• pco

Majbebisar 2015

Blicka skrev 2015-09-19 11:25:28 följande:

Dop imorgon o sista baket nu. Sen ska vi ikväll ställa ordning i lokalen för fikat imorgon. Sambon ute o jagar älg o fick skjuta igår.

Lycka till på dopet imon :) :)
  • pco
    Blicka skrev 2015-09-20 22:06:13 följande:

Dopet blev väldigt lyckat! Min bror o en kompis spelade en låt, vi sjöng tre psalmer (901 lilla liv, 215 lilla barn o 606 det gungar så fint) o lillan var nöjd hela dopakten o festen. Äldsta barnet hällde vatten o tände ljus o mellan stod med oss en liten stund iaf. Nu blir det paus från festligheter som vi ska fixa iaf o det känns skönt! Ett fint minne har vi fått från dagen

Åh va kul :) härligt att ni är nöjda :)
  • pco

Här har vi en riktig jobbig period. Lillan har varit förskyld förr förra v men ätit bra o sen blev hon bättre i två dagar o sen vart super förskyld igen med värsta hostan som följd. Hon varken äter elr sover. Idag har hon endast ätit 220ml ersättning på ett dygn samt lite fruktpuré o vatten, inte sovit mer än 1,5h på hela dagen. Då hon hostar upp massa slem. Har fått ventoline som ej hjälpt något. Imon ska vi tillbaka till barnmedicin för en ny bedömning. Ursch det är såååå jobbigt att se henne såhär o ingen av oss sovit något heller då hon inte kommer till ro o hostar så mkt o jag har suttit med henne i famnen nu ett dygn då jag satt henne i babysittern två gånger idag för att kunna gå på toa :/ .. Jag har astma oxå så är rädd för att lillan har förskylningsastma :( stackars min lilla plutt som knappt kan låta heller något då hon har blivit så hes :(

• pco
    Blicka skrev 2015-09-22 20:37:25 följande:
    Men vad jobbigt hoppas ni får någon rätsida på det o att hon snart blir bättre. Kan det vara krupp/falsk krupp? Vet inte om sådana små kan få det. Min mellan har det vid förkylning, märker heshet o skrällig hosta då, men han är två år.
    Hmm ja där sa du något, har inte tänkt på det då man inte brukar få det innan 6mpnader, men det låter faktiskt som så. Ska prata med bm om det, vi ska vara där kl 10 så får väl se. Tack för tipset :)
  • pco
    Blicka skrev 2015-09-23 09:32:29 följande:
    Värt att kolla iaf. Vi trodde från början tecken på astma o fick flytande bricanyl som inte hjälpte, nu förstår vi varför! Lycka till kl 10.
    Nu har vi va där och i och med att ventolinet inte funka så sa han att det varken va astma elr krupp, bara en vanlig förskylning med följd av hosta, så vi skulle avvakta veckan ut så har det inte blivit bättre nästa v så skulle vi komma tillbaka., men med tänkte på att jag har astma så måste vi vara väldigt observanta.
    Tack så mkt för hjälpen :)
  • pco
    Blicka skrev 2015-09-23 15:50:24 följande:

Lillan hittade sina fötter nyss! Vilken lycka hos henne

Wohow ja de blir såå glada :) :)

Har er lilla snurrat än? Inte här iaf, typ 1 elr två gånger för längesen bara men det va av misstag en gång såg man o hon blev så chockad o en gång i sängen o där är det ju lite lättare. Hoppas det lossnar snart.
  • pco
    Serah skrev 2015-09-23 19:36:47 följande:
    Hoppas förkylningen går över snabbt då. Låter inget roligt alls så som hon har det :(
    Blicka skrev 2015-09-23 15:50:24 följande:

Lillan hittade sina fötter nyss! Vilken lycka hos henne

Åh så kul! :) min pojk leker mest bakåtvänd ostbåge när han ligger ner, haha. Så han har inte riktigt hittat sina fötter än. Jag tror han försöker komma på hur det var han gjorde när han lyckades rulla. Han gjorde det flera ggr under två dagar sen tog det stopp. Han glömde det eller nåt. Det han däremot kommer ihåg är hur han kan rulla från mage till rygg. Så så fort man lägger honom på mage så rullar han runt och ligger och skrattar :p
    Åh tack så mkt :)

Här är det oxå ostbåge på lillan men inget mer tyvärr.

Hur går det för er andra med mat? Någon som har hittat något som er lilla tycker om? Elr kör ni mer på amning elr ersättning?
  • pco
    Serah skrev 2015-09-24 10:11:25 följande:
    Skulle precis gå in här och fråga om mat jag med :)

Vi ska börja med smakisar. Har lite potatis jag ska koka. Men hur mycket ska man ge egentligen? Vi testade förra veckan och han slukade flera teskedar (vart väl max fyra) men så vart det tvärstopp i magen hehe.

Känner att han är väldigt intresserad av den mat vi äter. Så det vore kul att börja när man ser att han har intresse i det.

Sen vet jag inte hur vi ska göra med gröt och så om vi ska prova med mjölkfritt direkt eller med vanlig gröt med mjölk.

Hur går det för er?
    Vi gör så att vår lilla får äta så mkt hon vill ha, dock inte börja med en helburk. Härligt, när de har intresse för det :)
    Mitt tips är att de ska äta gluten o mjölk för att se om de skulle ev ha allergi, tar man bort det från början så vänjer sig deras magar ej vid sånt.
    Till gröt behöver de ingen mjölk,(de kan heller inte än få i sig mängder av våra mjölkprodukter, det enda man kan är att de kan få smaka från fingret om du gjort typ någon sås tex. av mejeriproduk)blanda i typ äppelpuré elr katrinplommon elr något gott om du nu väljer naturell havregröt, annars finns ju banangröten o då behövs ju inget blandas i utan jag ger det som det är så får hon vatten till oxå, o ev någon god fruktpuré efteråt istället. :)
    Min lilla är lite knasig då ena dagen hon kan ära några tsk gröt o sen andra dan bara kniper med munnen. :/
  • pco
    malle88 skrev 2015-09-25 15:34:44 följande:

Babysim idag. En hit för lillan, och för mamman för hon sover som en klubbad säl så jag med kan sova ikapp :)

Åh va kul och mysigt :)
    Vi funderar oxå på det. Hon i receptionen sa som tips att prova engång först på familjedag som de har i en liten varm barnpool på vallhalla två h på söndagar för barn 0-7år så vi tänkte testa det först men hon älskar att bada så lär ju tycka om det :)
Svar på tråden Majbebisar 2015