malle88 skrev 2015-09-16 08:44:38 följande:
Pco: Hur går det med sömnen?
Ni som flaskmatar, hur får ni dem att sova sen? Lillan är ju van att ammas. Napp tar hon inte, har provat var enda sort känns det som.
Mat verkar inte vara någon hit hittills, antar att hon måste få öva på att svälja. Gröt och ostsås är det enda som inte framkallat kväljningar.
Åh tack för att du frågade :) i natt tig jag bort kudden helt och hon vaknat endast för att nappen åkt ut, dock mot Morgonsidan när hon vaknade så vek jag ett underlakan o satte under madrassen, blev kanon :) hoppas bara att det inte ställer till det med huvet för hon är ganska platt tyvärr.
Menar du på natten hur man får de att sova efter maten? Ibland somnar hon med flaskan i mun om inte så stoppar jag in nappen (ni som inte använder napp, ta en mjuksnutte o stryk över kinden. Så gör vi oxå o då vänder hon sig in mot den och blundar)o håller henne i famnen och släcker lampan för att hon ska veta att det är natt. ( på dagen har jag rullgardinen på halvstång så hon känner att det är dag, men ändå lite mysmörkt) o så pratar jag inte med henne o tittar henne inte i ögonen utan är så tråkigt som jag kan bli helt enkelt, för BVC säger att på natten ska det vara tråkigt.
Gällande mat så har jag slutat med det helt ett tag så nu får hon endast ersättning för hon får oxå kväljningar av det. Så pratade med BVC idag o hon sa att jag skulle göra ett uppehåll på 1v för att sedan prova mig fram igen, just för att det inte ska bli en dålig start med maten för henne.
O eran gillade ju gröt så kör annars på det ett tag så kan du kanske tillslut byta ut det målet o sen efter det när hon är van vid gröten ordentligt så börja smått med mer matig mat.