Anonym (morgon) skrev 2015-08-25 09:46:41 följande:
Nej, jag menar att mina barn skulle FÅ hjälp överhuvudtaget nu i sommar när föräldrar inte lyckades skaffa sig nån jobb under sommarlovet, (arbetsbrist du vet nått vi fraktar hundratusentals till som kostar), beskedet vi fick däremot var att en av barnen hade besparingar i sitt namn insatta av en släkting och denna skulle försörja sig själv och sina syskon.
Faktum kvarstår att svenska barn blir försummade i sverige på grund av ensamkommande vuxna som uppger sig att vara barn för att få till alla förmåner inte ens svenskar har nu för tiden och ta hit hela sin släkt som magisk uppenbarar sig så fort dom får put.
Den kristna privata skolan jag har mina på investerar all vinst i elever och skolans utveckling, dom bedriver även välgörenhet i Indien där dom sponsrar en skola som knappa har ström eller material för att hålla vettig undervisning, du tänker kanske på muslimska friskolor och där håller jag med om, dom borde inte ha nån existensrätt i Sverige.
Banker i Sverige har inte ett skit att göra med ämnet.
Varför tror du mina går på friskola framför kommunalt?
Enkel svar för den kommunala delen har kollapsat mycket på grund av att man har prackat in nytt skit som inte är kompatibel med våra egna barn, dom anses smutsiga och ska trakasseras som kuffar dom är.
Nästa stycke, var är hjälpen för våra egna barn som måste fly från krigsdrabbade områden där granater haglar och skotten viner?
Nej juste, ingen hjälp till våra egna barn, endast dom andra som räknas i dagens Sverige?
Sen vi tillätt massinvandring har våldtäkter ökat med 1400% gruppvåldtäkter har blivit ett helt ny fenomen som ökar för varje dag, nu i dagarna var det en kvinna som blev gruppvåldtagen TVÅ gånger på samma natt, efter den första råkade hon ha oturen att igen befinna sig på fel plats vid fel tillfälle, då annat asylboende där nästa gäng tog över.
Ödet du önskar din dotter?
Det är inget jag önskar min i alla fall.
Tror inte det var Nicklas som står för den höjningen, tragisk att folk förvarar tusentals våldtäkter för att vi har EN svensk som har våldtagit flera kvinnor.
patetiskt vad det är.
Arbetsbrist.
Slåss du om samma jobb som flyktingarna får?
Lokalvårdare, spärrvakt, inom hemtjänsten, tågförare mm mm?
Har du sökt jobb inom dessa yrken?
Nej, svenska barn blir inte försummade på grund av flyktingar. Där gör du irrationella kopplingar grundade enbart i rädsla för något du tycker är främmande. Dina åsikter är inte fakta.
Att du väljer friskola på grund av att du är rädd för det du upplever som främmande gör heller inte den kommunala skolan värdelös. Privata skolor orsakar inflation i betygen. Inte för att de är bättre, utan för att de sätter högre betyg. Läs exempelvis om Acamedia deras påfund för att höja betygen.
Fördomar är inte fakta.
Riskkapitalbolag har allt att göra med att välfärden utarmas. Att skattepengar går till vinster har effekt på mängden pengar i vår statskassa. Varför är då flyktingarna per automatik den parallell du drar när du upplever att du inte får ut det du önskar av välfärdssamhället?
Förklara logiken.
Flyr dina barn från granater och beskjutning i ett krigsdrabbat område?
Vad fint, visa mig en källa på att vi :
1. Har massinvandring. Förklara gärna vad det är när du ändå håller på.
2. Att våldtäkter ökat med 1400 %.
3. Att gruppvåldtäkter blivit ett nytt fenomen.
4. Att våldtäktsrisken är högre nära ett asylboende.
5. Att endast EN svensk man våldtagit flera kvinnor.
Utan någon som helst fakta är de fem punkterna ovan bara dina egna åsikter. Tyvärr extremt fördomsfulla och verklighetsfrånvända sådana.