• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Nyholmskan
    safiia skrev 2015-07-23 07:09:28 följande:

Har haft lite samma situation. Slutade med p-piller för 21/2år sedan och har väl inte alla gånger använt skydd precis (varit 10år tillsammans med min man i höst så skydd har kanske inte behövts heller). Inte innan det har jag heller i misstag blivit gravid. Så jag har varit väldigt orolig för att jag inte skulle kunna bli gravid. Speciellt ju längre vi har försökt.

[/

[quote=75554859][quote-nick]safiia skrev 2015-07-23 07:09:28 följande:[/quote-nick]

Har haft lite samma situation. Slutade med p-piller för 21/2år sedan och har väl inte alla gånger använt skydd precis (varit 10år tillsammans med min man i höst så skydd har kanske inte behövts heller). Inte innan det har jag heller i misstag blivit gravid. Så jag har varit väldigt orolig för att jag inte skulle kunna bli gravid. Speciellt ju längre vi har försökt.

Jag skulle ha varit super nojig då! Skönt att slippa det nu för dig med! :) vart bor du? :)
  • Nyholmskan

Herreguuuuuuud vad dåligt flås man fått sista veckan då. Är jag ensam om det? Bar upp tvätten och är tvungen att sätta mig ner en stund o "catch my breath". Sammy när jag gick med hunden igår. Phue*

• Nyholmskan
    Natalila skrev 2015-07-23 09:03:22 följande:
    Fick oxå lov att sluta dricka de, fick inte i mig de till slut. Köpte dom här tabletterna istället :) phpjdEV1M30879.jpg
    Dem kör jag också med. Har svårt för brustabletter annars ändå. :)
  • Linkken
    Nyholmskan skrev 2015-07-23 10:57:02 följande:

Herreguuuuuuud vad dåligt flås man fått sista veckan då. Är jag ensam om det? Bar upp tvätten och är tvungen att sätta mig ner en stund o "catch my breath". Sammy när jag gick med hunden igår. Phue*

Samma här! Redan innan jag visste att jag var gravid var jag ute på en löprunda och det gick såååå trögt. Tänkte då bara att jag hade en dålig dag, men märker ju nu att det dåliga flåset sitter i. Försöker röra på mig ändå, men är ju inte lika roligt när man flämtar som om man vägde 250 kg...
  • safiia
    Nyholmskan skrev 2015-07-23 10:04:57 följande:

Jag skulle ha varit super nojig då! Skönt att slippa det nu för dig med! :) vart bor du? :)

Jo, fast de här 6mån är ju ingenting jämfört med många andra så jag ska nog vara glad för det :) jag bor i Finland.
  • safiia

Idag (4+5) har jag haft molvärk, ryggont, vaknade tidigt och kunde ej sova längre (vaknar annars 7tiden så tidigt är kring 5 :D)... illamående och har fått halsbränna. Morgon yoghurten är äcklig så jag får börja äta något annat om morgnarna. Härligt med mera symptom :)

Beställde hem multivitaminer för gravida och omega fettsyror också de specifikt för gravida. Äter sällan fisk så det kan nog behövas det också.

• S79

Jag är fortfarande rätt så symptomfri. Det enda är väl att jag är väldigt trött och totalt osugen på att äta, mår inte illa men villl liksom inte äta...

Igår var vi på inskrivning hos bm. Alla prover såg bra ut så det var ju skönt. Fick även tid för RUL den 2 oktober, känns väldigt långt bort! Just det, enligt hennes snurra är BF den 29 februari. Spännande datum som hon sa... Jag håller nog ändå fast vid den 27e ;)

• Linkken
    S79 skrev 2015-07-23 15:57:54 följande:

Jag är fortfarande rätt så symptomfri. Det enda är väl att jag är väldigt trött och totalt osugen på att äta, mår inte illa men villl liksom inte äta...

Igår var vi på inskrivning hos bm. Alla prover såg bra ut så det var ju skönt. Fick även tid för RUL den 2 oktober, känns väldigt långt bort! Just det, enligt hennes snurra är BF den 29 februari. Spännande datum som hon sa... Jag håller nog ändå fast vid den 27e ;)

Ska du inte få något ultraljud innan oktober?? Vilken vecka är du i då?
  • Irmisans

Varit på hälsosamtal hos barnmorskemottagningen i veckan. Känner att precis allt bara blev suddigare. Kan inte göra någon form av fosterdiagnostik där, utan måste ringa till själva sjukhuset och boka tider och dylikt själv... Har ingen ny tid hos bmm för ens jag är i v 13+4, om över 5 veckor! Funderar på att försöka hitta en privat bmm men vet inte om det är värt det... 

Några tips?

Oplanerad Mamma
  • Nyholmskan
    Linkken skrev 2015-07-23 13:22:47 följande:
    Samma här! Redan innan jag visste att jag var gravid var jag ute på en löprunda och det gick såååå trögt. Tänkte då bara att jag hade en dålig dag, men märker ju nu att det dåliga flåset sitter i. Försöker röra på mig ändå, men är ju inte lika roligt när man flämtar som om man vägde 250 kg...
    Ja helt galet! Tänker verkligen försöka ge mig ut o springa i morgon. Behöver röra på mig och jag vill helst inte gå upp så mkt i vikt då jag redan bär på 10 kg för mkt. Hoppas andan håller! Haha
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?