Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

Agge83 skrev 2016-04-06 22:45:10 följande:

Hej! Får man hoppa in här? Har Efter 7 månaders tjat äntligen fått med mig min kära sambo på noterna, har kört med avbrutet tills nu. Å blev gravid förra månaden men fick ett tidigt missfall. Denna månaden ör han på tjänsteresa över hela den fertil perioden.. Sååå det blir i maj, vilket kanske är lika bra då vi har tre barn redan som är födda i januari ;) det blir vårat 3:e barn var, men 1:a ihop. Så en stor familj blir det :) BIM 25/5

Längtar så jag går åt snart!

Spännande! Vi planerar också vårt första gemensamma, känns såååå roligt! Det känns fint med ett barn som blir allas gemensamma syskon också, det binder liksom alla tillsammans på ett biologiskt plan med!
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-04-07 08:24:23 följande:

Åh, ett tidigt ultraljud skulle vi också vilja göra. Är det möjligt att få göra det om man betalar för det? Antar att det annars krävs speciella omständigheter för att få göra ett tidigt ultraljud?

Hos oss får man göra det på första läkarbesöket, runt v.10!
  • Tussilago6
    Agge83 skrev 2016-04-07 17:02:05 följande:

Ja det känns spännande, :) vill gärna stt vi skall känns oss som en familj allihop. Samt att detta binder ihop mig och min sambo, varannan vecka är vi helt själva å då känns vi inte riktigt som en familj. :) hur gamla är era barn?

Vi har också barnen varannan vecka förutom en av mina döttrar som är hos pappan varannan helg bara. Så vi är helt barnfria varannan helg. Våra barn är mellan 5-15, så ganska stora. Hur gamla är era?
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-13 17:22:08 följande:

Åh gud vad jobbigt det börjar bli nu. Börjar bli så sugen så jag blir galen. Nästan så man vill börja i april istället för maj. Men nej jag ska hålla mig. frågan är bara hur ska man orka vänta 1 hel månad till?

Samma här, men snart har jag min sista ägglossning innan, woop woop!! Så snart behöver vi inte hålla oss längre!!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-13 22:32:50 följande:

samma här. Mensen tog slut idag så nu väntar vi på sista slöseriägglossningen innan vi äntligen kan köra igång. 29 dagar kvar.

även om det kommer bli en hel del väntande så kommer det ändå kännas bra då man äntligen är igång och det kan hända när som helst.

Min mens slutade för tre dagar sen så vi är typ på samma ställe, spännande!! Om två veckor åker spiralen ut...
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-14 10:33:45 följande:

åh så spännande. ja nu ska vi se till att ta slut på alla kondomer vi har hemma så vi inte har någon ursäkt. då är det bara att köra.

Jag längtar som en tok nu efter att få fixa lill*ns rum och allt sånt. Hoppas min plan blir bra nu. Kommer den lilla på våren nästa år så kommer vi kunna vara hemma tillsammans hela familjen till augusti :D

Jag med! Kan knappt tänka på något annat, och dagarna går såååå sakta. Funderar hela tiden på namn, vagn, ultraljud, bf osv... Det bara mal på! Låter skönt att ni kan vara hemma länge tillsammans! Jag är egen företagare och tänker att jag ska jobba på halvtid hemifrån så sambon också kan vara ledig på halvtid, det skulle vara jättehärligt!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-14 23:43:07 följande:

Haha det är inte bara jag alltså. jämt när jag är på affärer nu så ser jag bara massa söta kläder som skulle passa en kommande bebis. ska ju leta till den stora. även om hon också får haha.

Ja det är jätteskönt. vi kommer köra så först sen är jag hemma till bebis är 1 år helt och efter det kör vi båda 50% hade vi tänkt. Blir lugnt och skönt. Jag vill verkligen inte vara hemma lika länge med nästa. jag tycker om att jobba.

Jag vill gärna vara hemma ganska länge denna gång, även om det blir på deltid då. Med sonen var jag bara hemma i åtta månader och sen fick dåvarande vara hemma tills han var ett sen fick han börja på förskolan. Verkligen inte optimalt, men det var så livet såg ut då.

Ja jag måste nästan gå själv på stan nu för tiden så jag kan kolla på bebisgrejer hur mycket jag vill!
  • Tussilago6

Ååh, nu är det ju snart maj!! om en vecka åker spiralen ut, sen mens och sen... Verkar som att jag måste hålla mig kvar i tråden så jag får lära mig ett och annat, jag har NOLL koll på barnvagnarna nu för tiden (shit vad jag lät gammal nu), det var 10 år sedan jag köpte vagn sist, och då var det tvillingvagn. Innan hade jag köpt nån begagnad på blocket. Men nu är jag tillsammans med en man som tycker att man ska ha "riktiga" grejer, haha. Själv är jag inte så noga. Jag tycker det är kul med vagnar och sånt, men det går bra med gamla också...

• Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-04-19 09:03:23 följande:

Nu är den lilla spiralen ute!!!!! Wooooooohoooooooo

Härligt, steg 1 liksom!!
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-04-19 19:18:59 följande:

Ja första steget avklarat, nu är det bara invänta mensen i slutet av veckan (om den visar sig som innan typ) och ägglossning veckan efter, så i princip ska det produceras en bebis nästa helg om jag får som jag vill hahahaha önsketänk ????

Skriv gärna hur det går med mensen, jag tar ut min spiral om en vecka och jag funderar på om det kommer att ändra mensen. Jag ska egentligen ha mens en vecka efter, men tänker att det kan bli tidigare... Känns helt overkligt att det är så nära nu!!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?