Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

Ikväll har jag fått ägglossningssmärta from hell, känns konstigt men positivt. Brukar känna av ägglossningen annars också, men inte så här... Men jag fick också en väldigt kraftig mens sist. Tror det är hormonerna som spökar efter spiralen. Hoppas det tar sig nu bara, vi hade sex inatt så det känns som att det borde vara bra tajmat!

• Tussilago6
    Minlillaplutt skrev 2016-05-13 19:46:19 följande:

Tack för tanken, men......tyvärr kom min mens! :(

Tråkigt, hoppas det går bättre nästa gång!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-13 20:48:14 följande:

ja och så som grädden på moset så har vår 2-åring börjat sovvägra på kvällen och springer upp 30 gånger minst. jag blir galen. hoppas inte det tar sig denna månad. så jag hinner landa lite i det och få ordning på 2-åringen

Äh, du har ju typ 9 månader på dig ändå! Fast det kanske inte blir så mycket ligga av med sonen runtspringandes iofs? Min minsta lilleplutt fyller snart 6 så jag får sova och göra det mesta annat relativt ostört, men nu tycker en visst att det är en bra idé att börja om!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-14 13:45:50 följande:

Har en liten tjej men jo vi får till det när hon sover middag och på kvällen när hon sover. Även om hon krånglar nu så somnar hon i alla fall någon gång. Igår vid 22 men hon sover i eget rum och sover hela natten. Kommer till oss vid 6 ca och somnar om till 8 eller 9. Så det är inte farligt så. Vi är vakna till ca 01 oavsett så vi får till det en gång om dagen minst om vi vill. Men det är ändå frustrerande när hon aldrig krånglat så förut. Men som du säger vi har ju x antal månader på oss. Och förhoppningsvis är det ju bara en fas. Hon är världens snällaste annars.

Ska bli spännande att se när det tar sig faktiskt. Jag tror faktiskt helt hundra på en majbebis så i slutet på sommaren kanske det tar sig.

Aha, förlåt. Tyckte jag läste att du hade en pojke men det inbillade jag mig visst! Men vad skönt med en sån känsla, då gör det liksom inte så mycket om det inte blir på direkten.

Jag tror att det tar sig snabbt för mig, för det har gått på första försöket med alla barn. Men jag är ju äldre nu, har en ny man också så jag försöker intala mig att det nog kommer att ta längre tid nu. Man kan ju bli så ruggigt besviken annars.
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-15 21:09:15 följande:

Fy fan... Haha! Jag beställde en amningsbh :'D Behöver ju en ny så jag tänkte varför inte?! Haha, vad slut man är...

Haha Ja men en bh behöver man väl i hur som helst!! :-P Jag vet hur det är, jag är helt knäpp. Kan gå in i en affär och bara rulla på lite barnvagnar och så. Sen får man skämmas över att man inte ens är gravid när expediten kommer och frågar om man behöver hjälp...
  • Tussilago6

Jag tycker verkligen att tiden sniglar sig fram nu, det är hur lång tid som helst kvar till bim. Jag hade ägglossning för tre dagar sedan och går konstant och känner efter symptom som omöjligt kan finnas där. Och nä, ingenting känner jag heller... Skulle bara vilja spola förbi en vecka.

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-17 00:31:49 följande:

Haha ja det kan vara så. Och så inbillar man sig saker. Jag känner att min ägglossning är på gång om några dagar. Så spännande. Men snart kan vi alla testa. Längtar till juni.

Ja, och nu har ju faktiskt halva maj gått så vi borde ju kunna beta av andra halvan i rask takt också... Men man har visst tålamod som en treåring!
  • Tussilago6

Nån som har passerat äl som börjar få några symtom? Jag är lite risig i magen och förkyld så det är väldigt svårt att känna nåt som inte skulle kunna vara relaterat till att jag är lite sjuk. Trist när det enda man har att ägna sig åt just nu är att känna efter...

• Tussilago6
    mrsbygg skrev 2016-05-18 18:07:24 följande:

här går jag och väntar på ägglossning! mina tester ger inga utslag, men jag har ont i magen som jag brukar vid äl, och äl flytningar, så vi kör på!läste dock nyss att man inte ska göra äl tester på morgonurin?! utan lite senare på dagen, kan det vara därför det inte gett nå utslag? Jag har bara testat på morgonen..:/

Jag fick inget vidare utslag på äl-test heller, kunde ana en svag stegring under två dagar, det var allt. Men hade tydliga äl-smärtor så jag tror jag hade ägglossning iaf. Hoppas.
  • Tussilago6
    mrsbygg skrev 2016-05-18 18:28:11 följande:

Åh, får hoppas på det...

jag tog ett till precis nu för jag har sån tydlig äl smärta och äl-flytningar så var tvungen å se om det blev nå skillnad, men nepp, nada :(

Jag får hoppas känningarna är på riktigt och att det tar sig ändå!

Precis samma för mig, det vart ingen skillnad på eftermiddagen. Jag hade svag stegring på torsdag och lite mer på fredagen, på eftermiddagen började jag få känningar i äggstockarna och testade igen men resultatet var likvärdigt med morgonens. På kvällen fick jag riktigt ont och morgonen efter gav testet inget utslag alls. Så jag hoppas att ägglossningen ägde rum där på fredagkväll. Jag vet inte hur tillförlitliga testen är...
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?