - inte kvantitet ;) 

Ha lite is i magen till nästa VUL. MYCKET kan ha ändrats till dess :) 

Tack snälla du, vad fin du är!

Antar att det behövs is i magen, precis som du skriver. Blev bara så ledsen, inte egentligen för att det var så få.. Utan mest för att de var så himla små? Hur stora var dina vid första kollen? Förstår ju att det kan vara olika.. Men det är så knäppt när man läst så mycket om att de ska bli typ 20mm innan de plockas ut.. Och så är ens egna knappt 5 liksom..

Men tack för pepp! Det gläder mig verkligen! Och jag hoppas att du har rätt. Hur går det för dig nu då? Har det lilla ägget med livskvalitet blivit något?
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-09-09 14:52:59 följande:
    Det är så mycket lättare sagt än gjort att ha is i magen, jag vet. Men det är det bästa för dig ;) Jag tror inte att de direkt sa något om storleken första gången, inte mer än att de antecknade i min journal, så jag minns tyvärr inte. Jag tror inte att du behöver oroa dig, för är det något problem justerar de sprutdosen och kanske låter dig spruta längre. Jag fick sluta med sprutor eftersom jag istället blev överstimulerad, och det är helt värdelöst ;) Det blev ändå finfina ägg. 

Jajjamensan - det lilla ägget har blivit stort ;) Är i v. 19+4 nu, och på RUL förra veckan fick vi besked om att det troligtvis är en frisk och fin liten flicka <3 Och jag kan lova dig att jag trott det värsta varje steg på vägen och aldrig riktigt trott att vi skulle kunna. Det är fortfarande overkligt - trots att jag har en rund och go' mage som det ibland sprattlar inuti. 

Jag förstår din oro, och jag tror att vi allihop känner igen den. Min erfarenhet är att de är duktiga på det de gör nu för tiden och de kan fixa det mesta - till och med transplantera en fungerande livmoder som kan bära bebisar! Äggmognad är de bra på. Skulle något mot förmodan gå fel gör man upp en ny plan. Det behöver absolut inte vara dig det är "fel på", det är bara så många saker som ska finjusteras för att det ska bli så bra det kan bli. 
    Åh! Så fint att höra att du bär på en liten efterlängtad krabat! Blir så glad när jag hör det! Och den flickan kommer minsann få en fin mamma Tack för de fina och lugnande orden. De betyder väldigt mycket!

Nu vet jag inte vad jag skrivit i vilken tråd. Men ska idag öka Gonal-F från 200 till 300. Sen tillbaka för UL på fredag. Och sen måndag igen. Får hålla tummarna att de växer till sig de små blåsorna
  • Regnbågsdröm
    FruGrävling skrev 2015-09-09 14:59:51 följande:
    Fick för mig att jag redan svarat här men det verkar inte så. Kanske i nån annan tråd.

Hursomhelst, jag hade inte få äggblåsor men de var små vid första VUL. Exakt hur små de var vet jag inte (de noterade bara storleken om de var över 10 mm o det var de ej). Det bedömdes i alla fall som att jag inte svarat på beh. Fick avbryta men endast pga att jag hade en stor ledande äggblåsa 21 mm.

Vid senaste försöket var det samma resultat trots högre startdos. Dock hade jag ingen ledande äggblåsa så det gick bra att öka dosen o fortsätta stimulera. Vid nästa VUL 3 dagar senare hade de börjat växa och mätte mellan 10-13 mm. Ytterligare 3 dagar senare var jag redo för ägglossningssprutan.
    Tack för svar FruGrävling. Jag skrev i två trådar. En som jag brukar vara aktiv i och sen hittade jag den här också som berörde ämnet mer specifikt. Tack för att du svarar. Jag antar att jag nojjar för mycket. Kanske för att jag inte läst innan om någon som haft så små. Men som du skriver så brukar de troligtvis inte säga mer än att de är under 10mm. Här blev det liksom så exakt och det kändes ju som att de inte växt någonting alls.. Vi får se hur det hunnit utveckla sig på fredag! Håll tummar!
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-09-09 16:12:54 följande:
    Vad gullig du är ^^ Efterlängtad är hon verkligen. Vi hade kass prognos (åtminstone på egen hand), så jag tänker mig att om vi kan så kan de flesta. Jag håller verkligen tummarna för att den ökade dosen kommer att göra susen - berätta gärna hur det går!! 
    Har ni gjort flera ivf-försök innan hon hamnade i magen?

Jag håller dig gärna uppdaterad om hur det går Känns skönt att skriva av sig lite ibland.
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-09-09 18:49:50 följande:

Egentligen inte. Ett äggplock, fyra återföranden varav tre var frysta. Alla cykler stimulerade, så jag har verkligen proppat i mig hormoner och det har varit en jobbig resa. Men väldigt värt det :)

Är det något off topic är det bara att du skickar PM :)

Varit på andra ultraljudet idag. Samma visa denna gång i princip. Hade inte växt mer än någon ynka millimeter. Den största var typ 7..

Skulle till kliniken på måndag egentligen. Men nu har de skjutit fram det till onsdag. Ska öka gonal-F till 450 (!!!) Får hoppas på det bästa nu. Känner mig som en mes som redan tycker att det är jobbigt.. När jag egentligen borde veta att det är många som får hålla på med hur många försök som helst innan de lyckas.. Men men, man är väl sig själv närmast. Så är det ju.
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-09-11 16:54:15 följande:
    Jag förstår att det måste kännas som tuffa nyheter :( Tycker inte alls att du behöver känna så - det är klart man vill att det ska gå som det ska från första början! Det är jobbigt nog som det är utan krångel. Jag var ett vrak när äggplocket närmade sig, fast då för att jag var på gränsen till överstimulerad. Det är illa nog att behöva få hjälp att bli gravid - att hjälpen krånglar är lite för mycket. 

Håller tummarna för att dosen gör susen och att du får bättre nyheter snart!! Stor styrkekram!!
    Tack snälla! Det är skönt att skriva av sig här till folk som förstår <3

Vi hade behövt hjälp med graviditet oavsett då vi är samkönat par. Men de såg under utredningen att insemination inte var någon vidare idé (då jag tydligen har för få ägg) - så då blev det IVF. Kändes jobbigt det med. Att inte bara behövs hjälp för att man är samkönad, utan liksom ändå.. Dubbelt jobbigt på något vis.

Kram!
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-09-11 17:13:16 följande:
    Tycker verkligen att det låter tungt. Även om man är förberedd på att behöva hjälp antar jag att det inte är helt enkelt. Eller, jag hade nog tyckt att det var jobbigt. Bra att det finns hjälp att få, men det är ändå ett sånt där problem som så många människor är lyckligt besparade från och så svårt att få förståelse för. 

Vad skönt det hade varit om ni inte behöver göra fler försök utan om detta bara kan funka. Åh vad jag hoppas för er skull. 
    Du är så himla snäll. Dina ord värmer mitt hjärta! Tack för att du lyssnar, det betyder så mycket!

Nu dags att spruta in 450 gonal. Känns inte kul alls. Halva jävla sprutan ju
  • Regnbågsdröm

Börjar känna hur det spänner i magen nu. Riktigt ordentligt till och med. Så hoppas VERKLIGEN att det ger något positivt på onsdag när vi ska till kliniken för tredje ultraljudet. Håll tummar!

• Regnbågsdröm

Ja, det hoppas verkligen jag också. Nånting händer ju i alla fall. För så här har jag inte känt innan. Håll tummar

Svar på tråden Hur många äggblåsor hade ni? Finns det hopp?