Blicka skrev 2016-02-04 11:46:23 följande:
Lillan får kycklingcurry/annan kycklingrätt, lax m potatis/matvete, köttfärssås o risoni, köttgrytor mm. Hon är en plockare så nu ska jag försöka introducera lite mer torr mat som kan plockas typ frikadeller o makaroner, små bitar av fisk o potatis osv. Men det blir lätt tjatigt. Hon äter dessutom middag kl 16 o vi runt kl 18 så hennes mat lagar jag i förväg. Sen äter hon kvällsgröt då vi äter middag. Klart att man kan vända på ordningen på kvällen så att hon äter vår mat, men smakar det gör hon. Ikväll blir det till barnens lycka fiskpinnar så jag tänkte hon skulle få smaka lite men kanske utan panering. Men hon äter bra! Hat du provat att gr ngt utan sås?
Jo asså hon plockar ju mackor, makaroner o lite frukt o sånt, dock inte ärtor o majs o inte heller pyttipanna, tror inte att hon gillar det.
Köpte fiskpinnar här om dagen så ska prova det oxå. Annars äter vi mest typ fisk o potatis, köttfärssås o pasta o köttgrytor där köttet kokats länge o kycklinggrytor o ris. Får nog
börja ge lite mer Matit som hon får plocka än det jag skrivit där uppe, för annars är hon nöjd med att jag matar o ibland vill hon också ha sked o prova o så.
Men när du ger din lilla som hon får plocka som är Matit, ger du plocket först o sen matar elr gör du samtidigt?
Tänker att om lillan sitter o plockar mat så kanske hon inte vill bli matad så mkt samtidigt? O sen är lillan ganska lat ibland hon vill gärna bli matad o att man håller vattenflaskan o smoothies osv.