• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • topaz.
    Jamas skrev 2015-11-10 17:44:05 följande:

Grattis till lyckade RUL och TUL!! Och lycka till imorgon Bebisfeber84 :)

Vårt RUL förra veckan var verkligen stort för oss, nu har vi greppat att detta verkligen kommer att hända. Blir ni också liksom plötsligt påminda då & då och måste ta in nyheten på nytt? Det är en positiv känsla alltså :)

Än så länge har vi bara sammanställt en shoppinglista och ordnat barnsäng (arvgods), lite kläder, mm men tänker unna oss att gå kika i lugn o ro framöver :) Hur gör ni andra?

Spännande med förlossningskurs Joni! :D Och så många deltagare, wow. Tänkte försöka delta i både föräldrautbildning och profylaxkurs, men lite tidigt än kanske. Prick halvvägs idag, hurra!

Apropå shoppingen, har också fixat en lista på vad som vi tänkt köpa men har än så länge inte köpt något alls. Mest för att jag vet att jag lätt skulle köpa på mig alltför mycket om jag börjar för tidigt :) Men det gäller ju kanske mest kläder.. allt är så fint! Men större saker såsom barnvagn etc hoppas jag lite bättre priser på julrean (om jag kan hålla mig tills dess haha :) ) eller kanske vänta tills något bra dyker upp på blocket.
  • Bebisfeber84
    Joni skrev 2015-11-12 09:27:24 följande:

Är det någon som tänker eller inte tänker vaccinera sig mot säsongsinfluensan? Vad har ni får för rekommendation av BM?

Jag har beslutat att inte göra det. Har en vän i min närhet som fått allergier, tandinfektioner osv av vanlig influensavaccin(inte svin/eller fågelinfluensa) så jag avstår. Tror på en god hygien och bra kost, brukar sällan bli sjuk. Och det är inte så troligt att man blir så sjuk att fostret skulle skadas. Men det är min åsikt :) för övrigt hade vi också RUL i onsdags och fick veta att vi väntar en kille 8/4 <3
  • topaz.
    Bebisfeber84 skrev 2015-11-13 16:52:32 följande:
    Jag har beslutat att inte göra det. Har en vän i min närhet som fått allergier, tandinfektioner osv av vanlig influensavaccin(inte svin/eller fågelinfluensa) så jag avstår. Tror på en god hygien och bra kost, brukar sällan bli sjuk. Och det är inte så troligt att man blir så sjuk att fostret skulle skadas. Men det är min åsikt :) för övrigt hade vi också RUL i onsdags och fick veta att vi väntar en kille 8/4 <3
    Är lite inne på samma tanke som du om vaccinet men är inte helt säker än. 
    Vad kul med en liten kille :)
  • Nils-Eric

Idag för tredje dagen i rad kan sambon känna att Lilleman sparkar. Sån magisk känsla!

• Joni
    Nils-Eric skrev 2015-11-14 17:09:43 följande:

Idag för tredje dagen i rad kan sambon känna att Lilleman sparkar. Sån magisk känsla!

Vad roligt att ni har börjat känna, nu kommer sparkarna bara att bli kraftigare och kraftigare :)
  • camillis86

åh vad jag längtar tills jag kan känna rörelser/sparkar... v 17+3 idag...! Men alltså tjejer måste få fråga, tycker det känns som att min mage blivit mkt mindre, kunde t om knäppa min jacka igår som jag inte kunnat knäppa på flera veckor... blir lite nojig, nån som varit med om liknande? gissar att det kanske är tarmarna som inte är så svullna längre, men känns lite märkligt, visst ser jag fortfarande gravid ut men magen känns betydligt mindre än för några dagar sedan....

Ang influensavaccin, Har lite svårt att tro att en tandinfektion skulle bero på vaccinet, man kan absolut känna sig sjuk, få ont i armen mm men aldrig hört talas om problem med tänderna relaterat till vaccinet...tom kollat i bipacksedeln nu på jobbet och det nämns en uppsjö av biverkningar men inget om tänder.... ! Nä jag kommer ta vaccinet, ingen lust att bli supersjuk! Visst, det skyddar inte till 100% men förhoppningsvis blir det iaf mkt lindrigare om man nu åker på det! Jobbar inom vården och träffar en massa sjuka människor så jag vill inte riskera nåt! :)

• Nils-Eric

Nu har jag varit hos mitt första besök hos BM efter inskrivningen. Det gick bra. Fick lyssna på Lillemans hjärta och det slog bra och snabbt (150 slag/min).

Fick svar på alla prover som togs på inskrivningen och allt var bra. Mitt järnvärde var tydligen riktigt bra (ovanligt när man är gravid sa hon). Hon tittade även på resultatet från RUL:en och det var samma sak där.

Nu ska vi välja var han ska födas. Vi flyttar till Jakobsberg om två veckor så enligt sambon står det mellan Danderyd och Karolinska (han är född och uppväxen i Stockholm så han har koll hoppas jag). Vi lutar åt Karolinska. Hur har ni tänkt?

Igår lyckades jag fånga en spark på film :) Helt sjukt härligt!

Förresten. Har någon av er Instagram? Skicka ett PM med namn:) Vill gärna följa er där om jag får! Vill inte skriva ut mitt namn här så det är sökbart men jag har en öppen profil så ni bör hitta mig under haschtagen GravidBf2016 (har lagt upp några bilder med den och den är inte SÅ vanlig). Heter Jo Jo i profilen (det enda som står).

Hoppas allt är bra med alla! :)

• mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-11-16 11:26:55 följande:

Nu har jag varit hos mitt första besök hos BM efter inskrivningen. Det gick bra. Fick lyssna på Lillemans hjärta och det slog bra och snabbt (150 slag/min).

Fick svar på alla prover som togs på inskrivningen och allt var bra. Mitt järnvärde var tydligen riktigt bra (ovanligt när man är gravid sa hon). Hon tittade även på resultatet från RUL:en och det var samma sak där.

Nu ska vi välja var han ska födas. Vi flyttar till Jakobsberg om två veckor så enligt sambon står det mellan Danderyd och Karolinska (han är född och uppväxen i Stockholm så han har koll hoppas jag). Vi lutar åt Karolinska. Hur har ni tänkt?

Igår lyckades jag fånga en spark på film :) Helt sjukt härligt!

Förresten. Har någon av er Instagram? Skicka ett PM med namn:) Vill gärna följa er där om jag får! Vill inte skriva ut mitt namn här så det är sökbart men jag har en öppen profil så ni bör hitta mig under haschtagen GravidBf2016 (har lagt upp några bilder med den och den är inte SÅ vanlig). Heter Jo Jo i profilen (det enda som står).

Hoppas allt är bra med alla! :)

Vi har redan bestämt oss för BB sophia, men jag såg kalla fakta om BB sophia i förra veckan och överväger starkt att byta till BB sthlm danderyd nu...
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 12:22:35 följande:

Vi har redan bestämt oss för BB sophia, men jag såg kalla fakta om BB sophia i förra veckan och överväger starkt att byta till BB sthlm danderyd nu...

Jag tror faktiskt väldigt gott om BB Sofia. Min BM jobbade där innan. Jag vill bara ha nära!
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-11-16 17:39:05 följande:
    Jag tror faktiskt väldigt gott om BB Sofia. Min BM jobbade där innan. Jag vill bara ha nära!
    Jag tror oxå väldigt gott om bb sophia, i de allra flesta fall går allt super bra. Det är bara när det inte gör det som min förtroende inte finns där. Och när 3 olika överläkare på 3 olika sjukhus tycker att de ska stänga så finns det skäl till att de gör de uttalanden.
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)