Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

hurtänktedunu skrev 2016-04-19 15:40:38 följande:

haha då är det ungefär som mig. jag har också äl i slutet på maj så då är det bara att köra.

ja du får nog stanna kvar helt enkelt. här har vi många bra tips :D

Nu känns det att det håller på att närma sig, fast dagarna ibland tycks snigla sig fram. En del dagar består helt av bebisnamn och barnvagnar och en del av nån mild form av kalla fötter när jag frågar mig om och om igen om jag verkligen verkligen vill. Men i slutet av dan så vill jag alltid fortfarande så!

Nu känns det så spännande att få följa utvecklingen i den här tråden, det är nog inte länge kvar till dom första plussen börjar ramla in! Fast vi får väl vänta in i juni på det...
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-20 08:51:49 följande:

Åh ja det är lite samma här. Jag velar också mycket nu men i slutet av dagen vill jag också. Har vart mycket sånt nu i och med erbjudande om nytt jobb och lite så men nej jag vill köra på ändå. Det känns som att jobb är en väldigt dålig ursäkt för att vänta. Jag vill inte bli någon som väljer karriären framför familjen. Och jag har nu redan en fasttjänst så byta kan jag ju göra sen.

Så nu väntar jag bara på mensen. Kommer andra veckan i maj. Sen kör vi. Är lite sugen på att tjuvstarta helt klart men nej jag vill inte ha i januari. Så nu väntar jag. Lika bra.

Jag får dagdrömma så länge

Det är precis samma här på jobbfronten, jag har en projektanställning som tar slut i oktober och jag driver också företag på sidan om. Så först tänkte jag att det blir perfekt att köra på heltid till oktober (förutsatt att det tar sig inom ett par månader alltså) och sen jobba deltid november -bf. Men nu verkar det som att jag kan fortsätta och kanske få en fast anställning om jag vill, så lite dålig tajming. Men det det finns ju aldrig nåt perfekt tillfälle heller. Och nå yngre kommer jag ju inte att bli så vi kör på ändå. Det kommer nog fler öppningar framöver på jobbfronten.

Jag har äl typ nu, så snart är det inte ens möjligt att tjuvstarta längre, snart är det på riktigt!
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-04-20 09:34:06 följande:

Absolut, det gör jag. Gissar på att den håller sig för humöret är som PMS emellanåt och märker direkt på huden när det börjar närma sig, får mer blemmor och "finnar" vid mensen och de dök upp igår. Så håller tummarna att kroppen sköter sig.

Ja verkligen nära och så roligt,

Börjar redan nu fundera på hur jag ska dölja det på jobb och vid redan inbokade evenemang om det tar sig de första gångerna hahahah man blir lite knasig som funderar å planerar så mycket fast det in ens är bebis gjord än.

Hur länge har du haft din spiral? Hade du mens å ÄL känningar under tiden??

Jag har haft spiral i 5,5år. Jag bytte den för 6 månader sen. Jag här haft yttepytte mens under tiden, har typ aldrig behövt trosskydd ens. Äl känner jag ibland som svag mensvärk.

Ja jag har hela livet inplanerat nu efter ett hypotetiskt bf om det tar sig direkt, som min hjärna verkar utgå ifrån att det ska göra. Måste hela tiden påminna mig om att det kan ta ett tag...
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-20 14:26:23 följande:

Jag har ägglossning på lördag så nu aktar jag mig för att få för mig något och håller mig. Bara jag passerar och kommer in i nästa vecka så är vi all good.

Ja men det är ju helt klart så. aldrig ett perfekt tillfälle. Och jag tänkte att jag kör på så här nu och så tänkte jag läsa kurser medan jag är mammaledig så jag ökar min kompetens lite också.

Men nej aldrig något perfekt tillfälle och nu känner jag att tänker jag igenom det mer så kommer jag aldrig komma fram till något vettigt alls och så kommer jag bara skjuta på det i all oändlighet för det kommer alltid vara saker som man behöver göra före. eller som man vill göra.

Nä nu kör vi bara, det finns massor med år kvar att bry sig om jobb sedan! Nä nu får du hålla dig över helgen, det är inte maj ännu!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-21 23:56:19 följande:

Tänkte och diskuterade lite ikväll med min man och tänk om man får en sådan som skriker dygnet runt nu?

Vi har ju haft sån jävla tur med vår första. sov hela nätter, aldrig gnäll, aldrig skrik, lugn och trygg och snäll, inget krångel över huvudtaget. Alltid gått att ha med henne överallt och ingenstans liksom. Hon har anpassat sig till det mesta.

Hon är ju snart 2 och har aldrig trotsat.

Vi kan kolla på film på kvällarna, mysa och ha vuxenmys utan några större krångligheter. Vi är så sjuuuukt bortskämda. Men tänk om nästa blir ett monster? jag börjar nästan bli lite orolig.

Hon har dessutom kunnat sova hos farmor och farfar och vart sjukt trygg med dom. Vi har kunnat ha dejter och kvalitetstid med varandra. Jag är nästan lite rädd att ge upp det där. Är jag helt knäpp om jag tänker så här?

Jag förstår att barn kan ha kolik eller andra bekymmer som gör dom väldigt griniga, och att alla barn är individer. Men bortsett från det så tror jag mycket på att lugna avslappnande föräldrar ger lugna avslappnande barn, på det stora hela. Har ni lyckats skapa en sådan trygghet hos ert första barn så lär ni lyckas bra igen!
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-04-21 20:39:47 följande:

Nu kom mensen! Eller början till, så en dag tidigare än tänkt men har lite lätt mensvärk och nu är det bara räkna dagar till ÄL. Så inget har ändrats i min cykel som jag tror den var mätning hade spiralen i ????

Härligt, nu vet du när du har BIM, spännande! Hoppas min cykel också håller sig orubbad.
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-04-22 14:19:30 följande:

Jag ringde till mödravården idag för att boka en tid att ta ut spiralen o hon hade en tid idag! Så nu sitter jag här i bilen på parkeringen utan spiral o sååå pirrig!

Roligt! Min ryker på onsdag!
  • Tussilago6
    Aprildimma skrev 2016-04-22 22:08:11 följande:

Jo det är klart man tänker så, så tänker jag med.. Det är ju ganska bekvämt med bara ett barn, och desto större de blir desto lättare blir det känns det som. Eller i alla fall mer självständiga.

Kan inte säga att vi har haft ett lätt barn, det var tufft första året, och därför är det klart att vi känner lite motstånd med att köra ett slit-år till ;) Hon har aldrig varit ett jobbigt barn eller så, men ganska "high need" och haft stort behov av att vara nära osv. Som ett plåster på mig typ hela första året ;) Ville inte sova själv osv, bara på mig.

Å andra sidan är hon ett lugnt barn och har aldrig röjt runt som vissa barn gör. Kunde kommunicera väldigt tidigt och uttrycka sig och då upplevde jag att hon blev  mer nöjd. Precis som att hon inte trivdes med att vara bebis och inte kunna göra nåt själv.

Jag känner nu att vi är så mycket mer rustade för ett andra barn. Om det är som första kommer vi liskom veta att det går över och hur vi ska hantera det på ett helt annat sätt än vi visste när vi fick första barnet.Hehe jo det är ju alltid lätt att säga när man själv har haft ett enkelt barn ;) :)

Fast jag har inte bara haft "enkla" barn, min andra dotter var lite som din, hon ville vara nära och bli buren osv och var sur i typ tre år. Men för varje barn jag har fått så har jag blivit en mer och mer avslappnad förälder och konstigt nog har jag fått lugnare och lugnare barn. När jag fick tvillingarna så bestämde jag mig för att inte bära dom i onödan och att dom skulle få somna själva i sina sängar för att vi skulle ha ett hanterbart liv. Och det gick! Femte barnet har liksom bara hängt med, otroligt harmoniskt. MEN som sagt, det finns massor med faktorer som man inte rår över. Och jag förstår att jag har haft tur. Men jag tror även att man kan påverka barnet mer än man tror.
  • Tussilago6
    marengen90 skrev 2016-04-23 22:00:44 följande:

Blä vi har blivit jätteförkylda här hemma så kommer nog inte bli något denna månad. Äl nästa vecka och vi är helt utslagna.. så himla dålig timming!!

Blä vad trist, hoppas att ni repar er så att ni kanske hinner få till nåt iaf! Annars, bättre lycka nästa månad!
  • Tussilago6
    marengen90 skrev 2016-04-24 16:26:54 följande:

Jag skulle nog orka få till det men mannen har en mancold och känner sig döende... så det hänger på honom ;P Annars blir det kanske en februaribebis ist!

Haha, mancold -det värsta som kan drabba en man, värre än att föda barn har jag hört!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?