• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 20:43:42 följande:

Jag tror oxå väldigt gott om bb sophia, i de allra flesta fall går allt super bra. Det är bara när det inte gör det som min förtroende inte finns där. Och när 3 olika överläkare på 3 olika sjukhus tycker att de ska stänga så finns det skäl till att de gör de uttalanden.

Det visste jag inte! Förstår att man tvekar då!

Vi väljer inte mellan det så jag har inte läst på. Tack för infon!
  • Jamas

Grattis till sparkarna! Otroligt att du lyckats fånga på video dessutom. Har börjat känna av lite men det är nog ett tag kvar innan detta kan filmas(!) mht att moderkakan ligger i framvägg :)

Nils-Eric skrev 2015-11-14 17:09:43 följande:

Idag för tredje dagen i rad kan sambon känna att Lilleman sparkar. Sån magisk känsla!

• Jamas

Har du gått ned i vikt i övrigt? Kanske bara att magsmältningen funkar bättre nu eller liknande? Skulle fråga bm men eftersom de inte börjar mäta magen förrän om rätt många veckor, säger nog inte magmåttet i v17 så mycket...hoppas hon kan lugna dig.

camillis86 skrev 2015-11-16 09:32:05 följande:

åh vad jag längtar tills jag kan känna rörelser/sparkar... v 17+3 idag...! Men alltså tjejer måste få fråga, tycker det känns som att min mage blivit mkt mindre, kunde t om knäppa min jacka igår som jag inte kunnat knäppa på flera veckor... blir lite nojig, nån som varit med om liknande? gissar att det kanske är tarmarna som inte är så svullna längre, men känns lite märkligt, visst ser jag fortfarande gravid ut men magen känns betydligt mindre än för några dagar sedan....

Ang influensavaccin, Har lite svårt att tro att en tandinfektion skulle bero på vaccinet, man kan absolut känna sig sjuk, få ont i armen mm men aldrig hört talas om problem med tänderna relaterat till vaccinet...tom kollat i bipacksedeln nu på jobbet och det nämns en uppsjö av biverkningar men inget om tänder.... ! Nä jag kommer ta vaccinet, ingen lust att bli supersjuk! Visst, det skyddar inte till 100% men förhoppningsvis blir det iaf mkt lindrigare om man nu åker på det! Jobbar inom vården och träffar en massa sjuka människor så jag vill inte riskera nåt! :)

• camillis86

Nils Eric när kände du första rörelserna?! jag har ju också moderkakan i framvägg å känner mig lite otålig! :P

• Nils-Eric
    camillis86 skrev 2015-11-17 16:35:26 följande:

Nils Eric när kände du första rörelserna?! jag har ju också moderkakan i framvägg å känner mig lite otålig! :P

Jag har min i bakvägg. Kände första gången på min 30 årsdag efter att fått reda på var moderkakan låg. Antar att jag först då vågade känna efter ordentligt... Då var det ganska tydliga "buffar" så jag tror jag hade kunnat känna tidigare. Var i vecka 18 då. I vecka 21 nu började min sambo också kunna känna och nu syns det tydligt även utanpå (gick in i vecka 22 idag).
  • Nils-Eric

Någon av er som haft cellförändringar och gjort en konisering? Jag sitter just nu och väntar på ett läkarbesök där man ska kolla min livmoderhalstapp eftersom jag gjort ett sånt ingrepp. Fick reda på att detta skulle göras igår hos Bm så jag har inte hunnit bli orolig än

• hannis12345

Jag är i vecka 25+5 och känner absolut inga tydliga sparkar. Endast tydliga buffar emellanåt.

Men jag har min moderkaka i framvägg så det är helt normalt att inte känna så mkt ännu.

Känner några buffar varje dag. Förra veckan ringde jag min bm eftersom jag inte hade känt buffar på en hel dag( vilket jag gjort i 2 veckor) fick komma in o lyssna o hon buffade runt som bara den i magen. Men det kunde vara så att hon vänt sig och sparkar inåt ;)

Så man ska inte oroa sig för mkt ;)

• junibarn19

Är det någon mer än jag som börjat läcka bröstmjölk? Har läckt två kvällar i rad. Är i v.27

• Jamas
    junibarn19 skrev 2015-11-19 14:29:41 följande:

Är det någon mer än jag som börjat läcka bröstmjölk? Har läckt två kvällar i rad. Är i v.27

Oj, det måste kännas märkligt? Har hört att det ska vara vanligt men det har inte hänt mig (ännu). Gör det ont?
  • Joni
    junibarn19 skrev 2015-11-19 14:29:41 följande:

Vad häftigt, men kanske lite jobbigt med :p är i vecka 32 och har inte läckt någon mjölk än.
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)