Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

Jag dricker mig aldrig full längre i vilket fall, det är ju fråga om ett glas vin eller två ibland vid nån tillställning. Men det känns ändå lite dumt när man aktivt planerar barn, det är ingen stor uppoffring för mig i vilket fall. Jag får väl dricka mellan mens och äl, men hoppas att man slipper få några fler mensar så är ju frågan ur världen!

Just nu verkar dock inte den här kroppen vilja sluta mensa, sjätte dagen med kraftiga blödningar nu. Kroppen är kanske inte helt i balans efter hormonspiralen. Vill att den ska ta slut så jag kan börja ligga!

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-05 11:14:42 följande:

Enligt uträkning borde jag ha äl runt 11 maj då mensen kom 27 april... Men idag har det kommit riktigt slemmig flytning.. Typ äggvita! Flera gånger i dag när jag gått på toa idag har pappret bara glidit när jag torkat mig?! Kan det vara äl redan? Måste hem o testa! :D

Gjorde du nåt äl-test?
    hurtänktedunu skrev 2016-05-06 18:26:11 följande:

Nu är min mensvärk på gång. Antagligen och enligt planen ska mensen komma i morgon. Sååååå spännande

Härligt, nu börjar det hända saker!!

Här håller kroppen fortfarande på att strula. Jag blöder fortfarande, är på dag nio nu i den här evighetsmensen. Hoppas att det ger sig snart. Jag undrar vad som händer med resten av cykeln när mensen håller på så här? Antagligen är inte kroppen helt i balans efter hormonspiralen.
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-05-06 18:19:45 följande:

Nu har jag fått massiva ÄL sekret så tror nog jag har ÄL nu eller snart! Det blir mysa ikväll å hel helgen! Kanske är det så att jag har en ordentlig ÄL IOM alla kramper från i söndags! Blir knäpp på hur kroppen funkar men fasiken vad skönt att se att det är nog nu jag har ÄL :) nått klockrent tecken hahaha

Har du gjort nåt mer äl-test? Bra att ligga lite extra ifall att!
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-05-07 16:34:29 följande:

Någon som har bra tips på böcker (facklitteratur) rörande föräldraskap och barn som kan vara roliga och intressanta att läsa nu när man hoppas att bli gravid snart?

Jag håller på att läsa en bok som heter "kärlekens roll" som handlar om små barns (fosterstadie samt första levnadsåret typ) neurobiologi, det är en forskningsbaserad bok som handlar om vilken betydelse föräldrarna och miljön har för hjärnans utveckling. Lite tung men väldigt intressant!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-07 19:57:10 följande:

Så tråkigt. Men det kommer nog igång snart med det normala. Är väl till att ställa om sig kanske. Får se när min är slut. Hoppas på onsdag senast.

Det börjar avta lite nu i allafall, alltid nåt. Men nu vet jag inte riktigt när det blir ägglossning, men jag kan ju alltid roa mig lite med att testa!
  • Tussilago6

Här händer det grejer i tråden, kul! Jag provar äl-test för första gången för kul skull, har haft jättelätt för att bli gravid förut så jag känner inte att jag egentligen har nåt behov. Men nu börjar jag nästan att ångra mig. Jag har provtestat förut och alltid fått ett svagt utslag. Nu har jag 3-4 dagar kvar tills jag borde ha ägglossning enligt kalendern men nu blir testet helt blankt, känns konstigt. Min ägglossning kan vara förskjuten för min mens var långdragen och konstig efter uttag av hormonspiral men känns märkligt ändå. Onödig oro, hade jag aldrig börjat testa hade jag ju sluppit det, men nu måste jag ju fortsätta...

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-11 09:31:51 följande:

Enligt app skulle jag ha äl idag men svaga streck o bara en cirkel på ältest... Bara o vänta o se... Tror jag ska bjuda mig själv på sushi som tröst ;)

Samma här, borde ha äl men testen är helt blanka. Min mens vart ju lite konstig efter spiralen, den höll i sig i typ tio dagar och jag hade lite blod i flygningarna ända tills igår så jag antar att ägglossningen blivit förskjuten... Och nu känns det som om jag ALDRIG kommer att få ägglossning igen haha, knäpp man blir! :-P
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-12 08:32:59 följande:

Idag har jag en blinkande gubbe på CB!! Alltså borde själva ägglossningen vara på söndag? Om jag förstått det rätt? Är så barnsligt glad, vill bara ringa hem karln från jobbet ;) Tyvärr jobbar jag ikväll så vi får se om det går att väcka honom för ett litet nyp ;)

Wihoo!! Klart då ska väcka honom, man kan förföra någon i sömnen också! Jag fick ett yttepytte streck på stickan i morse, knappt befintligt men mer än igår. Dessutom kan jag ana lite äl-sekret. Mycket spännande! Här ska liggas!
  • Tussilago6

Hur går det för alla? Jag hade en liten stegring på äl-test idag, hoppas på ägglossning i helgen! Det känns skönt att kroppen verkar funka efter spiraluttaget.

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-13 11:18:16 följande:

Min mens var slut i förrgår och igår körde vi första oskyddade och gud vad läskigt det kändes. Jag började få lite kalla fötter och känner att "oj ska vi verligen göra det här igen, är det inte bättre att vänta ett år till" osv osv. ja ni vet.

så här kände jag inte med första vill jag lova. haha

Men nej nu har vi tagit beslutet och eftersom att mannen är på så kör vi. vi har absolut inget som hindrar faktiskt. Så nej nu är det full fräs. hoppas på att det går så vi får en liten till nästa vår.

Haha, sådär blev jag också nu när vi började men nu har jag kommit över det igen! Hoppas att det tar sig snabbt för dig nu!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?