• pco

Majbebisar 2015

Vi ska besöka en sjukgymnast med lillan då hon är lite sne, höger sida är favoriten, så ska se om vi kan träna upp andra sidan.
    Hon fick 5mån sprutan igår, ursch, gör så ont i mammahjärtat när hon blir så ledsen.
    Hur har det gått med era?
    Här här hon oxå två dagar rad börjat äta lite mat, spagetti oxh köttfärssås var en hit, första gången hon inte spotta ut maten iaf :)

• pco
    malle88 skrev 2015-10-11 06:43:38 följande:

Blicka: vad skönt, synd att inte mellanbarnet också sov.

Pco: Vi ska vaccinera imorgon. Jag tyckte inte det var så jobbigt sist (kanske för att jag jobbar med det själv ;) ) men nu är hon större. Vi får se hur det går. Det enda som oroar mig är att hon ska bli sjuk. Vill inte missa babyrytmiken på tisdagen ;)

Jo man har väl en fördel då :) visst, jag är uska o så men har aldrig tagit prov elr spruta på en liten en men för mig är det inte spruta i sig utan mer när hon blir så ledsen :(
    Hoppas att det går bra o att hon inte blir så dålig. Våran lilla har båda gångerna klarat sug från feber men vart gnällig o trött o inte kommit till ro på kvällen bara. Hur blev er lilla sist?
    Ja visst är det kul med babyrytmik o sånt :) vi går oxå :)
    Lillan har även börjat bli gnällig o ledsen när man tasbort något från henne, ursch jag måste nog jobba lite på detta då jag inte vill att hon ska bli ledsen o låter henne ha kanske den leksaken även om hon ska äta osv för jag försöket att äter vi så äter vi och inte leker just då, sen att hon har en leksak med sugpropp som hon har på sitt bord på matstolen men aa.. Elr att vi äter o dricker något hon inte får kan hon oxå bli ledsen så vi försöker att gömma elr inte dricka typ Cola när hon sitter med o sånt. Hehe hur gör ni?
  • pco

Jo jag försöker oxå att hon får leksak elr aa sked o sp medens jag fixar, hade henne på golvet innan men när hon börjat rulla till mage så kan hon inte vända sig tillbaka o då ligger hon där o Piper så jag får springa mellan henne o maten så nu sitter hon i matstolen o väntar med leksak o Pippi på ipaden men när vi ska äta så stänger jag ner iPad o aa försöker att nu äter vi o då leker vi inte. Men oxå är det nog mitt fel för som typ på morgonen för när hon vaknar nu vid 7.30 så äter hon gröt o jag min frukost så när hon ätit sin gröt o lite puré (oftast har hon ätit upp innan mig då jag ger henne först o jag tar någon tugga emellan för jag vill inte att hennes mat ska bli kall) så brukar hon få smaka på mitt, typ ägg elr omelett o igår fick hon suga lite på min macka bara det att hon gjorde nåt så det kom en liten bit i munnen så jag fick snabbt ta ut den o då blev hon jätte ledsen för att jag tog den. O samma så fort hon ser mitt glas (även när jag oxå dricker vatten) blir hon helt till sig o vill oxå smaka. Vilket hon får då det bara är vatten, men kanske ska börja även då att hon har sitt i sin flaska o aa typ, det här är mammas och det här är ditt, för nästa gång kanske det inte är vatten o då tycker jag synd om henne när jag ser att hon verkligen vill ha men får inget.
    Ursch för det hära dåliga samvetet!

• pco
    malle88 skrev 2015-10-13 07:56:09 följande:

Vi var på bvc igår och fick sprutorna. De provar här att ge sockerlösning samtidigt och hon gav ett skrik och sen smaskade hon i sig sockret istället haha. Kvällen blev inte rolig men nu mår hon bra. 66 cm och 6700 g, så hon går äntligen upp ordentligt i vikt igen :) nästa gång är det läkarkontroll, tiden går fort!

Ja jätte smart med sockerlösning, vi fick oxå det men här hjälpte det inte direkt hehe. Skönt att det är över o att lillan mår bra.
    Skönt att hon går upp i vikt :)
    Ja tiden går verkligen fort, redan 6mån vid nästa besök, herregud! :) :)
  • pco

Tjejer, måste hörs, hur mkt jollar era bebisar?
    Vår lilla är väldigt tyst när hon kommer till nya platser o nya människor, hon "säger" inte så mkt förutom lite smått ibland. Annars är det mest när hon vaknar för varje morgon vaknar jag av att jag hör henne ligga o prata hehe så mysigt :) o sen lite då o då när vi är hemma.
    Men hon är en väldigt nöjd bebis oxå som sällan gnäller förutom om hon är trött elr om nåt sånt. Hon har väldigt nära till skratt o är i princip alltid glad.
    Men vissa har börjat påpeka att 'vad tyst hon är' osv men jag är inte heller direkt sån som kommer in i ett rum med folk o lixom säger ' här kommer jag' men som sagt annars är det mest hemma där hon känner sig trygg som hon jollar lite då o då men kanske inte 'pratar' hela tiden som många av mina vänners bebisar gör, visserligen är de 2till 10mån äldre än min lilla. Jag har inte ens tänkt på detta innan + att BVC förra v frågade om hon gör något ljud ibland gör hon har inte gjort det när vi vart där någongång ( bara träffat vår nuvarande 2gånger) o vår gamla sa aldrig elr frågade aldrig om det så då kanske hon gjorde det men inget jag tänkt på elr kommer ihåg.
    Så vad säger ni? Hur är er lilla?

• pco

Jag vet att detta vart på tal innan, men vart bor alla? Kanske kan vi ses o byta lite erfarenheter?

• pco
    Kissemiss skrev 2015-10-14 08:01:26 följande:

Herre Gud.. Tror precis jag plussade, fem å en halv månad efter förlossningen!! :S

Åh grattis va kul :) :) :)
  • pco
    malle88 skrev 2015-10-14 11:57:33 följande:
    Hon pratar mindre nu än tidigare. Tror det beror på att hon gör mer grovmotorikt nu. Om jag förstått det rätt kan inte barn utveckla fin - och grovmotorik samtidigt :)
    Jo jag läste också det någonstans, tänkte att jag bara frågar iaf, tror oxå att det är så :)
    Tack för ditt svar :)
  • pco
    malle88 skrev 2015-10-14 12:01:44 följande:
    Värmland men ska ner till Gbg i november. Då kan vi kanske ses, det var väl du som bodde i Floda? :)
    Ja med visst, va kul :) absolut :)
    Jajamän, jag som bor i Floda.
  • pco
    malle88 skrev 2015-10-16 09:47:52 följande:

Hur har ni det med läggningsrutin? Här blir det att hon somnar i mitt knä framför tv:n vid halv åtta, men märker att hon allt mer störs av tv:n (har på utan ljud). Skulle gärna vilja läsa för henne i framtiden men om jag börjar med bok tror jag hon skulle tycka den var mer intressant. Ska man sjunga? Speldosa? Vara tyst? Amma henne och lägga ner även om hon vaknar till? Ska de ha nåt och pilla på i sängen eller en snutte eller nåt? Hon har aldrig somnat av sig själv, knappt ens i vagnen, men om hon lär sig somna själv kanske hon kan somna om på natten med :)

Här har lillan oxå somnat i knät framför tvn tills kanske 3v tillbaka, så nu gör vi så att vi gör i ordning henne för natten vid 18.30 det innebär att vi varannankväll badar och ja tar på pyjamas osv (den kvällen hos ej badar leker vi lite extra på mattan elr sjunger till musik) lite efter 19 så myser vi i soffan med speldosa, tittar på godnattsången (hejdåsången nalle blåtthus) den älskar hon och sen får hon ersättning mellan 19.15-19.30 och sen vänder jag henne på sidan i famnen och stryker henne på ryggen och släcker ner så hon blir avslappnat och efter en stund går jag in med henne i sovrummet vänder henne inåt mot mig (antingen sitter jag i sängen elr står o små vaggar)o lägger snutten mellan mig och hennes ansikte och när hon blundat ett tag så släcker jag den lilla lampan som är tänd och tänder spöklampan i hennes säng så det endast kommer liiite ljus så det inte är kolmörkt lixom och ja från när jag kommer in i sovrummet så tar det ca 2min så sover hon, hon kan dock tappa nappen ett par gånger men blundar ändå o sover sen ca 12h :)
Svar på tråden Majbebisar 2015