Majbebisar 2015
Svårt att välja en bild, hehe. Men denna är fin
Ska till bvc på måndag men skulle gissa att hon precis spräckt 6 kilo, vägde 5,9 för två veckor sedan.
Svårt att välja en bild, hehe. Men denna är fin
Ska till bvc på måndag men skulle gissa att hon precis spräckt 6 kilo, vägde 5,9 för två veckor sedan.
Vi klurar psalmer nu till dopet om en vecka. Psalm 901 (lilla liv) gillar vi men sen då... Ev 215 (barnpsalmboken). Har lyckats klura ut vad vi haft på de äldre syskonens dop o vill inte ha samma. Där har vi haft måne o sol + tryggare kan ingen vara, gud som haver + jag tänder ett ljus+ vinterpsalm. Så nu får vi bestämma oss till onsdag, då ska vi träffa prästen.
64 cm och 6010 g var hon idag. Längdmässigt ser det bra ut men hennes viktkurva typ planat ut. Mer ersättning eller mat, vilket vi vill, behöver hon. Ska koka lite pure av morötterna jag odlade i somras, får vi se vad hon tycker
64 cm och 6010 g var hon idag. Längdmässigt ser det bra ut men hennes viktkurva typ planat ut. Mer ersättning eller mat, vilket vi vill, behöver hon. Ska koka lite pure av morötterna jag odlade i somras, får vi se vad hon tycker
Pco: Lite ska det väl plana, de gör ju av med mer energi när de börjar röra sig. BVC sa att en gång kan de plana men inte två gånger i rad. Nu hon har sjukit två växtkurvor. På två veckor har hon knappt ökat 40 g. BVCdamen var inte så orolig eftersom hon växer bra på längden och inte skriker av hunger eller så, men vill gärna att hon äter mer. Däremot trodde hon kanske sover dåligt för att hon inte blir helt mätt, och får liksom fylla på hela tiden under natten.
Hon helammas och får 200 ml ersättning/dag, av det äter hon 130-150 ml. Nu tänkte jag börja med lite katrinplommonpure, morotspuré och gröt med mål att hon äter gröt på kvällen (kanske blir mättare då). Ersättningen tänker jag prova att ge henne på natten och se om hon somnar djupare.
Köper du eller gör du egen mat? vad mycket du provat redan
Fyra månader, typ 70 cm lång & väger 9kg!