• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Natalila

Morgnarna blir bara jobbigare och jobbigare, mår mer illa och har ont i magen när jag vaknar. Är glad att sambon har ledigvecka nu så han kan passa upp på mig,, nästa vecka måste jag upp och köra hans barn till dagis/fritids, de känns mindre kul :(

• Linkken

Idag har vi varit på inskrivning och allt gick och kändes jättebra. Mina värden var också alldeles utmärkta, så barnmorskan var nöjd och tyckte vi ska fortsätta såhär. Känns väldigt bra nu, nu ska jag bara försöka få ett tidigt ultraljud till nästa vecka (v.10) så vi får se om lilla hjärtat slår. Hjärta

• Mayy
    Linkken skrev 2015-07-29 16:52:47 följande:

Idag har vi varit på inskrivning och allt gick och kändes jättebra. Mina värden var också alldeles utmärkta, så barnmorskan var nöjd och tyckte vi ska fortsätta såhär. Känns väldigt bra nu, nu ska jag bara försöka få ett tidigt ultraljud till nästa vecka (v.10) så vi får se om lilla hjärtat slår. Hjärta

Så skönt! Hoppas hjärtat tickar därinne och ni får se det :)
  • Linkken
    Mayy skrev 2015-07-29 15:55:09 följande:
    Så skönt! Hoppas hjärtat tickar därinne och ni får se det :)
    Hoppas det! Men hon sa att så länge jag har såhär mycket symptom behöver jag inte vara orolig, tydligen brukar symptomen inte finnas kvar efter missfall...
    Har rätt ont i mage och rygg ikväll. Antagligen växtvärk, men oj, vad nojig man blir direkt det är nåt!
  • elin1987
    Linkken skrev 2015-07-29 20:55:04 följande:
    Hoppas det! Men hon sa att så länge jag har såhär mycket symptom behöver jag inte vara orolig, tydligen brukar symptomen inte finnas kvar efter missfall...
    Har rätt ont i mage och rygg ikväll. Antagligen växtvärk, men oj, vad nojig man blir direkt det är nåt!
    Åh jag blir så orolig, mitt enda symptom är trötthet :(
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-29 21:07:14 följande:
    I princip samma här. Glömmer nästan bort stundvis att jag är gravid. Liiiiiite, ytterst lite illamående när vi ska äta mat. Främst proteinet. Svårt att få o mig det. Men i övrigt mest lite trött och molvärk i magen. Kissnödig flera gånger om natten. Det är lite frustrerande :p Längtar tills det börjar märkas mer på magen. Nu klappar man bara tjockmagen Hahah! Än så länge är vi beräknade till 17e mars. Får se vad barnmorskan säger, har inskrivningen på fredag nästa vecka! Känns lite som att man bara inbillar som graviditet just nu, även om man testat flera gånger. Svårt att begripa. Blir nog mer verkligt när vi börjar berätta för våra nära.
  • safiia

Jag har också haft ganska lindriga symptom. Igår ökade dock illamåendet och nu i morse ännu värre. Jag tror inte att man skall oroa sig för lite symptom det är väl värre om man har symtom som sedan alla försvinner på en gång.

• elin1987
    safiia skrev 2015-07-30 07:22:53 följande:

Jag har också haft ganska lindriga symptom. Igår ökade dock illamåendet och nu i morse ännu värre. Jag tror inte att man skall oroa sig för lite symptom det är väl värre om man har symtom som sedan alla försvinner på en gång.

Det är lite det som hänt.. I början hade jag jätte ömma bröst, hungrig hela tiden och lite illamående.
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-07-29 21:07:14 följande:
    Inte behöver man vara orolig ändå! Har man haft få symptom hela tiden är det ju en helt annan sak. Det gäller väl främst om alla symptom försvinner på en gång... Fast det kan ju också variera från dag till dag.
    elin1987 skrev 2015-07-30 07:45:45 följande:
    Det är lite det som hänt.. I början hade jag jätte ömma bröst, hungrig hela tiden och lite illamående.
    Där ser man, olika från dag till dag! Glad

• Linkken
    elin1987 skrev 2015-07-30 07:45:45 följande:
    Oj, förlåt! Läste tokigt, ser nu att du skrev "i början". Men oroa dig inte, det är ju många som mår bra under graviditeten, är ju bara skönt i så fall!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?