• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • jasmine95
    Jasminefjellberg skrev 2015-07-27 14:16:52 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här! Jag är

95:a men fyller år sent på året, och väntar mitt första barn! Är i v13 nu och har bf 6feb :)

Vad kul med någon med samma namn och född samma år och är gravid haha :D Men jag är i v16 och har bf 9 januari. 
  • Obsession89
    pannkakan87 skrev 2015-07-28 14:51:46 följande:
    Å vad roligt!! Jag längtar tills det är min tur! Den 25e ska jag på inskrivning. När fick du tid för ul?
    Det var kul på något konstigt sätt, kanske för att man aldrig har gjort detta tidigare plus att det känns lite mer verkligt :)

Vi fick ingen tid för RUL utan hon skickade en remiss men det kommer bli vecka 38 eller 39, runt den 17 september :) Men ska göra kub den 11 augusti och jag längtar så mycket dit så man får se om fröet finns kvar :)
  • Rozha
    Jasminefjellberg skrev 2015-07-28 09:55:06 följande:

Ja jag vet folk som fått foglossning redan i v9-10 det är olika för olika, sen är det ju också att vissa kan få så ont att dom inte kommer upp ur sängen och vissa känner bara av det lite :) åh va roligt för dig hoppas det går bra på torsdag då :)

Ja precis det är lite olika där! :)

Tack tack det hoppas jag med :)
  • Jasminefjellberg
    jasmine95 skrev 2015-07-28 14:58:10 följande:

Vad kul med någon med samma namn och född samma år och är gravid haha :D Men jag är i v16 och har bf 9 januari. 

Oj ja det var ett sammanträffande haha! :D
  • elin1987

Alltså jag fattar riktigt det står ju v.7 åsså 6+6 går jag in i v 8 imorgon eller v.7 då de kommer ändras till 7+0 ?

• Obsession89
    elin1987 skrev 2015-07-28 21:14:54 följande:

Alltså jag fattar riktigt det står ju v.7 åsså 6+6 går jag in i v 8 imorgon eller v.7 då de kommer ändras till 7+0 ? phpBIUij067433.jpg

Imorgon går du in i v 8 och då kommer det att stå 7+0 :)
  • jasmine95
    Obsession89 skrev 2015-07-28 21:28:28 följande:
    Imorgon går du in i v 8 och då kommer det att stå 7+0 :)
    Jag har också alltid undrat det. Jag är i vecka 16+2 men det står vecka 17, kan någon förklara varför? O det betyder då att jag är i vecka 17 nu då alltså? haha så komplicerat för mig 
  • Obsession89
    jasmine95 skrev 2015-07-28 23:44:53 följande:
    Jag har också alltid undrat det. Jag är i vecka 16+2 men det står vecka 17, kan någon förklara varför? O det betyder då att jag är i vecka 17 nu då alltså? haha så komplicerat för mig 
    Jag har fattat det så att om du är 16+2 har du gått 16 fulla veckor och 2 dagar vilket innebär att du har påbörjat din 17:e graviditetsvecka :) du har passerat vecka 16 och påbörjat vecka 17 :)
  • Nyholmskan
    Obsession89 skrev 2015-07-28 14:11:08 följande:

Hej allihopa!
    Idag har jag och sambon varit på inskrivning. Fick information om kommande ultraljud, tog blodprover, blodtryck samt vägde mig :) Jag kände mig nästan lite dålig för jag kom inte på en endaste fråga att ställa :)

Åh vad roligt! Jag har på fredag nästa vecka :)
  • elin1987

Jag börjar bli paranoid! Har ju som sagt semester och det har blivit väldigt mycket mobilande. Börjar få katastrof tankar att strålningen skadar barnet då man oftast har telefonen i höjd med magen.. Jag hör ju själv hur det låter :b vill nog inte ens veta vilken hönsmamma jag kommer bli haha

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?