DesireeB skrev 2015-07-22 10:42:41 följande:
God morgon på er! 
jag ser att det är många som inte har berättat för sina föräldrar 
hur lyckas ni hålla det hemligt?!
jag ringde så fort jag såg + på stickan haha
men vi har dock försökt så pass länge nu så vi båda blev överlyckliga och ringde våra närmsta med en gång! även dom närmsta vännerna vet om det ;)
symtomen är som det har varit från första början molvärk och ont i tuttarna.
men illamåendet har jag tack och lov klarat mig ifrån än så länge! lästa dock att det kan komma senare i graviditeten.. gick in i vecka 6 (5+3) idag 
om två dagar ska vi till MVC ska bli så spännande! vill att det ska bli fredag nu!
ni som jobbar när ska ni berätta för chefen??
Det är sååå svårt att hålla det hemligt, vill ju bara berätta NU! Men jag vet att min mamma kommer att bli överlycklig och skulle något gå fel skulle hon bli förkrossad, och det vill jag inte riskera. Därför väljer vi att vänta med det tills det känns mera säkert. Men vi får se hur det går, jag mår väldigt illa och är så trött hela tiden. Fortsätter det såhär kan jag knappast hålla det hemligt fram till v. 12 (är i v. 8 nu)
Jag kommer säkert att berätta för chefen och kollegorna också sedan efter v. 12, ser ingen anledning att hålla det hemligt då mera och är ju bara bra om chefen får tid på sig att hitta en vikarie. Men där gäller samma sak, nu just har jag semester, men mår jag såhär illa då jag ska börja jobba igen åker jag antagligen på sjukskrivning. Jobbar inom vården och har ett rätt aktivt jobb, skulle inte fungera i nuläget. Men har redan gått in i v. 11 då semestern är slut så jag hoppas på att må bättre då.
Ursäkta för långt inlägg...