• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • ofverberg

Sea band hjälpte mig i början. Men nu har mina symtom ändrats. Antingen illamående bara när jag behöver äta, ,alltså varannan timme. Eller så har jag dagar där jag mår så illa konstant att jag bara kan ligga ner för att lindras lite. Å då hjälper inte sea band. Och dessa olika symtom brukar oftast vara varannan dag. Har börjat fått växtvärk, skönt att känna :)

• elin1987

Jag känner mest av växtvärken på natten.. Brukar vakna att det som drar i partiet under naveln och över troskanten.

• Natalila

Jag vaknade imorse utan illamående och kände att jag mådde bra för en gång skull. Kanske hjälper för mig :) vill inte gå å lägga mig på kvällen nästan för jag vet hur dåligt jag mår när jag vaknar,, men idag va de skönt att kunna ligga kvar å dra sig utan problem :)

• S79

Igår kom illamåendet igång och imorse kom första spyan. Inte så kul.. Jag som önskade mig lite symptom för ett par veckor sedan för att känna att jag faktiskt är gravid. Men nu har jag ångrat mig, går gärna tillbaka till när jag mådde prima ;)

• Linkken
    S79 skrev 2015-07-31 10:45:08 följande:

Igår kom illamåendet igång och imorse kom första spyan. Inte så kul.. Jag som önskade mig lite symptom för ett par veckor sedan för att känna att jag faktiskt är gravid. Men nu har jag ångrat mig, går gärna tillbaka till när jag mådde prima ;)

Jag gjorde precis likadant, önskade mig mer symptom i början. Nu är jag inne på tredje spy-veckan... Man ska vara försiktig med vad man önskar sig. Flört Men går in i v. 10 imorgon, så kanske det lättar så småningom.
  • elin1987

Var nyss och hälsade på farmor och farfar.. Farmor synade mig och "såg" tydligen på mig att jag var gravid.. Jag är helt sjukt svullen om magen!

• Linkken

Jag har nu tagit min gravid-vitaminer i två dagar och tycker att jag både är piggare och mår bättre under dagarna. På morgnarna mår jag ju fortfarande illa, men det kan jag leva med om resten av dagen går smidigt. Vet ju inte om vitaminerna faktiskt hjälper så mycket eller om det kanske hade lugnat sig i alla fall vid denhär tidpunkten, men det kanske kan vara bra för andra att veta. Värt ett försök i alla fall om man känner sig hängig...

elin1987 skrev 2015-07-31 12:14:24 följande:

Var nyss och hälsade på farmor och farfar.. Farmor synade mig och "såg" tydligen på mig att jag var gravid.. Jag är helt sjukt svullen om magen!

Min bula börjar också bli svår att dölja. Jag hoppas faktiskt på regnigt väder nu, för att gå runt i bikini är inte ett alternativ längre. Det används ordentligt med lösa och stora tröjor här minsann...
  • safiia

Jag har sytt belly bands av gamla linnen idag. Tvivlar på att jag får fast jeansen nästa vecka då jag ska på jobb. :P kanske svullnaden minskar lite ännu innan riktiga magen kommer.

Jag har mått bättre idag då jag ätit riktig mat även på kvällen. Vitaminer har jag ätit hela tiden och de lär faktiskt också hjälpa mot illamåendet. Omegan har jag svårt för eftersom fisksmaken kommer upp i halsen då jag tar dem...

I morgon börja vecka 7 för mig :)

• S79
    Linkken skrev 2015-07-31 11:44:19 följande:

Jag gjorde precis likadant, önskade mig mer symptom i början. Nu är jag inne på tredje spy-veckan... Man ska vara försiktig med vad man önskar sig. Men går in i v. 10 imorgon, så kanske det lättar så småningom.

Jag är i mitten av vecka 10 nu så jag hade börjat hoppas på att jag skulle slippa spy. Imorgon ska jag på fest och är lite orolig hur jag ska klara av det med det här illamåendet. Hoppas på en bra dag imorgon :)
  • Irmisans

Tråkigt att höra att så många spyr! Började själv för ca. 1.5 veckor sedan. Enda jag lyckas behålla just nu är lunchen... Är fortfarande super trött och tappar andan så fort jag står upp. Längtar tills andra trimestern då det förhoppningsvis är över! :)

Oplanerad Mamma
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?