• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • safiia

Jag har bara jeans med hög midja. Väldigt obekväma och inte snyggt då det putsar ut här och där :P brösten har jag inte märkt att blivit så mycket större. Men jag använder mest sport bh liknande bh:n så de kan egentligen inte bli för små.

Min mage blev uppsvälld tidigt egentligen redan innan jag visste att jag var gravid typ i vecka 4 men uppsvälldheten har nog bara ökat hela tiden.

• Rozha

Brösten är som två bomber sååå jävla ont det gör också! Fick gå upp från C till E kupa och måste köpa fler alla andra sitter obekvämt :(

Magen svullnar upp vissa byxor är obekväma men legins är ok :)

Får se vad som händer mer ;)

• Nyholmskan
    pannkakan87 skrev 2015-08-01 13:01:57 följande:

Jävlar! 3,7kg plus redan!! Vecka 9 som sagt. Jisses. Hade dock ätit frukost innan jag vägde mig men ändå haha. Har aldrig vägt såhär mycket tror jag!

Jag har gått upp tre kg redan jag med :( bara i vecka 8 nu! (7+2)
  • Nyholmskan

Jag kan snart inte ha mina kläder alls. Inget sitter bra över magen brösten och övriga kroppen. Än så länge vet ingen förutom jag och sambon. Så det känns inge roligt att ha gått upp tre kg redan. Folk tror väl bara att jag blivit fet(are) och att jag är tråkig som bangade personalfesten igår. Snacka om att jag känt mig sjukt deppig sen igår kväll. Känns så overkligt när inget vet :P Vill inget hellre än berätta nu, men vi har kommit överens om att vänta tills efter inskrivningen på fredag iaf.
    Nu ska jag åka på jobbet. Zombie trött och lite lätt illamående. Tur jag inte spytt något än i alla fall ! Haha

RedigeraBevaka denna sida

• elin1987
    Nyholmskan skrev 2015-08-02 06:57:33 följande:
    Jag har gått upp tre kg redan jag med :( bara i vecka 8 nu! (7+2)
    Jag har också gått upp 3 kg (är i V8 7+4) allt har satt sig på magen och låren :/ får inte igen några längre.
  • ofverberg

Jag har också gått upp ca 2, 5kg och är nu i v8 (7+3). Tycker att magen har blivit större, mätte magen pch den har ökat några cm. Men tycker även att den fått en lite bebismage form :) sambon höll med, så nu har vi börjat knäppa kort på magen för att se utvecklingen. Min syster sa att hennes mage syndes riktigt ordentligt i v10, trodde inte henne. Men nu gör jag det :)

Men mina bröst har inte ökat.en är väl skönt har ju normalt G kupa..

• safiia

Och idag kom första morgonspyan :/urk... kollade med en läkarbekant vad hon rekommenderade mot illamående och hon sade att det är bara ett gott tecken att man mår illa. Bra mat och dryck var det hon rekommenderade.

Jag har ätit jätte mycket de senaste dagarna för att hålla bort illamåendet. Är redan aningen överviktig och vill förstås vara försiktig med att gå upp allt för mycket. Men frukter och sallad gör mig för tillfället inte alls att må något bättre. På vissa ställen på nätet står det dessutom att en extra frukt ska räcka fram till 12 veckor. Men jag skulle nog bara vara sängliggande om jag skulle äta normalt+en frukt.

Det är väl bara att kämpa sig igenom. Ni som nu är lite längre (jag är i 6+1) meddela gärna när illamåendet lättar så att jag har något att se framemot ;). Nästa vecka ska vi ut och åka båt med jobbet och jag vet inte hur jag som annars alltid blir sjösjuk skall klara det. Postafen tänker jag absolut inte ta efter att ha läst lite om det under graviditet.

Nu ska vi besöka min föräldrar i ett par dagar, mycket möjligt att det inte går att hemlighålla :P är dessutom blek som ett lik i ansiktet....

Sorry för mitt långa gnäll...

• Linkken
    safiia skrev 2015-08-02 10:07:45 följande:

Och idag kom första morgonspyan :/urk... kollade med en läkarbekant vad hon rekommenderade mot illamående och hon sade att det är bara ett gott tecken att man mår illa. Bra mat och dryck var det hon rekommenderade.

Jag har ätit jätte mycket de senaste dagarna för att hålla bort illamåendet. Är redan aningen överviktig och vill förstås vara försiktig med att gå upp allt för mycket. Men frukter och sallad gör mig för tillfället inte alls att må något bättre. På vissa ställen på nätet står det dessutom att en extra frukt ska räcka fram till 12 veckor. Men jag skulle nog bara vara sängliggande om jag skulle äta normalt+en frukt.

Det är väl bara att kämpa sig igenom. Ni som nu är lite längre (jag är i 6+1) meddela gärna när illamåendet lättar så att jag har något att se framemot ;). Nästa vecka ska vi ut och åka båt med jobbet och jag vet inte hur jag som annars alltid blir sjösjuk skall klara det. Postafen tänker jag absolut inte ta efter att ha läst lite om det under graviditet.

Nu ska vi besöka min föräldrar i ett par dagar, mycket möjligt att det inte går att hemlighålla :P är dessutom blek som ett lik i ansiktet....

Sorry för mitt långa gnäll...

Jag håller helt med, bara en frukt extra om dagen skulle jag inte heller klara mig på. Jag tar oftast en smörgås då jag blir hungrig och illamående. Är i v. 10 nu, tycker illamående är lättare under dagen och kvällen än tidigare, faktiskt. Dock mår jag fortfarande illa på morgnarna, så jag har tyvärr inga goda nyheter åt dig där.
    Är det inte vanligt att äta Postafen? Jag har tagit några under graviditeten då jag också annars har tendens att bli åksjuk. Har förstått att de rekommenderas åt gravida, på apoteket sa de att många gravida tar dem mot illamående.

Nytt symptom för mig här. Har såna vansinniga krypningar i benen, kan inte sitta stilla på kvällarna och inatt somnade jag inte förrän efter kl. 3 för det kändes så otäckt i kroppen. Otroligt jobbigt!
  • safiia
    Linkken skrev 2015-08-02 10:14:39 följande:

Jag håller helt med, bara en frukt extra om dagen skulle jag inte heller klara mig på. Jag tar oftast en smörgås då jag blir hungrig och illamående. Är i v. 10 nu, tycker illamående är lättare under dagen och kvällen än tidigare, faktiskt. Dock mår jag fortfarande illa på morgnarna, så jag har tyvärr inga goda nyheter åt dig där.

Är det inte vanligt att äta Postafen? Jag har tagit några under graviditeten då jag också annars har tendens att bli åksjuk. Har förstått att de rekommenderas åt gravida, på apoteket sa de att många gravida tar dem mot illamående.

Nytt symptom för mig här. Har såna vansinniga krypningar i benen, kan inte sitta stilla på kvällarna och inatt somnade jag inte förrän efter kl. 3 för det kändes så otäckt i kroppen. Otroligt jobbigt!

Det är knappast någon fara att ta postafen, jag är väldigt motvillig till mediciner annars också så jag vill bara inte ta något i onödan. Kan hända att det bara är jätte dumt av mig :P... eventuellt köper jag med mig så att jag kan ta det på hemvägen om ditvägen med båt blir jätte jobbig. Man ska inte googla för mycket utan nog lita på läkare och apotekspersonal :)

Bröd och kolhydrater hjälper också mot mitt illamående också men jag äter inte annars bröd så min mage ogillar att jag äter bröd... rågbrödet har dessutom börjat bli svårt att få i sig.
  • elin1987

Det här kan inte vara sant :( har redan börjat få små bristningar på magen... Måste börja smörja mig ordentligt nu vill verkligen undvika bristningar in i det sista!

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?