Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

hurtänktedunu skrev 2016-04-25 09:53:25 följande:

Nu räknar vi ner. 16 dagar kvar innan vi kör igång.

Ibland får jag riktigt kalla fötter men min man får mig på rätt bana igen. han är verkligen bäst. säger att nej det finns absolut inget som håller oss ifrån att starta nu så det är bara att köra.

Jag tror att jag tänker för mycket och vill planera allt för mycket. in i minsta detalj.

men nej nu släpper vi på det helt enkelt.

Samma här, får världens ågren ibland men som tur är så går det alltid över väldigt snabbt. Annars kanske man hade behövt tänka om. Men det är nog bara för att det börjar att närma sig, jag har ju gått och toklängtat över ett år nu och aldrig tvekat. Men nu, två dagar innan spiralen ska ut så tänker jag jätte jätte mycket på om man verkligen borde börja om osv. Men det är klart att vi borde!
  • Tussilago6

Idag har jag tagit ut spiralen, wihoo! Fick även ett litet snack med barnmorskan, jädrar vad det känns på riktigt nu! Är alldeles pirrig!! Nu väntar jag bara in mensen som ska komma typ till helgen!

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-04-28 07:26:38 följande:

Hoppas den dyker upp då så du kan börja räkna ner till äl :) Just nu är jag inne i värsta bebisbubblan o bara längtar!

Ja den får gärna komma lite tidigare! Då kan man ju göra en graviditetsuträkning och få ett bf ifall det tar sig direkt lixom... Är nog lite inne i en bubbla jag med, haha!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-01 20:34:37 följande:

testa går väl alltid. skadar ju inte att ha koll. eller så skiter man i allt vad tester heter och sen har man sex istället.

Haha, bästa tipset! Det ska jag också prova!

Tänk vad det är nära nu, om några veckor börjar kanske de första plussen att ramla in i tråden. Sååå spännande!! Jag har redan en liten hög med test som ligger här hemma och väntar.

Idag börjar jag på ett nytt jobb, ett nytt på mitt gamla så det är ingen jättegrej men känns ändå kul. Ha en bra dag idag tjejer!
  • Tussilago6
    marengen90 skrev 2016-05-02 06:20:52 följande:

Jag ska testa redan nu till helgen. Dagarna går helt plötsligt så långsamt och jag börjar bli nervös nu! Tänk om vi blivit gravid och hela vår värld vänds upp och ner igen på det där konstiga magiska sättet :D Har också en hög med tester som bara väntar på mig haha.

Kul med nya utmaningar i jobbet :)

Sååå kul att testningen snart är igång, det är roligt att höra hur det går för andra också! Den där spänningen när man står och stirrar på testet och väntar på ett eventuellt streck... Wow!

Jag har fortfarande mens så det är ett tag tills jag är där, känns långt bort samtidigt som jag vet hur nära det faktiskt är nu! En dryg vecka till äl... Hoppas sambon är på hugget då!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-02 09:29:39 följande:

Jag har traderat hem lite ältester bara för att få lite koll efter spiralen.. Sen tycker ju jag att dom där testerna är himla spännande! ;) Förra gången låg vi lite titt som tätt o det tog sig på första... Hoppas det går lika snabbt den här gången men jag tror inte det... Jag ska börja spana efter äl runt 7 maj men tror den dyker upp senare...

Jag har inte heller använt äl-tester under tillverkningen av dom andra barnen, vanligt sex med jämna mellanrum funkade utmärkt. Det har tagit sig på första försöket varje gång. Nu är jag rädd för att det inte ska gå lika lätt denna gång, är ju lite äldre nu, så jag försöker intala mig att det kommer att ta några månader...
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-02 19:37:22 följande:

Ja här händer det inget fortfarande. Mycket fullspäckad vecka som kommer avslutas med mens men sen så kommer även vi köra igång.

Men den som väntar på något gott är det väl.

Skönt att du har fullt upp iallafall, då går tiden lite fortare!! Det här med att göra barn är ju en evig väntan, vänta på mens, vänta på ägglossning, vänta på bim... Det är kanske en tålamodsträning inför vad som komma skall!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-03 16:49:44 följande:

Jag skulle tycka att det var skönt att bli gravid nu så man kan hålla sig lite hemlig över semestern... Vänta in lite säkrare tider! Just nu är det mycket middagar, vin o myskvällar... O jag som har så svårt att hålla tyst! O ljuga är jag helt värdelös på...

Samma här! Var på möhippa i lördags och drack (förhoppningsvis) min sista alkohol på väldigt länge. Nu har vi bröllop och lite andra evenemang på gång framöver som kväver bra lögner om inte mina kompisar ska fatta, dom väntar sig nog att det ska hända snart så dom kommer säkert hålla span dessutom! Jag får nog fejka en sjukdom som kräver starka mediciner eller nåt... Haha.
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-03 18:19:53 följande:

Jag måste sända ut värsta vibbarna just nu för två oberoende kompisar har frågat om jag är gravid.. Och jag tror inte att så många förväntar sig en liten trea hos oss ;) Vi har en fest innan BIM som jag tänker njuta av! Gravad lax o rödvin längtade jag efter under graviditeten så det tänker jag unna mig lite extra... ;)

Ja passa på, härligt! Hur ska man egentligen bete sig mellan ägglossning och bim, när man inte vet om man är gravid eller inte? Jag tänkte ifall det tar några månader att bli gravid så kanske man vill leva som vanligt fram till dess. Hur tänker du? Och ni andra? Det kanske är så tidigt i en eventuell graviditet så det inte spelar nån roll? Ingen moderkaka osv...
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?