• pco

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2015-09-12 23:52:30 följande:

Svårt att välja en bild, hehe. Men denna är fin

php5dYrQX94448.jpg

Ska till bvc på måndag men skulle gissa att hon precis spräckt 6 kilo, vägde 5,9 för två veckor sedan.

Vilken sötnos!! Så söt liten docka :) :)
  • pco
    malle88 skrev 2015-09-12 23:56:49 följande:
    Sicken sötnos :)

Fem fingrar kommer sjungas solo och tryggare kan ingen vara som psalm. Det blir nog bra. Och så fpr hon smaka på tårtan efter ;)
    Hur va dopet nu då? :) vad tyckte hon om tårtan? :) jätte fina låtar :)
  • pco
    Sabine skrev 2015-09-13 09:46:22 följande:
    Jag ska börjagå på öppna förskolan nu. Har även anmält mig till babymassge som börjar om 2 veckor. Ska bli himla mysigt :)

Lägger inte upp nån bild på min skrutta då vi inte gör det på FB eller instagram. Men jag kan ju skriva vad hon vägen och så.

6500 gram och 63 cm lång :)
    Åh funderar oxå på babymassage. Men jag undrar är det mest för om de har ont i magen elr är för mest avslappning? :)
  • pco
    Tjej78 skrev 2015-09-13 10:33:00 följande:
    62 cm lång och 6440 gram, detta var på senaste kontrollen för 2 veckor sedan. phpWOk1Ms14715.jpg
    Åh vilken goding :) :) så stora de börjar bli :) känns som om man inte riktigt hinner med :p
  • pco
    Blicka skrev 2015-09-13 21:50:22 följande:

Vi klurar psalmer nu till dopet om en vecka. Psalm 901 (lilla liv) gillar vi men sen då... Ev 215 (barnpsalmboken). Har lyckats klura ut vad vi haft på de äldre syskonens dop o vill inte ha samma. Där har vi haft måne o sol + tryggare kan ingen vara, gud som haver + jag tänder ett ljus+ vinterpsalm. Så nu får vi bestämma oss till onsdag, då ska vi träffa prästen.

Åh va spännande :) så fina låtar och så mkt kul ni har framför er även om det är lite pirrigt och stökigt :)
  • pco
    malle88 skrev 2015-09-14 06:14:03 följande:
    Det gick jättebra :) hon somnade typ 2 min innan vi började (jag skojar inte) och vaknade precis innan de hälldes vatten på henne. Hur nöjd som helst, tjoade och log mot alla. Vi sjöng tryggare kan ingen vara och nån mer om måne och sol som jag inte minns numret på (inte den vanliga).

Hon tyckte inte om tårta utan spottade ut det på gudfaderns kavaj. Men skrockfull som jag är, tänker jag att nu kommer hon aldrig behöva svälta.

Efter dopet hölls hon av olika vänner/släkt och sen däckade hon helt. Hon som aldrig sover djupt på dagen annars. Väl hemma åt vi pizza, öppnade presenter och sedan somnade vi alla tre typ halv nio, haha
    Hehe vilken bra tajming hon har då hehe :) härligt att det blev lyckat :)
  • pco
    malle88 skrev 2015-09-14 08:48:39 följande:

64 cm och 6010 g var hon idag. Längdmässigt ser det bra ut men hennes viktkurva typ planat ut. Mer ersättning eller mat, vilket vi vill, behöver hon. Ska koka lite pure av morötterna jag odlade i somras, får vi se vad hon tycker

Förra gången vi va på BVC inte nu för en v sen utan gången innan så gick lillans kurva fortfarande rakt upp och då sa de att det är meningen att den ska börja plana ut vilket den gjort nu, Dock ligger hon lite över medel. Så med det menar jag bara att det ska väl plana ut? Så det är väl något bra? Huvudsaken är att hon inte dippar :)

Jag känner lite att hon inte växt så mkt på längden, fortfarande bara (61,5) hoppas att hon växer på bättre nästa gång :/
  • pco
    malle88 skrev 2015-09-14 08:48:39 följande:

64 cm och 6010 g var hon idag. Längdmässigt ser det bra ut men hennes viktkurva typ planat ut. Mer ersättning eller mat, vilket vi vill, behöver hon. Ska koka lite pure av morötterna jag odlade i somras, får vi se vad hon tycker

Förresten hur mkt ersättning äter hon? Och vad för mat annars får hon? :) lite nyfiken här då våran lille äter nu för tiden 200ml känns väldigt mkt, men hon gör inte det precis alla gånger on dagen men oftast. O så har jag haft vanlig mat på is nu under förskylningen men ska börja prova lite igen, hon fick sötpotatis o palsternacka igår och det va liiite typ sådär okej hehe.
    Hon tycker mkt om majs och potatis men i princip allt annat dissar hon, även gröten o jag har provat blanda i olika frukter i (havregröt naturell) men ska ge mig på banangröten o se här om en stund om hon gillar den :)
    Åh tycker att det är så svårt med detta :/
  • pco
    malle88 skrev 2015-09-14 11:51:22 följande:

Pco: Lite ska det väl plana, de gör ju av med mer energi när de börjar röra sig. BVC sa att en gång kan de plana men inte två gånger i rad. Nu hon har sjukit två växtkurvor. På två veckor har hon knappt ökat 40 g. BVCdamen var inte så orolig eftersom hon växer bra på längden och inte skriker av hunger eller så, men vill gärna att hon äter mer. Däremot trodde hon kanske sover dåligt för att hon inte blir helt mätt, och får liksom fylla på hela tiden under natten.

Hon helammas och får 200 ml ersättning/dag, av det äter hon 130-150 ml. Nu tänkte jag börja med lite katrinplommonpure, morotspuré och gröt med mål att hon äter gröt på kvällen (kanske blir mättare då). Ersättningen tänker jag prova att ge henne på natten och se om hon somnar djupare.

Köper du eller gör du egen mat? vad mycket du provat redan

Okej ja då förstår jag. Hoppas att det blir bättre till nästa gång då.
    Jag har både gjort egen och köpt o hon dissar allt, igår fick hon dessutom en kväljning av palsternacka men åt lite av banangröten, men nu lägger jag det på is, känner att hon inte riktigt är redo än helt enkelt.
  • pco
    Kissemiss skrev 2015-09-14 21:11:01 följande:

Fyra månader, typ 70 cm lång & väger 9kg!

phpxCN8fe67649.jpg

Oj oj vilken godbit :) så himla söt :) :)
    Vad skönt o höra att fler ligger över den 'normalkurvan' :)
Svar på tråden Majbebisar 2015