Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

Lilla.p skrev 2016-06-04 14:45:10 följande:

Hur många här inne försöker producera nummer 3?

Här är det nr.6 som försöker bakas, åtminstone för mig, vi är också en modern familj! Försök nr 2 nu och räknar ner till ägglossning...
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-06-05 12:47:23 följande:

Hmm..

Fick förmodligen min mens nu... på dag 35 i min cykel... tråkigt!! Trodde faktiskt på allvar att jag var gravid! :'(

Tråkigt! Det var samma för mig när jag fick mens sist, kände mig så himla gravid men blev visst grundlurad av kroppen. Sån otrolig besvikelse. Men man kommer över det och kommer igen, snart är man inne i en ny cykel... Nu har jag 6 dagar till ÄL, så nu är det nedräkning igen! Bättre lycka till oss nästa gång! Kram
  • Tussilago6

Hur går det för alla i tråden? Här börjar det närma sig ägglossning, känns som att jag har ägglossning redan nu pga ägglossningsflytningar sedan ett par dagar tillbaka men den är några dagar kvar enligt kalendern. Jag har inte testat med äl-test denna gång för jag hade inga hemma. Nu har jag fått idag med posten så jag kanske kollar imorgon. För säkerhetsskull så ligger vi varannan dag! Hoppas att det går vägen denna månad!

• Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-06-07 16:19:50 följande:

Väntar in BIM nästa vecka. Känner mig på det stora hela som vanligt, förutom att jag kanske är lite tröttare än vanligt. Har också molvärk som kommer och går. 

Försöker ställa in mig på att det inte har blivit något denna månad. Det är ju trots allt inte jättevanligt att det tar sig på första försöket

Men det händer! Hoppas hoppas!
  • Tussilago6

Nu tror jag att ägglossningen är över för denna gång, har inte testat men det känns så. Är på dag 13 och flygningarna är borta men jag har inte känt nån molvärk eller så, det brukar jag iofs inte heller, men förra månaden fick jag jätteont en kväll vid ägglossning. Vi har sexat på varannan dag så hoppas på resultat! Så nu börjar den evighetslånga väntan på bim...

• Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-06-08 12:41:19 följande:

Då är vi typ lika :) är nog på ÄL +3-4, men än börjar jag inte analysera så mycket :) ska försöka mysa ikväll igen ifall ÄL är senare än jag tror. Men tyvärr är sambon sjuk nu (mansförkyling) men vi har iaf fått till det varannandag och varjedag i helgen typ.

Vad roligt, då kan vi följas åt fram till bim! Ja jag ska försöka att inte analysera så mycket denna månad, vart helt knasig sist. Tänker också ligga på lite till för säkerhetsskull, skadar ju inte! Jag hade lite ägglossningsflytningar idag igen och lite ont i tuttarna så den kanske inte har varit än... Min kalender i min app litar jag inte på för mina cyklar har varit ganska oregelbundna och appen räknar om cykeln varje månad. Så jag vet inte när bim blir exakt heller...
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-06-08 17:56:28 följande:

Ja det tycker jag absolut! Har insett att vill man ha symtom så skaffar man sig symtom så bättre om de får komma av sig själv och man blir överraskad :)

Ne jag har bara hypotetiska ÄL datum baserat på vilken dag ifrån senaste mens och när jag gissar på att jag får nästa samt om det är rimligt vad appen säger och hur jag mår. Är bara inne på andra cykeln efter att spiralen rykte så är inte hundra på hur kroppen funkar än plus att min kropp har ändrats endel under förra året pga en tävlingsdiet dom pågick väldigt länge och då ändras både hormoner och andra värden.

Samma här, andra cykeln här också och den första var konstig, jag hade mens i typ nio dagar och när det var dags för ägglossning så fick jag jätteont i äggstockarna fast inga positiva äl-test. Kände mig ändå jättegravid nån vecka efter äl så jag trodde det hade tagit sig ändå. Men det var nog nåt annat knas, testade negativt på negativt men illamåendet höll i sig, sen kom mensen. Nån form av hormonrubbning efter spiralen kanske. Mensen efter det, alltså min senaste, varade i endast två dagar och var sparsam så jag misstänker att min ägglossning uteblev.

Tävlingsdiet? Vad innebär det?
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-06-08 22:16:48 följande:

Alltså dagarna fram till äl går om möjligt ännu saktare än dagarna man till bim... Jag håller på o bli knäpp! Kom igång nu då, släpp det där jävla ägget nån gång! Gaaah!

När ska du ha ägglossning? Jag har min typ nu, tror jag, visst hade vi bim typ samtidigt? Runt midsommar? Ja barntillverkning kräver verkligen tålamod, man får bara vänta, vänta och vänta...
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-06-09 07:56:31 följande:

Ja, jag brukar alltid få mens runt 25-27 men förra månaden kom den på CD 28, alltså 5 dagar tidigare än vanligt.. Enligt app skulle jag ha haft äl i lördags men jag har fortfarande inte fått positivt på stickan :( Är på CD 18 idag. Har du nå känningar av din äl?

Nä jag känner ingenting egentligen, har haft flytningar som ser fertila ut men det är typ allt. Men jag har inte testat med äl-test denna månad, jag tycker att dom mest förvirrar. Förra månaden fick jag riktigt ont i äggstockarna vid tiden ägglossning, men då tror jag aldrig att det blev nån ägglossning... Nu kan jag bara gissa på ett ungefär när jag har ägglossning, men det känns helt ok. Har du haft några känningar? Det kan inte vara så att du missat stegringen?
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-06-09 09:20:31 följande:

Nopp, inga känningar alls, inte ens flytningar. Brukar ha äl-flytningar men har aldrig tagit nån riktig notis på när dom kom. Jag har testat med CB dubbel hormon test sen CD 9 så jag borde inte ha missat den, har testat varannan dag. Hoppas bara den är lite sen.. Hoppashoppas! Vi har legat typ varannan/var tredje dag så helt chanslösa är vi inte om jag skulle missat stegringen ;)

Åh vad drygt för dig att gå och vänta, hoppas den dyker upp snart! Jag tycker mig fortfarande ha lite äl-flytningar, de har kommit och gått ett tag denna cykel så jag vet inte riktigt om jag har haft ägglossning eller inte heller. Testade med äl-sticka igår em men den gav bara svagt utslag och eftersom jag inte testat nåt tidigare så säger det ju liksom ingenting. Jag är på dag 15 idag, känner ingenting heller...
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?