Inlägg från: camillis86 |Visa alla inlägg
  • camillis86

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej tjejer! Får man haka på här?!

28 år, bor i Upplands Väsby, väntar första barnet och BF 23/4! :) 
    Ser att ni diskuterar vagn, hur tidigt har ni köpt/tänkt köpa?

• camillis86

Tessie83, jag har inte själv gjort ringtestet men min bästa kompis gjorde under båda sina graviditeter och det stämde! Hon har pratat om att hon måste få göra det på mig nästa gång vi ses så vi får väl se vad det visar! är också lite skeptisk! :P
    Var iaf på KUB igår och fick se vår lilla räka sprattla runt för fullt! Allt såg iaf bra ut och vi fick 1:6185 för down syndrom och 1:20 000 på trisomi 13 och 18! Känns jättebra! Mannen räknade ut att det innebär en risk på 0,02 % för ds så det är vi nöjda med! :)

• camillis86

Stort grattis på födelsedagen Nils-Eric! Fina bilder! :) Jag längtar mig tokig till RUL, men är inte förrän 25/11! (ligger ju några veckor efter er, v 15, 14+5 idag)
    Ni som har moderkakan i framvägg, när kände ni de första sparkarna?

Tjejer får jag rådfråga lite?! har blivit så himla nojig. Det är nämligen så att vi har ett spabad (jaccuzzi) hemma ute på tomten och jag har badat en del då jag tycker det är väldigt skönt för min ömma rygg, Fick dock häromdagen veta att det inte alls är bra för bebis och att jag bör undvika detta, men tror ni det kan ha hänt något redan med bebisen pga detta? hoppas ju innerligt att den inte tagit skada.... usch blir så orolig....kommer definitivt inte bada nå mer iaf!

Är det nå fler här i tråden som redan fått bristningar? Jag har tyvärr fått på mina bröst, smörjer med en olja från Decleor varje dag men är det någon annan som har nå bra tips? känns himla tråkig...

• camillis86

Härligt Nils Eric!! Magen kommer säkert snart ska du se! Själv är jag i v 17 och magen syns ordentligt, har inte kunnat dölja på flera veckor! Märkligt att det är så himla olika!
    Trevlig helg på er tjejer! :)

• camillis86

Jag tänker vaccinera mig! Nu jobbar jag ju som sjuksköterska själv å arbetar mkt med just vaccin så jag kanske är lite partisk! :P Väntar däremot till efter RUL 25/11!

• camillis86

åh vad jag längtar tills jag kan känna rörelser/sparkar... v 17+3 idag...! Men alltså tjejer måste få fråga, tycker det känns som att min mage blivit mkt mindre, kunde t om knäppa min jacka igår som jag inte kunnat knäppa på flera veckor... blir lite nojig, nån som varit med om liknande? gissar att det kanske är tarmarna som inte är så svullna längre, men känns lite märkligt, visst ser jag fortfarande gravid ut men magen känns betydligt mindre än för några dagar sedan....

Ang influensavaccin, Har lite svårt att tro att en tandinfektion skulle bero på vaccinet, man kan absolut känna sig sjuk, få ont i armen mm men aldrig hört talas om problem med tänderna relaterat till vaccinet...tom kollat i bipacksedeln nu på jobbet och det nämns en uppsjö av biverkningar men inget om tänder.... ! Nä jag kommer ta vaccinet, ingen lust att bli supersjuk! Visst, det skyddar inte till 100% men förhoppningsvis blir det iaf mkt lindrigare om man nu åker på det! Jobbar inom vården och träffar en massa sjuka människor så jag vill inte riskera nåt! :)

• camillis86

Nils Eric när kände du första rörelserna?! jag har ju också moderkakan i framvägg å känner mig lite otålig! :P

• camillis86

Vilken fin säng Nils-Eric! :) Supersöt!  Vi har inte inhandlat någonting ännu, men kikade på både vagn och säng i helgen! Tror dock vi börjar med en Bedside crib bredvid vår säng så man slipper stiga upp varje gång på natten om bebisen behöver amma! Sen när bebisen blivit lite större skulle jag vilja ha en oval säng från Stokke men den är så bedrövligt dyr så kännas inte riktigt värt pengarna trots att jag tycker den är väldans så fin!! http://lekmer.se/barnrum/sangar/spjalsangar/stokke-sleepi-spj%c3%a4ls%c3%a4ng-white :)

På vagnfronten fastnade vi iaf för en Brio Smile! :)

• camillis86

God morgon tjejer! Tessie 83, tänkte kolla, jag ska träffa läkare den 19/1 för att prata om möjlighet till snitt, hade du svårt att få igenom ditt?

Här växer iaf magen så det knakar, känner mig rätt otymplig redan nu! (v 26 imorgon!) Ska iaf ansöka om graviditetsspenning, nämnde det för chefen i förrgår å hon blev skitsur, precis som jag trott... :( Vi är så fruktasvärt underbemannade och all personal går på knäna för att få allt att gå runt, känner inte att jag orkar fortsätta i det här tempot, har ont både i ryggen å höften, sa till chefen att jag gärna skulle jobba halvtid eller 75% sista tiden men hon blev som sagt ruggigt arg, känns så himla trist att det ska vara så, förstår inte att hon inte kan se att det är bättre om jag iaf kan jobba kvar så länge jag orkar men lite kortare dagar än att jag kanske annars blir sjukskriven betydligt mer el inte jobbar alls.... går runt med en stor klump i magen å vet inte hur jag ska göra. Men jag har ju som sagt rätt att iaf söka även om jag kanske inte sen får det godkänt, Är det någon av er tjejer som ansökt och fått igenom graviditetspenning?

Sorry för långt och negativt inlägg men känner mig så himla uppgiven å stressad just nu :(

• camillis86

Hej! nej jag jobbar som sjuksköterska inom företagshälsovården, jobbar 8-17 och har ingen möjlighet till flex el jobba hemma tyvärr, Kan inte heller vila under dagen om jag skulle behöva då vi har så mkt patienter hela tiden... :( hon sa iaf att vi skulle kika på det den här veckan så jag hoppas hon står för det, börjar bli väldigt ont om tid att skicka in ansökan, men chefen var borta i en månad före jul på utlandssemester... så därför har det inte kunnat bli tidigare! håller tummarna att jag får igenom det iaf! :)

• camillis86

tack!! måste bara få chefen att fylla i pappret först så jag kan skicka iväg ansökan till försäkringskassan...

• camillis86

Jag har sovit jättedåligt 4 nätter i rad nu, vaknar av att lillan över kickboxning i magen, inatt kl 04, och  inte sjutton gav hos upp heller så jag lyckades inte somna om... vilket innebar 5 tim för min del, på tok för lite då jag känner mig som ett vrak å bara längtar till ikv så jag får lägga mig!

Har du fått någon mage nu då Nils-Eric? min växer så det knakar, vilket tyvärr lett till en hel del bristningar på höfterna och ner över ena skinkan (förstår inte varför den ska bli drabbad men aja!)

• camillis86

Hello tjejer! Det har väl inte gått nå vidare med min arbetsgivare gällande ansökan om graviditetspenning..... hon skrev på papprena men beskrev inte mitt arbete för 5 öre, hon skrev ist... " Camilla jobbar som mottagningssköterska. Hon pratar mkt i telefon och tar patienter där i mellan, Camilla har inte ett tungt fysiskt arbete"...
    Mmmm skitkul, alltså blir så nedrans irriterad, själv har jag ju beskrivit allt jag gör vilket är väldigt mkt, jag vet dock anledningen till att hon skrev som hon gjorde. Hon vill för allt i världen inte att jag ska få igenom detta då vi har stor personalbrist och att hon fortfarande inte anställt någon för mig när jag försvinner... men jag hade inte ens tänkt försvinna på heltid om jag fortfarande skulle må bra utan typ jobba 75% och få gå hem liiite tidigare på dagarna, när jag sa det ifrågasatte hon bara hur jag kunde vilja det, "är väl inge kul å bara gå hemma" alltså suck!!! handlar ju om att kunna gå hem typ kl 15 ist för 17. OCh vi har sjukt mkt hela tiden då vi konstant är underbemannade så jag känner mig konstant stressad å helt slutkörd..... :(

• camillis86

Skulle helst inte vilja göra det men får se öm jag kanske kan bli sjukskriven på slutet ist om jag skulle behöva då jag har väldigt mkt problem med min rygg... för lär ju aldrig få igenom graviditetspenning när hon skrev sådär, det var alltså allt hon skrev, att jag pratar mkt i tele och tar lite patienter i mellan, att jobbet inte är fysiskt tungt, thats it!!! *morr* sen att jag sliter ihjäl mig med diverse vaccinationer, hälsokontroller och sjukt mkt mottagningsarbete samtidigt som jag ska ha telefonrådgivningen, det är tydligen inte alls relevant, att vi är underbemannade ocha tt alla går på knäna föra ttd ets ka gå runt betyder tydligen inte heller någonting, blir så less bara! ska iaf bli gryyymt skönt att vara föräldraledig sen å slippa det här ett tag, tänker vara hemma så länge det bara går!!!!

Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)