• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-25 19:20:00 följande:
    Hon har en missbildning på livmodern så läkarn har sagt att hon inte kan bli gravid så hon har inte skyddat sig. Hon har bara dejtat killen en månad :/
    Men Gud!! Vilken chock!
    Men samtidigt.. Ett barn!

Stort beslut framför sig kraken. Hoppas allt går bra hur det än blir.
  • ofverberg

Är tillbaka efter upptagen semester hos syster med familj. Umgåtts, gått på Borås djurpark och ullared idag innan hemkomst :)

Har börjat fått svårt att äta, börjar må illa efter några tuggor bara.

Syster blev glad att hennes 2åring ska få en kusin. Fick några mammakläder och en jättebra gravid bok som handlar om mamman,barnet alla 9mån och vad som väntas. Sen fick vi en liten present med en body och strumpor :)

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-25 21:10:48 följande:
    Men Gud!! Vilken chock!
    Men samtidigt.. Ett barn!

Stort beslut framför sig kraken. Hoppas allt går bra hur det än blir.
    Hon har ett hål i livmodern så mest troligt kommer det leda till missfall hursomhelst. Hon ska ringa läkaren på måndag. När hon fyller 23 ska dom operera livmodern. Men förstå så sjukt, två systrar som båda har väldigt svårt att bli gravida blir det samtidigt med bara någon vecka emellan oss!
  • safiia

Jag kan heller inte äta speciellt mycket. Får direkt halsbränna om jag äter stora måltider. Kan nog äta det mesta förutom yoghurten som jag brukar äta till frukost. Mår inte så jätte illa förutom just då jag är hungrig. Min app sade att det är bra att må illa för dådet man att graviditetshormonorna är höga. Men det kanske man inte skall tro på, man kan väl reagera på hormonerna på olika sätt. Blir liksom orolig för minsta lilla som inte stämmer in ;)...

Bokade in tidigt ultra till 18.8 är då 8+3, tiden kunde gå lite fortare :D

• safiia
    elin1987 skrev 2015-07-25 23:59:59 följande:

Hon har ett hål i livmodern så mest troligt kommer det leda till missfall hursomhelst. Hon ska ringa läkaren på måndag. När hon fyller 23 ska dom operera livmodern. Men förstå så sjukt, två systrar som båda har väldigt svårt att bli gravida blir det samtidigt med bara någon vecka emellan oss!

Oj vilken knepig situation:(
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-25 23:59:59 följande:
    Å fy! Stackars henne. Då förstår jag att det är en otroligt tuff situation. Ja helt otroligt att ni blev det nu! Hur kommer det sig att du har svårt att bli gravid?
  • pannkakan87
    Hejsan tjejer! Skrattande

Jag gick in i vecka 8 igår - älskar att tiden ändå trallar på. Känns fortfarande stabilt och bra. Inga blödningar, samma symptom som innan plus lite mer illamående ungefär som åksjuka eller bakisillamående. Hur mår ni? Har ni fortfarande starka symptom?

Jag har en liten fråga! Nästa vecka ska vi till GrönaLund och jag undrar lite hur ni skulle ställa er till att åka karuseller och sådär? Jag vet att man inte rekommenderar att man göra det när magen är stor men nu är jag som sagt i v8 och det syns inget på magen än. Men jag är rädd för att stresspåslaget kanske ska påverka graviditeten negativt osv. Hur skulle ni ha gjort?

Kram!
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-26 11:00:27 följande:
    Å fy! Stackars henne. Då förstår jag att det är en otroligt tuff situation. Ja helt otroligt att ni blev det nu! Hur kommer det sig att du har svårt att bli gravid?
    Jag har oregelbunden mens så denna graviditet tog 17 månader innan de tog sig. Och ungefär lika länge gångerna innan dom förra graviditeterna som slutade med missfall. Är livrädd att något ska få snett nu när man för vänta så länge mellan gångerna..
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-26 11:03:41 följande:

Hejsan tjejer! SkrattandeJag gick in i vecka 8 igår - älskar att tiden ändå trallar på. Känns fortfarande stabilt och bra. Inga blödningar, samma symptom som innan plus lite mer illamående ungefär som åksjuka eller bakisillamående. Hur mår ni? Har ni fortfarande starka symptom?

Jag har en liten fråga! Nästa vecka ska vi till GrönaLund och jag undrar lite hur ni skulle ställa er till att åka karuseller och sådär? Jag vet att man inte rekommenderar att man göra det när magen är stor men nu är jag som sagt i v8 och det syns inget på magen än. Men jag är rädd för att stresspåslaget kanske ska påverka graviditeten negativt osv. Hur skulle ni ha gjort?

Kram!

Mina symptom har minskat eller kanske bytt av varann. I början var jag hungrig och hade ont i brösten, känner inte av något av det längre. Nu är jag mest trött och känslig. Molvärk lite till och från.
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-07-26 11:03:41 följande:
    Hejsan tjejer! SkrattandeJag gick in i vecka 8 igår - älskar att tiden ändå trallar på. Känns fortfarande stabilt och bra. Inga blödningar, samma symptom som innan plus lite mer illamående ungefär som åksjuka eller bakisillamående. Hur mår ni? Har ni fortfarande starka symptom?

Kram!
    Oj, det har jag aldrig tänkt på. Jag skulle aldrig åka i en berg- och dalbana eller karusell annars heller, men jag kan väl inte tro att det skulle vara skadligt? Kanske bäst att kolla med en barnmorska för säkerhets skull?

Jag gick in i v. 9 igår, mår fortfarande illa och kräks på morgnarna, trött mest hela tiden och sover mycket. Men tycker ändå det känns rätt trevligt, ska på inskrivning på onsdag. :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?