Tjej78 skrev 2015-12-17 10:08:25 följande:
Min lilla sover nog alldeles för mycket dagtid, kan man göra det vid 7 månader? Somnar när vi lämnar storasyster och kan lätt sova ca 2 timmar (9-11) sen vaken tills vi hämtar och sover då allt mellan 1 1/2 till 2 1/2 timme (14-16.30). De dagar vi har aktiviteter eller ska iväg blir det bara 30-45 min på morgonen men sen kan hon sova 2- 2 1/2 timmar vid lunch och sen en 30 minuters vila igen på eftermiddagen (vid 16). Oavsett så sover hon dåligt på natten samt är svår att lägga vid 20. Jag kan inte komma ihåg hur vi gjorde med storasyster ang detta, jag har för mig att vi börja styra hennes sömn först vid 1 års ålder.
Mat funkar fortfarande inte här :( är så trött på att försöka dag in och dag ut. Jag är helt övertygad om att hon kommer sova bättre och längre om hon bara åt lite mat, gröt, välling ja vad som förutom ersättning. Ska till BVC nu för att kolla att hon håller sin kurva och prata lite tips och trix ang mat.
Jag säger som blicka. Styr lite mer på dagen och försök med en halvtimme om dagen att dra ner.
Min sov som din förut men det går inte o lägga henne då. Säg att hon sover så på fm och sen på eftermiddagen väcker du henne så kanske bara hon får sova 1h den tiden.
Nu i två dagar har min lilla vart svår på kvällen oxå. Så tänker så att hon får sova på fm om vi är hemma 1h-1,5h Max o sen vid 14 efter mellis 1h bara. Alt. Att dra ut på morgonen när vi ska iväg o sen sova efter lunch o då sova kanske 2h elr lite drygt men inte mer för att sova bättre i natt.,
Tråkigt att det går så med maten. Men vad är det som inte går? Maten i sig? Vad äter din lilla? Kanske kan få en sked o leka med elr ge små plock så hen kan få pilli lite med samtidigt som du stoppar in maten lite här och där?